• جمعه / ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402011104251
  • خبرنگار : 71594

واکنش نمایندگان مجلس به فعال شدن سامانه شفافیت آرا

واکنش نمایندگان مجلس به فعال شدن سامانه شفافیت آرا

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از اعلام خبر فعال شدن سامانه شفافیت آرا در صفحات شخصی خود در پیام رسان توئیتر واکنش نشان دادند و از اجرای این طرح استقبال کردند.

به گزارش ایسنا، چهارشنبه (۹ فروردین) مالک شریعتی نیاسر در صفحه شخصی خود در توئیتر از فعال شدن سامانه شفافیت آرای نمایندگان به صورت آزمایشی در سایت پارلیران خبر داد. پس از این خبر بود که برخی نمایندگان مجلس نیز در صفحات شخصی توئیتر خود در پیام هایی به اجرای این طرح واکنش نشان دادند که متن پیام های برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

فاطمه قاسم‌پور رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس و نماینده تهران:

«سامانه شفافیت آرای نمایندگان به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد و به همراه تعدادی از همکارانم داوطلبانه آراء خود را در معرض عموم قرار دادیم. ان‌شاءالله با تصویب قانون شفافیت، یکی از وعده‌های مهم مجلس یازدهم محقق خواهد شد.»

روح‌الله نجابت نماینده شیراز:

«از اولین روز نمایندگی مردم در مجلس، حسب قولی که داده بودم، تمامی آرا خود را در http://rnejabat.ir به صورت داوطلبانه شفاف کردم. در ادامه نیز همراه با بعضی همکاران در سامانه شفافیت داوطلبانه مجلس فعال خواهم بود.

امیدوارم در اولین فرصت قانون شفافیت آرا به صورت فراگیر اجرایی شود.»

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان:

«فلسفه طرح شفافیت آرا مسئولیت پذیرتر کردن وکلا مقابل مردم است. وقتی موکلین رأی نمایندگان را بدانند، امکان سنجش عملکردها بهتر شده و مجلس هم قدرت بیشتری برای پاسخگویی سایر قوا پیدا می‌کند.

جمعی از نمایندگان حامی طرح ازجمله اینجانب با همین هدف داوطلبانه خواستار اعلام علنی آرای خود شدیم.»

فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین:

«الحمدلله بعداز مدتها پیگیری جمعی از نمایندگان در مجلس یازدهم، سامانه شفافیت آرای نمایندگان بصورت داوطلبانه راه‌اندازی شد تا آرای نمایندگان متقاضی برای مردم عزیز به نمایش گذاشته شود.

برای مشاهده آرای بنده و ۵۸ نماینده دیگر می توانید به تارنمای http://parliran.ir مراجعه کنید.»

مهدی شریفیان نماینده تهران:

«انتشار داوطلبانه آرای نمایندگان اولین گام در مسیر تحقق شفافیت آراء است.

همچنان که سال گذشته برای انتشار داوطلبانه آراء خودم بر طرح ها و لوایح اعلام آمادگی کردم، پیگیر رفع نقص سامانه شفافیت مجلس برای عمل به وعده انتشار داوطلبانه تصمیماتم در مجلس هستم.»

علیرضا عباسی نماینده تهران:

«به دلیل طولانی شدن فرایند تصویب طرح شفافیت در مجلس، با همراهی داوطلبانه تعدادی از همکاران، سامانه شفافیت آرا در سایت http://trvotes.parliran.ir بصورت آزمایشی فعال شد و پس از ابلاغ قانون شفافیت قوای سه‌گانه، رسماً فعالیت خود را آغاز  و آرای نمایندگان ملت شفاف اعلام خواهد شد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha