• یکشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402012009200
  • خبرنگار : 71560

موافق کلیات لایحه ارتقاء امنیت زنان در برابر سوء رفتار

گودرزوند: لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان در سه بخش به مسائل زنان پرداخته است

گودرزوند: لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان در سه بخش به مسائل زنان پرداخته است

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان با استناد به دین مبین اسلام که جایگاه ویژه‌ای برای زنان قائل است در سه حوزه حمایتی، اقدامات پیشگیرانه و قضایی به مسائل حوزه زنان پرداخته است.

به گزارش ایسنا، مهرداد گودرزوند چگینی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در موافقت با کلیات لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقاء امنیت آنها در برابر سوء رفتار بیان کرد: دین اسلام دین مودت و دینی است که بر پایه عدالت است. بر این اساس جایگاه زن در نظام جمهوری اسلامی ایران با استناد به دین مبین اسلام جایگاه بسیار محکم و والایی است. در دین اسلام به جایگاه زنان توجه ویژه‌ای شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: در این لایحه توجه زیادی به زنان شده است و در سه بخش به مسائل زنان پرداخته است؛ یکی از این حوزه‌ها بخش حمایتی است که از سوی حاکمیت دنبال می‌شود. شناسایی زنان و دختران آسیب دیده و یا در معرض آسیب، حمایت‌های اقتصادی و حمایت‌های قضایی، درمان روحی و توانمند سازی زنان از جمله مواردی است که در این بخش آمده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه تصریح کرد: در بخش دیگر لایحه تدابیر پیشگیرانه وجود دارد که در واقع مانع هر گونه اقدام  برای بروز سوء رفتار علیه زنان شده است. از جمله توسعه و تقویت ساماندهی نهادها و پژوهشکده ها، شناسایی واقعیت های آسیب زا، مناسب سازی فضای کاربرد شهری، ارتقای آگاهی، مهارت افزایی، اطلاع رسانی و آموزش در این لایحه دیده شده و نقطه اتکای زنان به این لایحه است.

گودرزوند تاکید کرد: در نظام جمهوری اسلامی جایگاه زنان جایگاه بسیار رفیعی است. مقام معظم رهبری همواره در فرمایشات خود به جایگاه زنان توجه ویژه ای داشته اند. به صیانت از زنان در قانون اساسی ما پرداخته شده است. استفاده از وکلا و کارشناسان یکی از مهمترین بخش هایی است که در تدابیر حقوقی و قضایی قرار دارد. همچنین ایجاد فوریت در پرونده هایی که در این موضوع مطرح می شود، محوری ترین بخش که در موضوع تدابیر حقوقی و قضایی دیده شده است. از سوی دیگر در این لایحه به جرم انگاری جدید پرداخته شده است.  این لایحه مصداق توجه به زنان در نظام جمهوری اسلامی بوده و در حوزه پیشگیرانه و حمایتی به مسائل زنان پرداخته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha