• یکشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402012009157
  • منبع : نمایندگی قزوین

رسیدگی به سیستم یو پی اس

رسیدگی به سیستم یو پی اس

ایسنا/قزوین واحدهای یو پی اس از آن دسته دستگاه‌هایی هستند که اکثر مردم تا زمانی که مشکلی در منبع تغذیه ایجاد نشود آن‌ها را فراموش می‌کنند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، سیستم UPS فعال می‌شود تا به تأمین برق دستگاه‌های متصل به آن بپردازد اما باتری‌ها برای همیشه دوام نمی‌آورند و نیاز به تعویض دارند.

زمانی که می‌دانید که عمر باتری یو پی اس شما رو به پایان است، باید آن را تعویض کنید. برخی از سیستم‌ها دارای ویژگی‌های نظارت بر سلامت باتری هستند که در صورت نیاز به تعویض باتری به شما هشدار می‌دهند. علاوه بر این، رفتارهای نامنظم، کاهش عملکرد باتری، علائم فیزیکی و ولتاژ پایین نشانه‌هایی هستند که باتری ۱۰۰ آمپر صبا شما نیاز به تعویض دارد.

چه زمانی باید باتری یو پی اس خود را عوض کنم؟

باتری یو پی اس شما نقش مهمی در محافظت از دستگاه‌های شما در هنگام قطع برق ایفا می‌کند. به همین دلیل است که باید اطمینان حاصل کنید که همیشه باتری‌هایی دارید که در شرایط کار عالی هستند. در اینجا چند راه برای دانستن زمان تعویض باتری یو پی اس آورده شده است:

هنگام رسیدن به پایان عمر باتری

بیشتر باتری‌های یو پی اس معمولاً بین ۳ تا ۵ سال عمر می‌کنند. با این حال، این طول عمر به برند و کیفیت باتری یو پی اس شما نیز بستگی دارد. واحدهای باکیفیت‌تر عمر طولانی‌تری دارند و نسخه‌های ارزان‌تر و سطح پایین‌تر عمر کوتاه‌تری خواهند داشت.

اولین راه برای دانستن اینکه زمان تعویض باتری یو پی اس خود رسیده است این است که می‌دانید به پایان عمر خود نزدیک می‌شود. با بالا رفتن سن باتری ۶۵ آمپر صبا، احتمال خرابی بیشتر می‌شود. حتی اگر دستگاه یو پی اس را به طور مرتب نگهداری می‌کنید، تعویض باتری قدیمی به شما کمک می‌کند تا از مشکلات ناخواسته جلوگیری کنید.

برخی از تولیدکنندگان باتری یو پی اس توصیه‌هایی را برای زمان تعویض باتری ارائه می‌دهند. همیشه به دفترچه راهنمای کاربر مراجعه کنید تا متوجه شوید سازنده چه چیزی را برای برند و مدل UPS شما توصیه می‌کند.

برخی از برندها و مدل‌های یو پی اس مجهز به نرم‌افزار یا آلارم نظارت بر سلامت باتری هستند. این ویژگی‌های اضافی راحتی بیشتری را فراهم می‌کنند، زیرا به طور مداوم وضعیت باتری UPS شما را ارزیابی می‌کنند.

بنابراین، هنگامی که واحد یو پی اس احساس کرد باتری‌هایش دیگر در سطوح قابل قبول کار نمی‌کنند، به شما اطلاع می‌دهد. به عنوان مثال، یک نوع ویژگی هشداری را روی دستگاه چشمک می‌زند که به شما اطلاع می‌دهد که تعویض باتری ۴۲ آمپر صبا ضروری است.

وقتی هشدارها و چراغ‌های UPS به‌طور نامنظم رفتار می‌کنند

هنگامی که باتری UPS شما فرسوده شده و شدیداً نیاز به تعویض دارد، احتمالاً به روش‌های واضح‌تری متوجه خرابی واحد UPS خواهید شد.

یک مثال معمولی زمانی است که آلارم‌ها و چراغ‌های واحد UPS شروع به عملکرد نامنظم می کنند. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که هشدارهای UPS به طور مکرر فعال می شوند، حتی زمانی که مشکلی وجود ندارد. علاوه بر این، چراغ‌های نمایشگر UPS ممکن است به طور مداوم سوسو بزنند.

اینها نشانه‌های واضحی هستند که نشان می‌دهد باتری یو پی اس باید توسط کارشناس برسی شود. تا زمانی که این کار را انجام ندهید، نمی‌توانید به UPS برای عمل به عنوان یک پشتیبان قابل اعتماد برای دستگاه‌هایی که به آن وصل می‌کنید تکیه کنید. زمانی که نیاز به تعویض باتری یو پی اس پیدا کردید ، می‌توانید قیمت باتری یو پی اس مورد نیاز خود را از کارشناسان صبا باتری بپرسید.

وقتی باتری خیلی آهسته یا خیلی سریع شارژ می‌شود

یکی دیگر از نشانه‌های رایج مبنی بر اینکه باتری یو پی اس شما نیاز به تعویض دارد، زمانی است که دیگر آنطور که باید عمل نمی‌کند. یک راه ساده برای اندازه‌گیری این عملکرد این است که توجه داشته باشید که چه مدت زمانی را برای شارژ باتری صرف می‌کنید و چه مدت باتری شما شارژ را در خود نگه می‌دارد.

به عبارت دیگر، باتری که دیگر خوب کار نمی‌کند، مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا تا ظرفیت کامل شارژ شود. در عین حال، وقتی دستگاه‌هایتان را در هنگام قطع برق برق می‌زنید، آن باتری مثل همیشه دوام نمی‌آورد و زودتر شارژ خود را از دست می‌دهد. این در رابطه با باتری لیفتراک هم صدق می‌کند و در چنین شرایطی شما به فکر اطلاع از قیمت باتری لیفتراک خواهید بود تا بتوانید یک خرید مقرون به صرفه را تجربه کنید.

هر دوی این علائم نشان می‌دهد که شیمی داخلی باتری دیگر مطلوب نیست. در آن مرحله، تعویض باتری تنها راه برای اطمینان از اینکه یو پی اس برق مورد نیاز شما را در هنگام قطع برق تأمین می‌کند است.

هنگامی که باتری علائم فیزیکی را نشان می‌دهد

باتری‌های یو پی اس که خیلی قدیمی می شوند علائم فیزیکی ظاهری را نیز نشان می‌دهند که می توانید به آن‌ها توجه کنید. بنابراین، هنگام بازرسی باتری یو پی اس، به موارد زیر توجه کنید:

همانطور که در متن بالا خواندید، باتری‌های قدیمی تغییراتی را در شیمی داخلی خود تجربه می‌کنند. این تغییرات همچنین می‌تواند باعث متورم شدن بدنه باتری شود. در صورت مشاهده آن، بلافاصله باتری را تعویض کنید.

باتری‌های یو پی اس فرسوده اغلب بوهای خاصی را منتشر می‌کنند. به عنوان مثال، ممکن است متوجه بوی سوختگی یا گوگرد شوید که مردم آن را بوی «تخم مرغ فاسد» توصیف می‌کنند.

باتری‌های قدیمی که دیگر به درستی کار نمی‌کنند نیز شروع به تولید گرمای بیش از حد می کنند. بنابراین، در حالی که طبیعی است که باتری‌های UPS کمی گرم شوند، متوجه می‌شوید که باتری شما برای لمس خیلی داغ است.

علائم فیزیکی مانند موارد ذکر شده در بالا نشان می‌دهد که باتری در حال حاضر در شرایط خطرناکی قرار دارد. اگر متوجه هر یکی از آن‌ها شدید، باید فوراً باتری را خارج کرده و با خیال راحت دور بیندازید. هنگامی که این علائم وجود دارد، دیگر زمانی برای به تأخیر انداختن تعویض باتری یو پی اس شما وجود ندارد.

این مورد در رابطه با باتری موتور هم صدق می‌کند، یعنی اگر باتری موتور شما متورم شده باشد، باید فوراً اقدام به خرید باتری کنید. برای دریافت قیمت باتری موتور می‌توانید با کارشناسان صبا باتری ارتباط تلفنی برقرار کنید و در صورت تمایل ثبت سفارش خود را انجام دهید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha