• شنبه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1402011908569
  • خبرنگار : 71616

قالیباف اعلام کرد

بررسی مجدد مصوبه خودرویی شورای رقابت از منظر تورم‌زایی

بررسی مجدد مصوبه خودرویی شورای رقابت از منظر تورم‌زایی

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به برگزاری جلسات این سازمان (وزارت صمت) و شورای رقابت به جهت بررسی مسائل تورمی افزایش قیمت خودرو، از بررسی مجدد مصوبه اخیر شورای رقابت از منظر تورم‌زایی در این جلسات خبر داد.

امید قالیباف در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به نامه معاون اول رئیس جمهوری مبنی بر درخواست تعدیل درصد افزایش قیمت رسمی خودروها درب کارخانه، اظهار کرد: بخشی از آن نامه به این موضوع بر می‌گشت که از شورا خواسته بود با همکاری وزارت صمت، مسائل تورمی افزایش قیمت خودرو را بررسی کند.

سخنگوی وزارت صمت خاطرنشان کرد: بر همین اساس وزارت صمت جلساتی را در حال برگزاری با شورای رقابت دارد تا در حقیقت بر روی مصوبه شورای رقابت از نظر تورم‌زایی بررسی مجدد صورت گیرد. وزارت صمت نیز ملاحظات خود برای مهار تورم را در این جلسات به سمع‌ونظر شورای رقابت خواهد رساند. 

وی تاکید کرد: مهم این است که شورای رقابت تصمیمی اخذ کند که علاوه‌ بر در نظر داشتن رشد تولید خودرو؛ بتواند مهار تورم را مورد توجه قرار دهد؛ بنابراین در مجموع، در این جلسات محوریت بر همین است که در توام با افزایش تولید بتوان تورم را هم کنترل کرد. در نهایت نیز شورای رقابت مصوبه خود را با صلاحدید خود مورد بازنگری قرار داده و ارائه می‌کند.

به گزارش ایسنا، عصر روز سه‌شنبه هفته گذشته (١۵ فروردین ماه)، شورای رقابت دستورالعمل افزایش قیمت محصولات خودروسازان را تصویب کرد.

این مصوبه که دو-سه روزی مشخص نبود دقیقا کجاست و چه مواردی را در خود دارد، در نهایت روز پنجشنبه (17 فروردین ماه) واکنش معاون اول رئیس جمهوری را به دنبال داشت.

محمد مخبر در نامه‌ای خطاب به رئیس شورا و مرکز ملی رقابت خواستار تجدیدنظر در قیمت‌گذاری خودرو در شرایط فعلی شد و قیمت‌های پایه‌ای (کارخانه‌ای) ارائه شده در جلسه اخیر شورای رقابت را افزایشی غیرمتعارف دانسته که آثار تورمی دارد. پس از نامه معاون اول رئیس جمهوری، وزارت صمت نیز در اطلاعیه‌ای برای همکاری با شورای رقابت در این موضوع اعلام آمادگی کرد و از جلسات فوری مشترک با این شورا خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۱-۱۹ ۱۲:۴۶

زودتر مشخص کنید تکلیف مردم رو پول مردم و نگهداشتید بلاتکلیف

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۱۹ ۱۴:۰۷

نبااااااید قیمت کارخانه افزایش پیدا کنه اگه اینطور باشه بازار آزاد سر ب فلک میکشه

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۱۹ ۱۶:۲۲

ای خدابا شروع شدگفتن طرح یکپارچه به همه مصرف کنندهای واقعی ماشین میدن خیلی هم خوب دستشان درد نکنه،اما من ۱۰۰میلیون وام۱۸درصدگرفتم که تا۴۸ماه بایدقسط پرداخت کنم درکل ماهی۴ملیون و۵۰۰قسط دارم با۶میلیون حقوق کارگری انصاف داشته باشیدچه خبره شماها واقعا به فکر ما هستید.

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۱۹ ۲۰:۵۲

کاش همینقدر که برای افزایش قیمت اهمیت میدهید به کیفیت و ایمنی هم اهمیت می‌دادید

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۱۹ ۲۱:۳۲

درود ، زمانیکه خودروساز پول ساخت خودرو را حداقل ۹۰ روز پیش از ساخت از مردم میگیرد ، این مساله تورم زا نیست . مساله خود تورم در اقتصاد ایرانست که قیمت نهاده های تولید خودرو ، فولاد و مواد پتروشیمی و ... ، را باعث میشود . مادامیکه مساله تورم اقتصاد ایران کنترل نشود ، نه فقط کنترل نقدینگی بلکه گشایش سیاسی و ارزی ، در بر همین پاشنه میچرخد و سال آینده نسبت به امسال خودرو ۴۰ درصد گرانتر خواهد بود و این مساله مانع کاهش تقاضای خرید خودرو میشود .

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۰ ۱۱:۲۴

جنگ زرگری شروع شد، همه فهمیدن که ....

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۰ ۱۲:۳۶

افزایش حقوق کارگر بدبخت ۲۱درصد که باعث تورم میشد اما افزایش ۳۵تا۷۰درصد قیمت خودرو رو تشخیص دادن که تورم ایجاد نمیکنه ...واقعا چه فکری میکنن.

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۰ ۱۳:۲۰

شما را به خدا معنی و وزن این کلمات را به آنها برگردانید این کلمات مفهوم و وزن دارند: شورا رقابت حمایت از مصرف کننده فرا قانونی

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۰ ۱۳:۳۴

حساب کنید بالای ۱۰۰ تریلیارد تومن پول مردم یک‌ماهه ایران خودرو برا خودش بلوکه کرده در جریان باشید که همچین تو این یکماه کلی گرون شد حتی بورس بعد پول ما دست خودروسازیه!؟

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۰ ۱۵:۴۸

ایران خودرو دعوتنامه هایی که تحویل فروردین بود انقدر طول داد که مصوبه جدید بیاد.هیچکس هم به فکر مشتری نیست

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۱ ۰۲:۵۸

آخرش که حرف خودتون شد اصلا این نامه نگاری ها هیچ تاثیری نداشت ایران خودرو رو هر ماشین حداقل اگه مالیات و هزینه پلاک وبیمه رو روش بیایی ۱۰۰تومن ازقیمت قبلی افزایس داره آخه چرا به ملت ظلم میکنید