• یکشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402012009204
  • خبرنگار : 71560

موافق کلیات لایحه ارتقاء امنیت زنان در برابر سوء رفتار

حاتمی: در لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان ردپایی از سند ۲۰۳۰ وجود ندارد

حاتمی: در لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان ردپایی از سند ۲۰۳۰ وجود ندارد

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنده به عنوان عضوی از کمیسیون اطمینان می‌دهم که در لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان ردی از سند شوم ۲۰۳۰ وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، حسین حاتمی در  جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در موافقت با کلیات لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنها در برابر سوء رفتار بیان کرد: ۵۰ درصد جامعه ما را زنان تشکیل داده و ۵۰ درصد مابقی جامعه تحت تاثیر تعلیم و تربیت زنان است. اگر حضرت امام خمینی (ره) در تبعید از یاران در گهواره سخن می‌گفت منظورش مادرانی بود که شهدایی را برای عزت و عظمت این سرزمین پرورش دادند.

وی در ادامه اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران به بلوغ فکری کاملی رسیده و در این ۴۴ سال زنان در جامعه از احترام بالایی برخوردار بودند و در دانشگاه‌ها و مجامع علمی و تخصصی از وجود زنان فرهیخته استفاده شده است.

حاتمی در ادامه اظهار کرد: این شبهه که در لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان رد پای سند ۲۰۳۰ وجود دارد کاملا غلط است و بنده به عنوان عضوی از کمیسیون اجتماعی آن را تکذیب می‌کنم.

نماینده مردم کلیبر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کسانی که می‌خواهند این لایحه رأی نیاورد به نام دین با آن مخالفت نکنند چرا که دین اسلام زن را تکریم کرده است. این لایحه با عنایت به محورهای مورد تأکید مقام معظم رهبری تدوین شده است. این اهداف ارتقاء امنیت زنان و استحکام خانواده است و تلاش شده موقعیت‌های آسیب‌زا شناسایی و نسبت به کاهش این موقعیت‌ها با تقویت تدابیر اجتماعی و اتخاذ عدالت اسلامی و اجتماعی صورت گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: استیفای حقوق زنان و استحکام خانواده از دیگر اهداف لایحه شمرده می‌شود. همه اقشار زنان ایران اسلامی در این لایحه دیده شده است. همچنین تقویت رویکرد حل مسئله با اتخاذ روش‌های پیشگیرانه و حمایتی و کاهش مفاد جرم‌انگاری و تقویت رویکرد تقنینی مورد توجه قرار گرفته است. تطبیق در دستگاه‌ها با رویکرد چرخه خدمات دولتی و ایجاد سامانه پنجره واحد ارائه خدمات  از دیگر نقاط قوت لایحه حمایت از زنان و خانواده است.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین امکان مداخله فوری مددکاران و دوره درمانگری لحاظ شده است و مناسب‌سازی فضای کالبدی شهری و حمایت قضایی، کیفری و اقتصادی در لایحه آمده است. همه ما مادر و دختر داریم که اکنون زمان حمایت از آنها رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha