• شنبه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402011908440
  • خبرنگار : 50233

مدیرعامل آب منطقه ای سمنان عنوان کرد:

وجود ۳۱۵۰ چاه فعال در استان کویری سمنان

وجود ۳۱۵۰ چاه فعال در استان کویری سمنان

ایسنا/سمنان مدیر عامل شرکت آب منطقه ای سمنان از وجود افزون بر ۳۱۵۰ چاه فعال در بخش های مختلف در سطح این استان کویری خبر داد و گفت: با توجه به کمبود منابع آبی در دسترس، مدیریت مصرف در استان ضروری است.

محسن عسگری ۱۹ فروردین ماه در دیدار با استاندار سمنان اظهار کرد: استان سمنان در مجموع تعداد سه هزار و ۱۵۵ حلقه چاه فعال در زمینه های کشاورزی، شرب، صنعت، خدمات و ... دارد.

وی از هوشمندسازی ۷۱ درصدی این چاه ها خبر داد و افزود: در مجموع بالغ بر دو هزار و ۲۲۷ چاه فعال آب استان که معادل ۷۱ درصد چاه ها هستند،به کنتور هوشمند مجهز شده اند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای سمنان  با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۹۳ چاه آب به کنتور هوشمند مجهز گردیده است ادامه داد: تعداد ۳۲ کنتور هوشمند آب توسط شرکت سهامی آب منطقه ای استان در سال ۱۴۰۱ خریداری شد که فرآبند نصب آن در اردیبهشت ۱۴۰۲پیگیری می‌شود.

عسگری با اشاره به اعتبارات حوزه آب در استان اظهار کرد:  اعتبار کل طرح های شرکت آب منطقه ای استان سمنان بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد ریال است که مبلغ ۱۰۲۹ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است که ۴۲ درصد از رقم اعتبارات را شامل می شود.‌

وی به افزایش تخصیص آب در سد کالپوش اشاره و تصریح کرد: افزایش تخصیص سد کالپوش به میزان دو میلیون مترمکعب و در مجموع از ۶ به هشت میلیون مترمکعب در سال شامل یک میلیون مترمکعب در سال تخصیص شرب روستایی و یک میلیون مترمکعب در سال تخصیص کشاورزی برای منطقه کالپوش صورت گرفته است.

وی از اخذ تخصیص برای تامین آب مورد نیاز معادن واقع در مناطق جنوب شاهرود ، دامغان و فرومد به میزان ۱.۲ میلیون مترمکعب در سال خبر داد و اضافه کرد: با تلاش همکاران ما ۳۰۶ هزار مترمکعب( ۱۹ لیتر بر ثانیه ) به معادن استان اختصاص یافته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای سمنانهمچنین از تخصیص ۴۰۰ هزار مترمکعب ( ۲۵ لیتر در ثانیه) جهت تامین آب صنایع و خدمات در استان خبر داد و گفت: علاوه بر این تخصیص ۴۲۰ هزار مترمکعب در سال جهت تامین آب شرب تامین شده است.

وی با اشاره به ذخائر سدهای استان گفت: سد دامغان ۱۱.۷ میلیون مترمکعب و سد مجن ۲ میلیون مترمکعب ذخیره آب دارد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha