• شنبه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402011908482
  • خبرنگار : 30077

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان تأکید کرد:

محوریت اصلی طرح های فناورانه جهاددانشگاهی سمنان، «رشد تولید» در استان است

محوریت اصلی طرح های فناورانه جهاددانشگاهی سمنان، «رشد تولید» در استان است

ایسنا/سمنان رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان با بیان اینکه تمام ظرفیت های علمی، پژوهشی و آموزشی این نهاد، برای تحقق شعار سال به کار گرفته می شود گفت: هدف و برنامه اصلی طرح های فناورانه جهاددانشگاهی سمنان، «رشد تولید» در استان است.

علی منصفی راد امروز شنبه ۱۹ فروردین ماه در جمع خبرنگاران افزود: گفت: همانطور که در ابتدای سال تأکید شد، این نهاد برآمده از بطن انقلاب اسلامی، در سال ۱۴۰۲ که از جانب رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال «مهار تورم، رشد تولید» نامگذاری شده است، همه توان علمی، پژوهشی و آموزشی خود را در حوزه‌های مختلف در جهت تحقق شعار سال به کار می گیرد.

وی تأکید کرد: جهاددانشگاهی در سالجاری و با استفاده از تمام ظرفیت ها و پتانسیل ها، با کمک به تجاری سازی و حمایت از توسعه شرکت‌های دانش بنیان و فناور برای تحقق مطالبه رهبری و آرمان های انقلاب اسلامی، همگام با سایر اقشار جامعه، لحظه‌ای از پای نمی نشیند.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان ادامه داد: درسال ۱۴۰۱، سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین با اولویت‌دهی به طرح‌های دانش‌بنیان، چندین طرح فناورانه در جهاددانشگاهی استان به طور همزمان اجرا شد، ایجاد مرکز نوآوری بهینه سازی عملکرد اقتصادی گوسفندان ایران با تاکید بر اصلاح نژاد گوسفند سنگسری  به عنوان یکی از طرح‌های اجرا شده این نهاد نام بود.

منصفی راد تصریح کرد: احیای نژاد سنگسری به عنوان یک نژاد بومی و مقاوم به زیست‌بوم استان می‌تواند به رونق بیش از پیش دامداری در این استان که همواره یکی از قطب های تولید دام سبک بوده، کمک کند.

وی تأکید کرد: در حوزه دامپروری با عنایت به مصوبه سفر رئیس جمهور به استان سمنان با عنوان طرح ملی قطب دامپروری شهرستان مهدیشهر، ایجاد مرکز به نژاد دامی (زیست فناوری دام سبک) و ایجاد ایستگاه اصلاح نژاد قوچ سنگسری به عنوان دو طرح فناورانه در استان سمنان راه اندازی شد و ان شاءالله در سفر رئیس جمهور به استان رسماً به بهره برداری می رسد.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان همچنین از تجاری سازی دو محصول دانش بنیان با عنوان کود معدنی آهسته‌رهش و مالچ معدنی سازگار با محیط زیست با هدف کمک به تثبیت ریزگردها  به عنوان دو طرح دانش‌بنیان استان نام برد و گفت: نمونه‌های اولیه این محصولات تهیه و تولید شده و مقدمات تولید انبوه آنان نیز فراهم شده است.

وی افزود: با بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های معدنی استان، این دو طرح فناورانه در حوزه کاهش آسیب و خسارت در حوزه کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی توسط جهاددانشگاهی استان سمنان اجرا شده است که ان شاءالله در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان سمنان رونمایی می شود.

منصفی راد با بیان اینکه امیدواریم در سالجاری و با حمایت مسوولین ان‌شاءالله طرح های فناورانه جهاددانشگاهی سمنان وارد مرحله تجاری سازی و تولید شود، ادامه داد: چون سمنان یک استان با ظرفیت معدنی است و جهت جلوگیری از خام فروشی و ... طرح های جهاد دانشگاهی سمنان بر اساس مزیت غالب این استان تهیه و اجرا می شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha