• شنبه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۷:۰۰
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 1402011808141
  • خبرنگار : 71498

انجمن صنفی CNG برای حل مشکل بنزین مطرح کرد

پیشنهاد توزیع رایگان سی‌ان‌جی برای همه خودروها به‌مدت سه‌سال

پیشنهاد توزیع رایگان سی‌ان‌جی برای همه خودروها به‌مدت سه‌سال

رئیس انجمن صنفی سی ان جی کشور گفت: برای افزایش جایگزینی بیشتر بنزین با استفاده از سی‌ ان جی طرحی را آماده کردیم که مطابق این طرح پیشنهاد عرضه رایگان سی‌ان‌جی به مدت سه‌ سال به همه خودروها داده شده است.

به گزارش ایسنا، محسن جوهری با اشاره به شایعه مطرح شده برای افزایش قیمت بنزین که البته از سوی دولت صراحتا رد شد، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این موضوع قابل پیش‌بینی بود که دولت در شرایط فعلی اقتصادی کشور چنین تصمیمی نمی‌گیرد و باوجود افزایش مصرف بنزین و منفی شدن تراز تولید و مصرف به دلیل تبعات تورمی بعید است دولت از ابزارهای قیمتی استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه بارها این موضوع را مطرح کرده ایم که بهترین راهکاری که می‌توان به‌کار گرفت تا کشور از بحران بنزین نجات پیدا کند استفاده و توسعه سی‌ان‌جی و در واقع جایگزینی بیشتر سی‌ان‌جی با بنزین است، تصریح کرد: برای اینکه تقاضا ایجاد شود لازم است تا خودروسازان تولید را به سمت خودروهای دوگانه‌سوز ببرند و یا اینکه تصمیم مناسبی برای تبدیل رایگان کلیه خودروهای بنزینی و نوسازی ناوگان فعلی داشته باشد، که‌ با توجه به ویرایش اخیر مصوبه شورای اقتصاد و عدم رفع مشکلات مصوبه قبلی از جمله در نظر گرفته نشدن منابع برای تبدیل رایگان خودروهای شخصی و تعویض رایگان مخازن فرسوده ناوگان فعلی، به‌نظر نمی‌رسد در کوتاه مدت اقدامات دولت در این زمینه کارساز باشد.

رئیس انجمن صنفی سی ان جی کشور اظهار کرد: در همین راستا پیشنهادی را به وزارت نفت برای عرضه رایگان سی‌ان‌جی به مدت سه سال ارائه دادیم که در صورت موافقت با این طرح‌ افزایش قابل توجه تقاضا برای سی ان جی اتفاق خواهد افتاد و پیش بینی ما کاهش مصرف روزانه حداقل ۲۰ میلیون لیتر بنزین در سال اول و جایگزینی سی ان جی خواهد بود.

جوهری با بیان اینکه اکنون این موضوع در حد پیشنهاد است که به وزارت نفت ارائه شده است، گفت: زمانی که سی‌ان‌جی رایگان باشد، مردم تمایل بیشتری برای استفاده از این سوخت دارند، و شخصااقدام به تبدیل خودروهای خود به دوگانه سوز خواهند کرد.

وی افزود: سودآوری این طرح در صورت موافقت دولت، حدودا دو میلیارد دلار در سال برای کشور منافع اقتصادی خواهد داشت. و دولت می‌تواند علاوه بر بی نیاز شدن کشور به واردات بنزین، مازاد بنزین تولیدی خود را در صادر کند و ارزآوری خوبی برای کشور ایجاد کند.

وی با اشاره به مزیت‌های صنعت سی‌ان‌جی گفت: ایران بیشترین منابع گاز در دنیا را دارد و  و مشکلی برای تامین گاز وجود ندارد و کمتر از سه درصد از گاز تولیدی کشور برای تولید سی ان جی مصرف می شود.

 در حال حاضر به دلیل کمبود تقاضا جایگاه های سی ان جی کشور حدود ۲۰ میلیون مترمکعب روزانه ظرفیت خالی دارند. همچنین سوخت‌سی ان جی با توجه به فشار کاری بالا قابلیت قاچاق ندارد.

جوهری در پایان اظهار کرد: طی سالهای اخیر حق العمل جایگاه داران سی ان جی متناسب با افزایش هزینه ها افزایش نداشته و اکثر جایگاه های سی ان جی‌ به دلیل کارمزد پایین و کمبود تقاضا فاقد صرفه اقتصادی هستند که امیدواریم امسال دولت با تصمیم گیری درست در بخش تقاضا و عرضه از تشدید بحران برای سوخت ملی سی ان جی جلوگیری کند و بر خلاف گذشته نظرات بخش خصوصی مورد توجه قرار دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۱-۱۹ ۰۹:۰۸

سلام طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودروها را جایگزین این طرح کنید مطمئن باشید بهتر جواب میگیرید الان بخواهی ماشین دوگانه کنی کلی هزینه داره ماشین‌هایی که وارد بازار میکنید همه را دو گانه بدین این طرح شما فقط دهن پر کنه

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۰ ۱۸:۳۵

صددرصد درست میگه ایشون شما متاسفانه ازپایه مشکل دارید یکسال خودرو دوگانه ثبت نام نشده جز این اخرا که دوبارسورن دوگانه نوشتن چرا همه خودروها نباید دوگانه باشه پس خودتون میخاید ماشینهاهم همه پرمصرف

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۱۹ ۰۹:۴۴

سی ان جی ویرانگرموتورخودرو

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۱۹ ۱۱:۲۵

همین الانشم مخزنهای سی ان جی امن نیستند و شرکت نفت داره حوادث موجود در جایگاه‌های سی انجی رو سانسور میکنه باید بودجه ایی هم برای تبلیغات و آموزش نحوه سوختگیری و دستورالعمل‌های سوختگیری در صدا و سیما و اینترنت در نظر گرفته شود

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۱ ۰۱:۲۱

این نظر درسته ولی کسی گوش نمیده

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۱۹ ۱۲:۳۲

لطفا از بین بخشش ها نکنید ممنون.

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۱۹ ۱۳:۱۰

پیشنهاد بسیار عالی و جالبی است.

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۱۹ ۱۳:۳۷

همه کشورا فکر برقی کردنن شما ؟

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۱۹ ۲۰:۱۳

چرا همیشه اطاق فکر شما برعکس عمل می‌کنه فکر میکنید مردم مونده اون بیست سی هزار تومان در روز هستن که گاز سوز نمیکنن نه عزیزم هزینه گاز سوز کردن با جنس مرغوب از ده میلیون رد میشه تا پانزده تومن میرسه مردم این هزینه رو ندارن هزینه گاز سوز سوز رو رایگان کنید همه چی درست میشه همه گاز سوز میکنن خیالتون راحت

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۱۹ ۲۱:۱۹

الان کپسول گاز اعتبارش تمام شده درحالی که تعویض کنم 8ملیون فقط پول کپسولشوبدم دستمزدهم بماند بعدچطورگازاستفاده کنیم

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۱۹ ۲۳:۰۵

طرح سی انجی ..دوگانه سوز ماشین

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۰ ۰۰:۴۳

پس شما دلتون برا مردم نسوخته.این کار و میکنین که بنزین و بتونین صادر کنین .یه جای دیگه گفتین که ایران بزرگترین منابع گاز رو تو جهان داره و مشکلی برای تامین گاز وجود نداره.پس چرا زمستون سال گذشته گاز تموم شرکتهای شهرک صنعتی و کارخانه گچ ها رو بستین..

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۰ ۱۵:۲۴

سی ان جی مجانی میدید بعد بنزین صادر میکنید مردم هم هزینه بالای دوگانه سوزکردن متحمل میشند و هم در دراز مدت هزینه خسارت مصرف سی ان جی به موتور خودرو در مقابل صرفه جویی بابت مصرف سی ان جی هزینه بالایی در دراز مدت متوجه مردم میشه کی این وسط سود کرده؟صادر کننده بنزین اضافی مردم و وارد کننده گان کپسول و وسایل سی ان جی کردن خودرو در اصل بفکر جیب خودتونید

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۰ ۲۱:۲۵

واقعانسل سوخته ایم.

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۰ ۱۶:۰۱

برای صف های طولانی این پیشنهاد نپخته تون فکری کردین ، کی میخواد مردم ایران از صف همه چیز خلاص شوند ؟؟؟

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۰ ۱۶:۲۱

به جای سی ان جی چرا ال پی جی نمی‌دید که موتور خودرو نابود نکنه....

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۰ ۱۸:۳۶

اگر اقتصاد قوی داشتیم و قدرت خرید مردم بالا بود بالا رفتن قیمت بنزین آثار تورمی نداشت متاسفانه هم اقتصاد ضعیف وهم مدیران ضعیف داریم

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۰ ۱۹:۲۹

من سه ساله اعتبار مخزنم تموم شده پول ندارم عوض کنم شما تعویض مخزن را مجانی یا ارزون کن تا نترکیدم

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۰ ۱۹:۳۵

ایران مشکلی برای تامین گاز نداره وبزرگترین منبع گازی دنیا رو در اختیار داره ولی همون ۳درصدی که به سی ان جی اختصاص دادن و ناچیز هم هست امسال در سی ان جی ها تخته بود.سی ان جی رو به همین قیمت که میفروشید عرضه کنید و تعطیل نکنید،سوخت رایگان پیشکش شما!!

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۰ ۱۹:۵۵

هیچی بنفع ملت نخواهدبودبدون شک یاتعرفه گاززیادمیکنندیابنزین وقتی دوگانه بشن

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۰ ۲۰:۲۱

جناب جوهری . این چه پیشنهادی است که مطرح کردید!!!؟ مردم را به صرفه جویی تشویق کنید نه این که مردم را در دام بیندازید!!!! امسال چند روز هوا خیلی سرد شد وبرف بارید دولت به خاطر عدم تأمین سوخت گاز کارخانه ها و منازل مجبور شد تمام مراکز cng را تعطیل کند و علاوه برآن کارخانه های زیادی از تولید متوقف شدند !!! . دولت امسال نتوانست در روزهای برف و باران وسرما گاز مورد نیاز را برای مصرف مردم تأمین کند حتی مدارس را تعطیل کرد چگونه می تواند بااین طرح آبکی جنابعالی سوخت مورد نیاز مردم را تأمین کند زیر ساخت ها اصلأ مناسب نیست !!! مردم را به چاه نیندازید !!! از دیگر کشورها یاد بگیرید !!

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۰ ۲۰:۳۰

با سلام جایگاه سی آن جی خیلی کم هست مردم باید تو صف بمون به همین دلیل مردم بیشتر از بنزین استفاده می کنند

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۰ ۲۱:۵۸

همیشه از این کارها بکنید. هرچند چشمم آب نمیخوره چنین سخاوتی دولت ما داشته باشه

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۰ ۲۲:۰۸

سد کردن قیمتی برای هر کالایی درست نیست باید حداقل افزایش داد تا چند مدت یکبار مجبور به عمال شوک قیمتی نشویم

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۰ ۲۲:۳۰

سیستم فعلی نصب سی آن جی فاقد کارایی لازم در توان خودرو می باشد.

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۱ ۰۰:۱۲

من بازنشسته هفت میلون حقوق می گیرم یک پراید هشتادو هفت گاز سوز دارم تاریخ کپسول آن گذشته باید عوض کنم قیمت کپسول حدود هشت میلیون است که با این حقوق توان تعویض ندارم و معاینهدفنی نمی دهند ارزو می کردم ماشینم گاز سوز نبود روزی پنجاه آزار تومان جریمه عدم معاینه فنی پرداخت نکنم اگر لا اقل همین کپسولها را رایگان نمی کنند بصورت قسطی به افراد واجد شرایط بدهند خوب می شد

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۱ ۰۰:۳۲

سلام به همه دوستان.گاز cng.پدر ماشین در میاره شاید سوخت گاز یکم ارزون باشه اما با این اوضاع گرونی.که یکدست شمع و وایر بالای یک میلیون تومان هزینه داره اگه ماشین.بره تعمیرگاه.مگه فرش داخل خونه رو بفروشی و کلیه و کبد و هرچی داخل شکم هم داری بفروشی.ازعهده هزینه تراش کار و میکانیک نتونی در بیای . من ماشینم گاز سوز cngهست همین زودیا 25میلیون خرج کردم.که اگه 25میلیون بنزین مصرف میکردم تا چندین سال نه ماشینم خراب میشد و نه این همه ضرر میکردم

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۱ ۰۱:۱۵

با سلام مصرف بنزین زیاد شده اصلا یک پنجم سال قبل هم مسافرتی صورت نگرفت ‌خود شون توسط یک عده دلال در استانهای جنوبی اقدام به قاچاق بنزین وگازوئیل میکنند میندازن گردن مردم

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۱ ۰۱:۱۷

گاز باید کیلویی حداقل 2000تومن بشه تا جایگاه داران بتوانند کار کنند.خیلی از جایگاه ها به علت صرف نکردن کار نمیکنند.به طور مثال از ده تا جایگاه فقط دو یا سه عدد رو میزارن کار کنه.اگر دولت ده میلیون وام به هر خودرو بده برای گاز سوز کردن و بصورت اقساط بلند مدت از یارانشون کم کنه. عالی میشه.در کنار اینها دولت ال پی جی رو هم تقویت کنه.

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۱ ۰۲:۱۳

چه فایده داره ماشین دوگانه دستی هست ولی بیمه نمیکنیداگه منفجربشه راننده دربدره تاآخرعمر

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۱ ۰۲:۵۳

به جای توزیع رایگان گاز ، سی ان جی کردن خودروها را رایگان کنند

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۱ ۰۳:۵۳

دوستانی که دارن خواهش تتمنا میکنن که اقا ماشین های ما دوگانه بشه و از این حرفا،،اگه اعصاب و روح روان و ماشین و پول تو جیبتو دوست داری ماشینتو گاز سوز نکن...من خودم یه روزی مثل شما دربه در دنبال گاز سوز کردن بودم و انجام هم دادم،الان فقط یه ویسه اضافه تو ماشینمو و سهمیه بنزین ماشینمم کم شده متاسفانه..از وقتی گاز سوز کردم تک تک قطعات داخل کاپوت خراب شدن و تعمیرکار گفت از بابت استفاده گاز...گاز سوز زمانی خوبه که کارخونه یه موتور گازسوز تخصصی مثل ای اف سون بذار رو خودرو و سوختشم گاز باشه از کارخونه...هر مدل دستی گاز سوز کنی گرفتاری..حتی به قول خودشون شرکتی!

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۱ ۰۷:۳۲

نمیخواد سی ان جی رو رایگان کنی ، هزینه گازی کردن خودرو رو بیارین پایین ، ماشین من مدت اعتبار کپسولش تموم شده دو ماه قبل عید رفتم رفتم میگن ۱۰ میلیون خرج داره الان دیگه بالای ۱۲ تومن هست کپسول عوض بشه ، از کجا بیارم فقط برا کپسول ۱۰ تومن بدم ،معاینه هم بهم نمیدن ، مجبورم قاچاقی گاز بزنم یا خیلی اوقات بنزین بزنم

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۴ ۱۳:۴۰

جناب. از یه طرف. میگید سی آن جی رایگان....بعدش میگید. خیلی وقت هزینه گاز افزایش نیافته...بازم که همون میشه...پس ما هم فقط از بنزین استفاده میکنم...خطر انفجار کمتری هم داره...درضمن تا با دنیا توافق نکنیم...هر روز همه چی افزایشی هست.

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۶ ۲۲:۳۰

دنیا سمت برق و ماشین برقی رفته، اینجا داریم دور خودمون میچرخیم و از بنزین به گاز و حتما از گاز به گازوئیل میخوایم برسیم

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۶ ۰۰:۰۶

سلام هنوز طرح رایگان سی ان جی ماشین ها وجود دارد یا تمام شده