• سه‌شنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402011506167
  • خبرنگار : 71415

انتشار نتایج یک تحقیق درباره "سندروم هاوانا"

انتشار نتایج یک تحقیق درباره "سندروم هاوانا"
سفارت آمریکا در هاوانا

یک گزارش اطلاعاتی آمریکا که به تازگی از حالت محرمانه خارج شده نتیجه گیری کرده بیماری‌هایی که چندین دیپلمات این کشور در سراسر جهان را مبتلا کرده و از آن با عنوان "سندروم هاوانا" یاد شده در نتیجه استفاده از یک سلاح ناشناخته بروز پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، این گزارش از سوی گروهی از کارشناسان که درباره منشاهای ناراحتی‌های جسمی غیرعادی چند مقام آمریکایی در سراسر جهان تحقیق کردند، برای مدیر اطلاعات ملی این کشور تهیه شد. پایگاه آمریکایی Salon نیز بر مبنای درخواستی برای دستیابی به اسناد دولتی به این گزارش دست یافت.

به نوشته پایگاه هیل، این گزارش ۱۵۳ صفحه‌ای ویرایش شده نتیجه گرفته که برای برخی از موارد ابتلا "نمی‌توان بر مبنای شرایط پزشکی و محیط زیستی توضیح آسانی یافت و ممکن است دلیل آن محرک‌های خارجی بوده باشند."

این گزارش در ادامه تصریح کرد: "هر چند برخی علائم و نشانه‌ها در شرایط پزشکی شناخته شده رایج هستند، مشاهده ترکیب همزمان چهار علامت مهم امری به شدت نا معمول بوده و چنین چیزی هیچ جا در کتب پزشکی گزارش نشده و تا کنون نیز به هیچ ناهنجاری عصبی مشخصی نسبت داده نشده است."

این گزارش تاکید کرد، انرژی اکترومغناطیس می‌تواند علایم برخی از موارد ابتلا را توضیح دهد.

این گزارش تصریح کرد: "انرژی الکترومغناطیسی، به ویژه سیگنال‌های پالسی در محدود فرکانس رادیویی می‌تواند یک توضیح مقبول برای این علایم اصلی باشد هر چند که برخی شکافهای اطلاعاتی نیز وجود دارند."

عبارت "سندروم هاوانا" بعد از آن مطرح شد که چند کارمند سفارت آمریکا در شهر هاوانای کوبا در سال ۲۰۱۶ گزارش کردند که مبتلا به ناراحتی‌های مختلف از سر درد گرفته تا از دست دادن تعادل و دیگر مشکلات نورولوژیکی شده‌اند. پس از این رویداد مقام‌های آمریکایی گزارش دادند که ناراحتی‌های مشابهی را در چند شهر دیگر سراسر جهان شناسایی کرده‌اند.

یک تئوری پرطرفداری که درباره این حوادث مطرح شده این است که ناراحتی‌های جسمی در نتیجه مداخله یک دولت خارجی ایجاد شده‌اند.

پس از آنکه جامعه اطلاعاتی آمریکا اوایل ماه جاری میلادی در گزارشی بروز این مشکلات جسمی در نتیجه مداخله یک دولت خارجی را بعید دانست، این تئوری مطرح شد که این ناراحتی‌ها احتمالا نتیجه استفاده از نوعی دستگاه مبتنی بر انرژی الکترومغناطیس بوده است.

گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا عنوان کرد، بعید است که یک قدرت خارجی سلاحی با قابلیت وارد کردن چنین تاثیراتی داشته باشد.

این گزارش جدید با این وجود تصریح کرد: "برخی منابع موجودند که نیاز آنها به برق متوسط و قابل پنهان‌سازی بوده و می‌توانند تحریکات لازم را ایجاد کنند."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha