• چهارشنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1402011606821
  • خبرنگار : 71552

واکنش دبیر فدراسیون تیراندازی به فروش بدنه سلاح جواد فروغی

واکنش دبیر فدراسیون تیراندازی به فروش بدنه سلاح جواد فروغی

دبیر فدراسیون تیراندازی می‌گوید در جریان فروش قطعه یدکی جواد فروغی نبوده‌اند.

مهدی مبینی در گفت و گو با ایسنا، در مورد مشکلات مالی جواد فروغی قهرمان المپیک توکیو و فروش قطعه یدکی سلاحش اظهار کرد: فروغی از مفاخر ورزش ما است. او اولین مدال طلای ارزشمند المپیک را برای این رشته کسب کرده است. وظیفه فدراسیون است که از او حمایت کند کما اینکه همیشه در حد توان از او حمایت کرده و خواهد کرد. این رشته به آرامش، تمرکز و اعتماد به نفس نیاز دارد. امسال در تپانچه بادی موفقیت های خوبی حاصل شد گر چه در انفرادی مدالی کسب نشد اما در بخش تیمی عناوین خوبی کسب شده است.

دبیر فدراسیون تیراندازی افزود: فدراسیونی که حدود ۳ میلیارد برای اعزام هزینه می‌کند مشکل تعویض قطعه یا تعمیرات سلاح که ۷، ۸ یا ۱۰ میلیون تومان می‌شود را ندارد؟ هر ورزشکاری از هر رشته‌ای برای تعویض سلاح به ما مراجعه کرده هزینه آن را پرداخت کرده‌ایم. فروغی به ما مراجعه نکرده وگرنه برای او هم انجام می‌دادیم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که مشکل فروغی مشکلات مالی بوده نه تعویض قطعه سلاح، گفت: ما به همه ورزشکاران حقوق می‌دهیم. ماهی ۱۲۰ میلیون جدا از کادر فنی صرف حقوق ملی‌پوشان شاخص می‌کنیم. در شرایط بد اقتصادی در قیاس با بقیه رشته‌ها به ورزشکاران خدمات می‌دهیم. مبلغ ۱۰ یا ۱۲ میلیون برای فدراسیون عددی نیست. 

مبینی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا هیچ گاه در مورد مشکلات مالی با فروغی صحبتی نشده است؟ گفت: به فروغی گفته بودم که اگر مشکل مالی داشت ما در خدمتیم. نیاز به حرف‌های ما نیست عمل مشخص است. ما اصلا در جریان نبودیم که قطعه‌ای از سلاحش را فروخته است. ما هر تعویض قطعه‌ای که ورزشکاران بخواهند و در انبار موجود باشد را رایگان تعویض کردیم. مستندات آن هم موجود است. 

وی در ادامه در مورد برنامه‌های آتی تیم ملی تیراندازی و لغو برخی از اعزام ها اظهار کرد: اردوهای تیم ملی تپانچه، تفنگ و اهداف پروازی از ۶ فروردین آغاز شده است. باید در نظر داشت که اعزام به همه مسابقات در دستور کار تیم‌های ملی نبوده است. اعزام به جام های جهانی مصر و اندونزی اصلا در برنامه ما نبود و تنها جام جهانی هند در دستور کار ما بود که به علت مشکلات مالی تیم اعزام نشد و صادقانه هم آن را اعلام کردیم.

دبیر فدراسیون در مورد افت رنکینگ تیراندازان گفت: بحث رنکینگ که همه به آن می‌پردازند موضوع مهمی است و همه ورزشکاران دوست دارند که رتبه آنها بالا برود. از طرفی باید دانست که تیراندازان اگر مثلا در ۷ رویداد شرکت کنند و رنکینگشان بالا برود در نهایت یک سهمیه المپیک از این طریق توزیع می‌شود. ما باید با برنامه و هدفمند جلو رویم. اگر یک ورزشکار در ۷ مسابقه شرکت کند و در آخر یک سهمیه توزیع شود به صرفه است؟ اینکه یک ورزشکار ۲ میلیارد تومان برای ۷ مسابقه هزینه کند تا در نهایت بتواند یک سهمیه بگیرد بهتر است یا اینکه هدف گذاری را روی ۴ مسابقه کسب سهمیه بگذاریم؟

وی در ادامه افزود: در سال جاری سه مسابقه کسب سهمیه المپیک خواهیم داشت که یکی از آنها مربوط به اهداف پروازی است. همچنین بازی‌های آسیایی را نیز پیش رو داریم. یک رویداد هم در سال آینده داریم که سهمیه المپیک در آن توزیع می شود. قهرمانی جهان باکو در مرداد، قهرمانی آسیا کره جنوبی در آبان و قهرمانی آسیا اندونزی در اسفند محل توزیع سهمیه‌های المپیک در سه رشته تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی است. یک رویداد هم در بهمن به میزبانی کویت داریم که سهمیه المپیک در رشته اهداف پروازی توزیع می شود. در سال ۱۴۰۳ هم یک رویداد داریم که هنوز جزئیات آن را اعلام نکرده‌اند.

مبینی در ادامه گفت: این‌ها مسابقات هدف ما و برای کسب سهمیه المپیک است و باید در آن شرکت کنیم. حضور در این مسابقات بهتر است یا اینکه یک ورزشکار در ۷ مسابقه شرکت کند و در نهایت یک سهمیه در بخش رنکینگ توزیع شود که آیا سهم تیراندازان ما بشود یا نه‌. با توجه به شرایط اقتصادی که وجود دارد باید طوری برنامه ریزی شود که به هدفی که می‌خواهیم برسیم.

دبیر فدراسیون تیراندازی در مورد اولین اعزام تیم ملی تیراندازی به مسابقات بین‌المللی گفت: اولین رویداد ما مسابقات جام جهانی باکو در اردیبهشت است. استارت کارهای مربوط به ویزا را دو روز است که زده‌ایم. در چند روز آینده ملی‌پوشان رکوردگیری دارند و بعد از آن اسامی نفرات اعزامی نهایی می شود. ما یک لیست اولیه به فدراسیون جهانی اعلام کرده‌ایم اما آنها نفرات نهایی نیستند. بالاتر از ظرفیت اسامی را اعلام می کنیم تا مشکلی پیش نیاید. بعد از آن هم یک اردوی هانوفر در تیرماه خواهیم داشت. این‌ها برنامه‌های اصلی ما است.

مبینی در ادامه گفت: آنالیز کرده‌ایم و برای اعزام‌های سال پیش رو ۴۰ میلیارد تومن نیاز داریم. سردار قربانی رایزنی‌هایی کرده تا از بخش اسپانسرینگ بخشی از پول را جذب کنیم. همچنین نیاز است و ضرورت دارد که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک براساس اولویت رشته‌های المپیکی و غیر المپیکی بودجه را به فدراسیون‌ها اختصاص دهند. کار پیچیده‌ای هم نیست و می‌شود با یک دستورالعمل به آن رسید.

دبیر فدراسیون تیراندازی گفت: پیشینه رشته‌های مدال آور مشخص است. اگر اعتبارات کارشناسی شده تقسیم شود و براساس شانس مدال‌آوری تخصیص پیدا کند می‌توانیم در سال مهم و سرنوشت‌ساز به نتیجه خوبی در تیراندازی برسیم. برای این اعزام‌ها نوسانات دلار هم تاثیرگذار است. رشته تیراندازی هزینه بر و با کلیه رشته‌های دیگر متفاوت است. تجهیزات اصلی و حرفه‌ای تیراندازان باید از خارج کشور تهیه شود. اردوی هانوفر هم برای همین است که سلاح ها به روز شود تا بتوانیم فشنگ و مهمات وارد کنیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۱ ۲۱:۱۲

با آذربایجان که رابطه خوب نیست و شما اصلا پول ندارید برید آلمان.