• جمعه / ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۰:۳۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402011707629
  • خبرنگار : 71368

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران عنوان کرد

ایراد فرمانداری تهران به نرخ کرایه حمل و نقل عمومی/ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی تا اول اردیبهشت

ایراد فرمانداری تهران به نرخ کرایه حمل و نقل عمومی/ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی تا اول اردیبهشت

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نسبت به افزایش نرخ کرایه تاکسی از سوی برخی رانندگان واکنش نشان داد و گفت: هر فردی که مبالغ کرایه را زودتر از اول اردیبهشت ماه تغییر دهد، تخلف کرده است.

جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد تخلف برخی از رانندگان تاکسی در اخذ سقف کرایه تعیین شده برای سال ۱۴۰۲ گفت: در متن مصوبه شورای شهر تاکید شده است که افزایش نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی اعم مترو، تاکسی و اتوبوس از اول اردیبهشت ماه مجاز خواهد بود و هر فردی که مبالغ کرایه را زودتر از اول اردیبهشت ماه تغییر دهد، تخلف کرده است.

وی با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی مسئول رسیدگی به این تخلف است، افزود: سازمان تاکسیرانی باید در پی دریافت گزارشات مردمی و همچنین که بازدیدهایی از سطح شهر و میدانی صورت گرفته است، با تخلفات برخورد کند؛ چراکه نرخ جدید از اول اردیبهشت ماه و بعد از رفع ایرادات فرمانداری قابل اجرا است.

تشکری هاشمی در پاسخ به این سوال که تعداد مسافران تاکسی سه نفر باید باشد یا چهار نفر؟ تصریح کرد: در مصوبه سال ۱۴۰۲ هیچ توضیحی در مورد تعداد مسافران تاکسی داده نشده است که سه نفر باشند یا چهار نفر و با توجه به اینکه شرایط کرونایی فروکش کرده است، نرخ کرایه تاکسی ها با همان ظرفیت استاندارد خود که سه نفر در صندلی عقب و یک نفر در صندلی جلو قرار می گیرند، تعریف شده است.

عضو شورای شهر تهران در مورد سرانجام مصوبه تعیین نرخ کرایه وسایل حمل ونقل عمومی که به فرمانداری ارسال شده است، اظهارکرد: فرمانداری در مورد نرخ کرایه‌های وسایل حمل ونقل عمومی که از سوی شورای شهر تصویب شده، ایراداتی گرفته است؛ اما ایرادات خیلی جدی نیست و جزئی است و با مسئولان شهرداری در مورد اخذ تصمیمات لازم برای پاسخگویی به ایرادات فرمانداری جلسه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۱-۱۸ ۰۰:۴۹

بادرود ببخشید با تهدید که نمی شود جلو افزایش کرایه هارا گرفت!!! درضمن چرا نباید گران شود!؟ بله بنزین گران نشده ولی روغن و لوازم یدکی و لاستیک و اجرت ها و ...مگر چندبرابر نشده!؟(( تورم مواد خوراکی و گوشت و مرغ و ...جای خود!!!)) اجرت آب بندی شیشه جلو و عقب یک خودرو امروز یک میلیون و دویست هزارتومان شده(( فقط شیشه ها را درآورده و چسب آب بندی زده و جای خود گذاشتند!!!))!!! لاستیک ۱.۵میلیونی۳.۵میلیون شده و تعویض دولاستیک و بالانس آن۲۵۰هزارتومان شده و ....!!!! گویا مسئولین اصلا خرید نمی کنند و از قیمت کالاها و اجرت ها و ...خبر ندارند!!!! ودیگرهیچ

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۱۹ ۰۷:۵۵

سلام خواهشا اینقدرکرایه تاکسی وحمل ونقل عمومی را افزایش ندهید خیلی ازافراد ازشهراهای اطراف تهران به تهران می آیند وباید چندبرابر افزایش حقوق کرایه تاکسی بدهند وبه اقشارکارمندوکارگرواقعا فشارمی آید آیا اینها را مسئولین امرمی دانند لااقل به گوششان برسانیدوقتی دردوران کرونا یک مسافرکمترمی شود بجای آنکه استهلاک کمتراست وکرایه کمتربگیرند یک نفرکرایه بیشترمی گیرند وخیلی ازتاکسی وبه تبع آن شخصی ها مسافرکامل سوارمی کنند وکرایه شرایط کرونا را می گیرند اگرمی خواهیم آلودگی وترافیک و...کمترشود کرایه حمل ونقل عمومی را ارزان کنیم -چندسال است کرایه حمل ونقل عمومی بالای 30درصد افزایش دارد درحالی که حقوق کارمندان 10درصد افزایش داشت آیا این درست است کمی به فکرما هم باشیدآیا اعضاء شورای شهرکرایه تاکسی می دهند تابفهمند ماچی میکشیم چرا مطالب ما رابه فرمانداری واعضاء شورای شهرنمی گویید

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۰ ۰۷:۵۹

خواهشا به فکرکم درآمدها باشید که همه حقوقشان صرف کرایه می شود آنهم بااین تاکسی های ون و...ومتروی شلوغ که درشان مردم نیست به مسئولان هم بفرمایید ساعت 4صبح ماشین نیست به سرکاربیاییم