• سه‌شنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1402011506158
  • خبرنگار : 71541

معضل تاخیر هواپیماها و مشکلات فروش بلیت حل می‌شود؟

معضل تاخیر هواپیماها و مشکلات فروش بلیت حل می‌شود؟

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امسال سال توسعه ناوگان و صنعت هوایی است، وعده داد که در تاخیرهای هوایی و مشکلات فروش بلیت تلاش می‌شود تا روند کاهشی را سرعت بدهیم.

به گزارش ایسنا، صنعت هوایی در یک سال گذشته با چالش‌هایی روبه‌رو بوده که از طرفی به گفته انجمن شرکت‌های هواپیمایی، ضرردهی ایرلاین‌ها را به دنبال داشته و از طرف دیگر به‌واسطه ظرفیت ناوگان که به ادعای رئیس سازمان هواپیمایی کشوری هم متناسب با جمعیت کشور نیست، با کمبود بلیت و تاخیرهای زیادی هم روبه‌رو بوده است.

در عین حال در ماه‌های پایانی سال، شرکت‌های هواپیمایی برای تغییر قیمت بلیت از سازمان هواپیمایی درخواست داشتند که به نتیجه نرسید، هرچند شرکت‌ها در تلاش‌هایی برای افزایش قیمت بلیت تلاش کردند اما این اتفاق به‌صورت رسمی رخ نداد تا قیمت‌ها طبق تعرفه دی‌ماه ۱۴۰۰ باقی بماند.

یکی دیگر از مواردی که در روزهای گذشته و به‌خصوص در تعطیلات نوروزی، منجر به واکنش مسافران شده بود، فاصله میان صندلی‌ها در هواپیماها بود که البته پاسخ‌ها به این اعتراض هم به بعد از تعطیلات موکول شد.

در این راستا به‌تازگی مهرداد بذرپاش -وزیر راه و شهرسازی- با اشاره به سفرهای نوروزی و بیان اینکه طبق آمار کاهش تاخیر در سفرهای هوایی و کاهش مشکلات فروش بلیت هوایی ثبت شده، اظهار کرد: امسال سال توسعه ناوگان و صنعت هوایی است و در تاخیرهای هوایی و مشکلات فروش بلیت تلاش خواهیم کرد تا روند کاهشی را سرعت بدهیم.

به نظر می‌رسد مشکلاتی که در این صنعت وجود دارد، برای شرکت‌های هواپیمایی ثابت ماندن قیمت بلیت و عدم توانایی برای نوسازی ناوگان و برای مسافران، کمبود بلیت، تاخیرهای پروازی و فاصله میان صندلی‌های هواپیماست؛ اما آنطور که وزیر راه و شهرسازی وعده داده امسال بناست ناوگان و صنعت هوایی توسعه یابد و باید دید این وعده چطور عملی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha