• دوشنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۸:۲۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402011405201
  • خبرنگار : 71145

موافقت دولت رژیم صهیونیستی با تشکیل «گارد ملی» به رهبری بن گویر

موافقت دولت رژیم صهیونیستی با تشکیل «گارد ملی» به رهبری بن گویر

دولت اسرائیل با تأسیس «گارد ملی» که به موجب آن بدون مراجعه به پلیس، مستقیماً تحت کنترل وزیر امنیت داخلی خواهد بود، موافقت کرد.

به گزارش ایسنا،‌ خبرگزاری «سما» به نقل از کانال ۱۲ اسرائیل گزارش داد که دولت عصر یکشنبه پیشنهاد نخست وزیر را برای تشکیل گارد ملی تأیید کرد.

در جلسه هیئت دولت اسرائیل همچنین به کاهش ۱.۵ میلیارد شکِلی (واحد پول اسرائیل) بودجه وزارتخانه‌های مختلف، برای تأمین بودجه گارد ملی رأی داده شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، نام گال هیرش، افسر ذخیره و وفادارش را به عنوان فرمانده این گارد مطرح کرد.

به نقل از میدل ایست نیوز، بر اساس پیشنهاد بن گویر، گارد ملی متشکل از پنج تیپ منظم با ۲۵۰۰ مرزبان و نیز ۴۶ گروه ذخیره خواهد بود و اعضای گارد دارای اختیاراتی برای دستگیری افراد هستند.

بر اساس پیشنهاد بن گویر که چهارشنبه گذشته منتشر شد، گارد ملی برای رسیدگی به موارد خاص تشکیل می‌شود و به نیروهای منظم و تیپ‌های تاکتیکی متکی خواهد بود.

ایتامار بن گویر در گفت‌وگو با شبکه 13 تلویزیون این رژیم اعضای گروهک تروریستی افراطی "لافامیلیا" را به پیوستن به نیروی گارد "ملی" که قرار است تحت فرمان او تشکیل شود، فراخواند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گروه تندرو و افراط گرای لافامیلیا از طرفداران دولت تندرو بنیامین نتانیاهو است که کارنامه سیاهی دارد و اخیرا نیز در سرکوب معترضان علیه کودتای نظامی نتانیاهو مشارکت داشت.

اعضای این گروه افراطی حتی با حضور در استادیوم‌های فوتبال در برخی رقابت‌های مهم لیگ فوتبال شعارهای نژادپرستانه، افراطی و غیراخلاقی سر می‌دهند و مواضع بسیار تند و نژادپرستانه‌ای هم در قبال فلسطینیان دارند.

 این در حالی است که گیلا گملیلی، وزیر حزب لیکود، به تلاش بن گویر برای کسب اختیارات بیشتر حمله کرد و گفت: «به نظر می‌رسد شما عجله دارید و می‌خواهید همه چیز را با هزینه ما بدست آورید».

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون اسرائیل نیز به این تصمیم اعتراض کرد و گفت: «دولت به تشکیل ارتش خصوصی وابسته به بن گویر، با هزینه سایر وزارتخانه‌ها و نیز هزینه مالیات دهندگان رأی داد».

لاپید افزود: «بودجه‌های بهداشت، آموزش، رفاه، حمل‌ونقل و امنیت را فقط به منظور ایجاد ارتش خصوصی از قانون شکنان به نفع دلقک تیک تاک کم کردند. اولویت‌های دولت تأسف آور است، زیرا سه ماه است که به دنبال نابودی دموکراسی و ماجراجویی برای افراد هذیان گو است».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha