• چهارشنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402011607154
  • خبرنگار : 50491

سنگ‌تمام گرگانی‌ها برای شهید دهه هفتادی؛

دارالمؤمنین گرگان بوی بهشت گرفت/ تشییع باشکوه بیستمین ستاره حرم

دارالمؤمنین گرگان بوی بهشت گرفت/ تشییع باشکوه بیستمین ستاره حرم

ایسنا/گلستان باز هم عطر شهادت در نگارستان ایران پیچید، شهید مقداد مهقانی که عنوان بیستمین ستاره مدافع حرم استان گلستان را از آنِ خود کرد سرافراز رفت و گلگون برگشت.

امروز همه آمده بودند، همه شهر عطر و بوی شهادت گرفت و تمثال مبارک شهدای مدافع حرم استان گلستان به ویژه بیستمین شهید مدافع حرم «مقداد مهقانی جعفرآباد» چشم‌ها را نوازش می‌داد و دل‌ها را آرام می‌کرد.

باز هم از شام بلا مهمان آورده‌اند، این زمین لاله‌خیز شوق شهادت دارد. ۲۰ ستاره مدافع حرم در کنار چهار هزار شهید استان، عیار ایثارگری را در گلستان بالا برده‌اند شاید برای همین است که مردم دارالمومنین گرگان شامگاه گذشته ۱۵ فروردین در مراسم وداع و امروز ۱۶ فروردین در مراسم تشییع بیستمین ستاره حرم حماسه آفریده و سنگ‌تمام گذاشتند.

امروز دهه هشتادی‌ها و دهه‌نودی‌ها جلودار صف مراسم تشییع شهید مدافع حرم بودند و با صدای رسا می‌گفتند مقداد جان این راه همچنان باقی است و این پرچم با خون تو استوارتر شده هیهات که به زمین بیفتد.

دارالمؤمنین گرگان بوی بهشت گرفت/ تشییع باشکوه بیستمین ستاره حرم

در میان جمعیت صدای فریاد خروشان «مرگ بر اسرائیل» گلستانی‌ها خودنمایی می‌کرد و شعار «انتقام خون پاکتان را خواهیم گرفت» وِرد زبان تک‌تک افراد حاضر در مراسم بود، پیر و جوان همه و همه اذعان می‌کنند که لحظه‌ای اجازه نمی‌دهند خون پاک شهدا پایمال شود.

امروز دیگر صبر انقلابی مردم گلستان در برابر اقدام تروریستی رژیم غاصب صهیونیستی به پایان رسیده و همه می‌خواهند در راه وطن مقداد مهقانی باشند. همه می‌خواهند با ندای موسی‌گونه رهبر معظم انقلاب فرعون زمانه را در نیل غرق کنند.

دارالمؤمنین گرگان بوی بهشت گرفت/ تشییع باشکوه بیستمین ستاره حرم

مقداد جان مراسم باشکوهت را که امروز دیدیم بار دیگر قدرت خون پاک شهدا برایمان تداعی شد، به راستی خون تو با این جوانانی که تا دیروز در دو راهی فتنه دشمن مانده بودند چه کرده است؟ اینجا جوانی را دیدم کمتر از ۱۵ سال سن داشت و در حالی که دستش به تابوت مطهرت گره خورده بود می‌گفت انتقامت را می‌گیریم، دختری که در جامعه به آن کم‌حجاب می‌گویند امروز در مراسم تشییع تو به پهنای صورت اشک‌ می‌ریخت؛ این است معجزه شهادت این است رمز ماندگاری ۴۴ ساله انقلاب اسلامی.

بیهوده نیست که می‌گویند ما انقلاب را از راه شهادت به دست آوردیم بیهوده نیست که می‌گویند راه آزادی قدس از کربلا می‌گذرد. اینجا همه می‌خواهند در لشکر حسینی و زینبی باشند مقداد جان با خون پاک تو هیچ‌گاه دشمنان و یزیدیان زمان نمی‌توانند کربلای دیگری را رقم بزنند. اینجا علمدارهای انقلاب با صلابت در مسیری که تو ترسیم کردی ایستاده‌اند. اینجا همه جان‌فدایی را از سردار دل‌ها شهید حاج‌قاسم سلیمانی آموختند.

مقداد جان شهادتت مبارک، بی‌شک خون پاک تو رشته‌های دشمنان برای انقلاب اسلامی را پنبه کرد. امروز پیر و جوان، مرد و زن، سیستانی، ترکمن، فارس و کتولی و بلوچ همه آمدند تا ثابت کنند لحظه‌ای از راهی که تو رفتی دست نمی‌کشند؛ بله امروز در مراسم تشییع پیکرت حماسه ماندگار دیگری رقم خورده است.

دارالمؤمنین گرگان بوی بهشت گرفت/ تشییع باشکوه بیستمین ستاره حرم

اسرائیل غاصب بداند جوانان این مرزوبوم برای نابودی این رژیم‌ جعلی لحظه‌شماری می‌کنند حال باید دید آه مظلومیت کودکان فلسطین و خون مادران و فرزندان سرزمین زیتون زودتر گریبان‌گیر رژیم غاصب صهیونیست خواهد شد یا گلوله‌ها و موشک‌های مقاومت آنها را به زانو در خواهد آورد.

استاندار گلستان در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: شهدای ما التزام حضورشان در جبهه حق را با نثار جان و مال خود به اثبات رساندند و مردم شهیدپرور ما که شهدا را در دامان خود پرورش دادند همواره نشان دادند پیرو راه ولایت و جبهه حق هستند.

دارالمؤمنین گرگان بوی بهشت گرفت/ تشییع باشکوه بیستمین ستاره حرم

«علی‌محمد زنگانه» با بیان اینکه مردم گرگان امروز با حضور باشکوه خود نشان دادند که برای دفاع از جبهه حق همواره در میدان حضور دارند، تصریح کرد: خون پاک شهدا ملت ایران را برای ایستادگی در جبهه حق استوارتر خواهد کرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گلستان نیز در حاشیه این مراسم باشکوه در گفتگو با خبرنگار ایسنا گفت: شهید مهقانی غیور و غیرتمند بود که جان عزیز خود را در راه دفاع از اسلام و جبهه حق فدا کردند.

حجت‌السلام «محسن کیائی» با بیان اینکه پیام شهید مهقانی برای مردان جامعه ما آموزه غیرت و غیرتمندی و برای بانوان ما عفت فاطمی است، یادآور شد: اگر مردان ما غیرتمندی و بانوان ما عفاف و حجاب را در وادی عمل به کار گیرند قطعاً رهروی واقعی شهدا خواهند بود.

دارالمؤمنین گرگان بوی بهشت گرفت/ تشییع باشکوه بیستمین ستاره حرم

وی با بیان اینکه شهدا با شهادت خود معنویت را در جامعه عطرانگین می‌کنند، متذکر شد: شهید مهقانی با شهادت خود بار دیگر دل‌ها را به یکدیگر نزدیک کرد و خون پاک شهدا تلنگری برای همه ما است تا لحظه‌ای از خون شهدا غفلت نکنیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گلستان متذکر شد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند زمان زیادی تا نابودی رژیم غاصب صهیونیستی باقی نمانده و با شهادت شهیدان حیدری و مهقانی به زودی پاسخ دندان‌شکنی را از سوی جبهه مقاومت دریافت خواهد کرد.

یک کارشناس مذهبی نیز به خبرنگار ایسنا گفت: با نگاه به تاریخ انقلاب اسلام و تاریخ انقلاب اسلامی خواهیم دید که همیشه مدیون خون شهدا هستیم، شهدا با نثار خون خود بصیرت را به عالم هدیه کردند.

حجت‌الاسلام «سعید بیرق‌دار» ادامه داد: خون شهدای مدافع حرم که به دست رژیم غاصب صهیونیستی به زمین ریخته شده در همین روزهای اخیر آثار و برکات فراوانی داشته و مردم نشان دادند که پیرو آرمان‌های امامین انقلاب و شهدا هستند.

وی با بیان اینکه نابودی اسرائیل به برکت خون شهدا نزدیک است، یادآور شد: برای تداوم راه شهدا باید پیرو امامین انقلاب اسلامی و مطیع رهبر معظم انقلاب باشیم و آرمان‌های شهدا را فراموش نکنیم.

به گزارش ایسنا؛ شهید مقداد مهقانی بیستمین شهید مدافع حرم استان گلستان است که صبح جمعه ۱۱ فروردین ماه جاری در حمله هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به حومه دمشق به شدت مجروح و بر اثر شدت جراحات وارده به فیض شهادت نائل آمد.

وی از جوانان غیور، هیئتی، مومن و ولایتمدار شهر فاضل آباد از توابع استان گلستان و متولد ۱۳۷۰ بود که یک فرزند پسر دو ساله از او به یادگار مانده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha