• سه‌شنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1402011506065
  • خبرنگار : 71460

خبر خوش یک ابررایانه برای توپچی‌های لندن

خبر خوش یک ابررایانه برای توپچی‌های لندن

یک ابررایانه خبر خوشی برای هواداران آرسنال داشت و پیش‌بینی کرد این تیم بتواند برای اولین بار از سال ۲۰۰۳ قهرمان لیگ برتر شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روزنامه دیلی‌میل، به نظر می‌رسد رقابت‌ برای قهرمانی در لیگ برتر تا هفته پایانی ادامه داشته باشد. آرسنال و منچسترسیتی کورس حساسی برای کسب عنوان قهرمانی شروع کردند و توپچی های لندن فعلا با یک بازی بیشتر و هشت امتیاز اختلاف در صدر ایستاده‌اند.

سیتی به دنبال کسب سومین عنوان پیاپی خود است؛ در حالی که آرسنال امیدوار است برای اولین بار از سال ۲۰۰۳ قهرمان شود. تنها منچستریونایتد با هدایت سر آلکس فرگوسن در تاریخ لیگ برتر موفق شده است سه قهرمانی پیاپی را به دست بیاورد و حالا پپ گواردیولا در تلاش است تا به این رکورد برسد.

دو تیم در تاریخ ششم اردیبهشت در دیداری حساس در ورزشگاه اتحاد به مصاف هم خواهند رفت؛ دیداری که تاثیر زیادی روی تعیین قهرمانی در این فصل لیگ برتر خواهد داشت. نیوکاسل، منچستریونایتد، تاتنهام، برایتون، برنتفورد و لیورپول همگی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان تلاش خواهند کرد.

در انتهای جدول، ۹ تیم در خطر سقوط به دسته پایین‌تر قرار دارند. به همین خاطر رقابت برای بقا در لیگ برتر نیز حساسیت بالایی دارد. اورتون، لیدزیونایتد، وستهام و لسترسیتی ممکن است سقوط کنند. اگر اورتون به دسته پایین‌تر سقوط کند برای اولین بار در تاریخ خود با این اتفاق روبه‌رو خواهد شد.

خبر خوش یک ابررایانه برای توپچی‌های لندن

قهرمانی آرسنال

یک ابررایانه که داده‌های متعددی از جمله شرایط مختلف تیم‌ها را در نظر می‌گیرد، پس از ۱۰۰ هزار شبیه‌سازی، تلاش کرده تا جدول نهایی لیگ برتر را پیش‌بینی کند. پیش‌بینی می‌شود که آرسنال با حدود سه امتیاز بیشتر از سیتی قهرمانی را به دست بیاورد. این ابررایانه پیش‌بینی کرده است آرسنال ۸۸ امتیاز در پایان فصل کسب کند و سیتی با ۸۵ امتیاز دوم شود.

انتظار می‌رود نیوکاسل با ۷۱ امتیاز سوم شود و بالاتر از منچستریونایتد رده چهارمی سهمیه لیگ قهرمانان را به دست بیاورد.

تاتنهام در رده پنجم قرار خواهد گرفت و جواز حضور در لیگ اروپا را کسب خواهد کرد. پس از اسپرز، برایتون، لیورپول و برنتفورد قرار خواهند گرفت و در انتهای جدول، ساوتهمپتون با ۳۳ امتیاز قرار خواهد گرفت.

پیش‌بینی ابررایانه از جدول نهایی فصل جاری لیگ برتر

۱- آرسنال - ۸۸ امتیاز 

۲- منچسترسیتی - ۸۵ امتیاز

۳- نیوکاسل - ۷۱ امتیاز

۴- منچستریونایتد - ۶۹ امتیاز

۵- تاتنهام - ۶۴ امتیاز

۶- برایتون - ۶۲ امتیاز 

۷- لیورپول - ۶۰ امتیاز

۸- برنتفورد - ۵۴ امتیاز 

۹- آستون‌ویلا - ۵۲ امتیاز

۱۰- فولام - ۵۰ امتیاز 

۱۱- چلسی - ۵۰ امتیاز 

۱۲- وستهام - ۴۱ امتیاز

۱۳- کریستال‌پالاس - ۴۱ امتیاز

۱۴- لسترسیتی - ۳۷ امتیاز 

۱۵- بورنموث - ۳۷ امتیاز

۱۶- لیدز - ۳۷ امتیاز 

۱۷- ولورهمپتون - ۳۷ امتیاز 

۱۸- ناتینگهام‌فارست - ۳۶ امتیاز 

۱۹- اورتون - ۳۶ امتیاز

۲۰- ساوتهمپتون - ۳۳ امتیاز

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha