• یکشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402012009209
  • خبرنگار : 71560

مخالف کلیات لایحه ارتقاء امنیت زنان در برابر سوء رفتار

رحیمی‌مظفری: زنان باید در کنار مردان دیده شوند/ زن اثرگذارترین عنصر خانواده است

رحیمی‌مظفری: زنان باید در کنار مردان دیده شوند/ زن اثرگذارترین عنصر خانواده است

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بنده با کلیات لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار و رعایت حقوق زنان در جامعه مخالف نیستم بلکه معتقدم که باید این لایحه به نحوی تنظیم شود که کانون خانواده را دو قطبی نکند.

به گزارش ایسنا، عبدالعی رحیمی مظفری در جلسه علنی امروز مجلس و در مخالفت با کلیات لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار، بیان کرد: بندهایی از این لایحه می تواند خیلی به جامعه کمک کند اما بندهایی هم هست که این موضوع را به نحوی دو قطبی می کند. اولین ایرادی که وارد می کند این است که چرا صرفا بحث زنان را مطرح کنیم؟ زنان و مردان در اسلام کنار هم هستند. کانون خانواده طوری نیست که زن و مرد را جدا کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: بنده با خیلی از بندها و کلیات اینکه باید حقوق زن در جامعه رعایت شود مخالف نیستم. زن به عنوان مهم ترین و اثر گذارترین و پایدارترین عنصر خانواده است. این لایحه باید به نحوی تنظیم شود که کانون خانواده را دو قطبی نکند. عنوان این لایحه ممکن است تفکر فمنیستی ایجاد کند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه تصریح کرد: عنوان لایحه باید به نحوی باشد که برای حمایت از خانواده، زن در کنار خانواده و به عنوان کانون اصلی خانواده تعریف شود از این رو ضمن اینکه ما باید به حقوق زنان توجه جدی کنیم تا دستمایه سوءاستفاده دشمنان نشود و معتقدیم که به زن به عنوان مهم ترین عنصر جامعه توجه شود.

وی در ادامه تاکید کرد: در برخی از بندهای لایحه مذکور نگاه های غربی وجود داشته و در برخی از بندها نیز به صورت یکطرفه به موضوعات نگاه شده در حالی که در اسلام زن و مردم در کنار هم و مکمل هم هستند و در اسلام تاکید شده مرد وقتی ازدواج می کند نیمی از دین خودش را به دست می آورد بنابراین دیده شدن زنان و مردان در کنار هم یکی از ضروریاتی بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: ممکن است برخی سنت ها، آداب و تفکرات غلط در جامعه موجب اجحاف در حقوق زنان شود از این رو باید در این لایحه این موضوع دیده شده و حقوق بانوان تامین شود اما حتما باید  به نوعی لایحه اصلاح شود که موجب منسجم تر شدن کانون خانواده گردد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha