• یکشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402012009065
  • خبرنگار : 50039

مدیرکل هواشناسی گلستان عنوان داد:

طوفان گلستان را درنوردید/ هوای استان تابستانی می‌شود

طوفان گلستان را درنوردید/ هوای استان تابستانی می‌شود

ایسنا/گلستان مدیرکل هواشناسی گلستان با بیان اینکه بیشترین سرعت وزش باد بامداد امروز از ایستگاه‌های بندرترکمن و مراوه‌تپه با ۹۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شد، گفت: شهرستان کلاله و فرودگاه گرگان به ترتیب با ۸۳ و ۸۰ کیلومتر بیشترین میزان وزش باد را داشتند.

امان‌محمد کمالی در گفت‌وگو با ایسنا به تشریح آخرین وضعیت جوی و جزئیات طوفان بامداد امروز یک شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ در استان گلستان پرداخت و اظهار کرد: با توجه به اینکه سازمان هواشناسی پیش تر هشدار سطح نارنجی در خصوص وزش باد شدید در برخی مناطق کشور و در نقاط مستعد باعث خیزش گرد و خاک را صادر کرده بود، از بامداد امروز در استان گلستان هم شاهد این وضعیت جوی بودیم.

وی با بیان اینکه بیشترین سرعت وزش باد از ایستگاه‌های بندرترکمن و مراوه‌تپه با ۹۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شد، ادامه داد: وزش باد در شهرستان کلاله با ۸۳ کیلومتر بر ساعت، ایستگاه فرودگاه گرگان با ۸۰ کیلومتر بر ساعت و شهرستان‌های مینودشت و اینچه‌برون با ۷۶ کیلومتر بر ساعت ثبت شد.

مدیرکل هواشناسی گلستان با تأکید بر اینکه وزش باد در اقصی نقاط استان تا ظهر امروز با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت، افزود: برای امروز شاهد هوای ابری خواهیم بود و از فردا دوشنبه تا پنج شنبه هفته جاری گرمای شدید و افزایش دما تا حدود ۴۰ درجه سانتی گراد را پیش رو خواهیم داشت.

وی بیشترین دمای فعلی استان را متعلق به‌ایستگاه‌های آق قلا و گنبدکاووس با ۲۷ درجه سانتی گراد برشمرد و خاطرنشان کرد: پارک ملی گلستان با ۲۳ درجه سانتی گراد خنک‌ترین منطقه استان است.

این مقام مسئول وضعیت دریای خزر و خلیج گرگان را برای امروز مواج عنوان کرد و اضافه کرد: اخطار نارنجی برای فعالیت دریانوردی، صید و صیادی و گردشگری دریایی صادر شده و مواج بودن دریا تا پایان امروز ادامه خواهد داشت و به تدریج از امواج دریا کاسته می‌شود.

گفتنی است، وزش باد شدید که با گرد و غبار همراه بود از نخستین ساعات بامداد امروز یک شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ در استان گلستان آغاز شد و تا صبح با شدت و ضعف در برخی مناطق استان ادامه داشت.

در پی این طوفان برق برخی محلات پایین دست شهر گرگان و روستاهای اطراف برای دقایقی قطع شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha