• شنبه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402011908360
  • خبرنگار : 50405

علم‌الهدی:

شهدای حرم رضوی از حافظان ولایتمداری در حاشیه شهر بودند

شهدای حرم رضوی از حافظان ولایتمداری در حاشیه شهر بودند

ایسنا/خراسان رضوی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: شهدای حرم رضوی کاری کردند تا زمینه فرهنگی و ولایتمداری در مناطق حاشیه شهر محفوظ بماند.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی شامگاه جمعه 18 فروردین در مراسم نخستین سالگرد شهدای حرم مطهر رضوی(ع) و یادبود شهدای‌ مدافع‌ حرم و امنیت مشهد که با حضور خانواده‌های معزز شهدا و جمعی از مردم مشهد در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: حادثه‌ای که در حرم مطهر رضوی اتفاق افتاد، سه شهید داشت؛ دو طلبه‌ای که در تداوم عرصه خدمت روحانیت به شهادت رسیدند و سومی به‌عنوان جانباز آن حادثه باقی ماند تا نماینده سبوعیت عناصر و جریاناتی باشد که در برابر ولایت اهل‌بیت(ع) بنای ناسازگاری و تقابل دارند.

وی با اشاره به آیه ۱۵۴ سوره مبارکه بقره مبنی بر زنده بودن شهدا، افزود: درک این راز بزرگ بسیار مهم است که ما بدانیم زندگی شهدا فراتر از زندگی ابدی در نعمات اخروی، مربوط به همین دنیاست و در زندگی روزمره و دنیوی ما جریان دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی افرادی مؤثر و مفید بودند، خاطرنشان کرد: اما نقش شهید اصلانی در حاشیه شهر و در ارائه خدمات محرومیت‌زدایی و شهید دارایی در حوزه اردوهای جهادی بسیار مؤثرتر بود، زیرا این افراد کاری کردند تا زمینه فرهنگی و ولایتمداری در مناطق حاشیه شهر محفوظ بماند و در برابر هر هجمه فرهنگی که قصد فروپاشیدن هویت دینی مردم را داشت، مقاومت می‌کردند.

علم‌الهدی با بیان اینکه امروز کفر جهانی برای براندازی اسلام با تمام توان به میدان آمده است، تصریح کرد: شهیدان اصلانی و دارایی نشان دادند که حد خدمتگزاری به مردم تا جایی است که دشمن شما را نشانه بگیرد و شخصاً برای حذف شما اقدام کند. ماجرای شهادت آنان نشان داد که دشمن در براندازی جبهه حق تا چه اندازه مصمم است و تلاش دارد از همه توان خود برای نابودی اسلام که در ایران اسلامی متجلی شده، استفاده کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه مشهد، وی تأکید کرد: زمانی که دفاع مقدس به پایان رسید، بسیاری از مردم گمان کردند که دوران جهاد و شهادت به سر آمده اما دفاع از حرم که پیش آمد، نشان داد نعمت شهادت همچنان در جامعه ما وجود دارد. امروز مسئله شهادت به نقطه‌ای رسیده که دیگر مرد و زن نمی‌شناسد و جبهه‌ای که در برابر دشمنان خدا در عصر حاضر تشکیل شده، فراتر از پیر و جوان، همه را به مجاهده فرامی‌خواند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: شهدای حرم مطهر رضوی به شهادت رسیدند، اما مسئولیت و تکلیف آن‌ها همچنان پابرجاست و هرکس را که آمادگی امتداد نهضت آن‌ها را دارد، به میدان دعوت می‌کند. نمونه شیوه شهادت مرحوم اصلانی و دارایی را فقط در عاشورا سراغ داریم؛ آن زمان که یاران صدیق کربلا در پیشگاه امام معصوم به شیوه‌ای فجیع به شهادت رسیدند تا ولایتمداری و اخلاص آن‌ها نشانه سعادتشان باشد. از خداوند متعال می‌خواهیم که برنامه‌های بزرگداشت شهدا زمینه‌ساز تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ما باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha