• دوشنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402011405613
  • خبرنگار : 50491

مدیرکل کمیته امداد گلستان مطرح کرد؛

دریافتی ایتام گلستان پایین‌تر از میانگین کشوری/ افزایش مستمری مددجویان

دریافتی ایتام گلستان پایین‌تر از میانگین کشوری/ افزایش مستمری مددجویان

ایسنا/گلستان مدیرکل کمیته امداد گلستان از مردم نیکوکار گلستان خواست در ماه مهمانی خدا از حمایت ایتام و محسنین غافل نشوند و گفت: سرانه دریافتی ایتام گلستان پایین‌تر از میانگین کشوری است.

عیسی بابایی در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد:  حدود ۱۴ درصد خانوارهای استان گلستان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، از لحاظ جمعیتی نیز ۱۵۴ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند که هشت درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه ماهانه بیش از ۵۸ میلیارد تومان مستمری به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد گلستان پرداخت می‌شود، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ افزایش خوبی در پرداخت مستمری مددجویان خواهیم داشت.

مدیرکل کمیته امداد گلستان با اشاره به اینکه بیشترین گروه جامعه هدف کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند، بیان کرد: تقریباً ۳۰ درصد جمعیت تحت پوشش ما در ضریب‌های هفت الی هشت هستند و میزان فقر آن بیشتر است.

بابایی اضافه کرد: در ۴۴ سال اخیر کمیته امداد هیچ سالی به اندازه سال ۱۴۰۱ در حوزه جهیزیه و لوازم ضروری عملکرد مطلوب نداشته و خوشبختانه امروز فرزند مددجویی نیست که عقد کرده باشد و به دلیل نداشتن جهیزیه، شروع زندگی‌اش به تأخیر افتاده باشد.

وی متذکر شد: شاید گلستان از لحاظ درآمد جایگاه خوبی را نداشته باشد اما مردم نوع دوست گلستان در بحث مشارکت‌های مردمی همیشه پیشگام بوده و گلستان جزء استان‌های خوبی است که مشارکت حداکثری مردم را دارد.

مدیرکل کمیته امداد گلستان از مشارکت ۲۹ میلیاردی گلستانی‌ها در جشن نیکوکاری پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد و تصریح کرد: ۳۶۰ مرکز نیکوکاری با حضور معتمدین محلی تشکیل شد که یکی از این مجموعه‌ها پزشکان بوده که از وقت، جان و مال خود گذشته و به کمک نیازمندان شتافتند.

به گفته بابایی؛ ۱۱ هزار فرزند یتیم و محسنین در گلستان وجود دارد که تحت پوشش کمیته امداد بوده و از نعمت پدر و یا پدر و مادر محروم هستند. در سال گذشته هشت هزار حامی به جمع حامیان استان اضافه شده و در حال حاضر ۳۶ هزار حامی ماهانه از ۱۱ هزار فرزند یتیم و محسنین گلستان حمایت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه درآمد دریافتی فرزندان یتیم و محسنین در گلستان نسبت به سرانه کشوری پایین‌تر است، خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با پرداخت ماهانه حداقل ۳۰ هزار تومان از فرزندان ایتام و محسنین حمایت کنند.

مدیرکل کمیته امداد گلستان خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند با ارسال عدد یک به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۱۷ منتظر تماس همکاران ما باشند و یا با مراجعه به دفاتر کمیته امداد برای سرپرستی از فرزندان یتیم و محسنین اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۱-۱۶ ۱۰:۳۸

لطفاً پیگیر عیدی کمیته امداد و بهزیستی هم باشید هنوز پرداخت نشده