• یکشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402012009217
  • خبرنگار : 71234

مخالف کلیات لایحه ارتقاء امنیت زنان در برابر سوء رفتار

نبویان: لایحه ارتقای امنیت زنان در دایره اسلامی نوشته نشده است

نبویان: لایحه ارتقای امنیت زنان در دایره اسلامی نوشته نشده است

یک عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی گفت که لایحه ارتقای امنیت زنان در دایره اسلامی نوشته نشده است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سیدمحمود نبویان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف کلیات لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار اظهار کرد: کلیات این لایحه ابهامات اساسی دارد از جمله اینکه مفاهیم در آن تعریف نشده است.

نبویان با بیان این‌که در این لایحه مفاهیمی همچون آسیب دیدگی زنان آمده است، اظهار کرد: اساسا تعریف زنان در معرض آسیب چیست؟ این موضوع دارای معانی گسترده‌ای است که باید مشخص شود.

وی اضافه کرد: در نوشتن پایان‌نامه متنی از غربی‌ها دیدم که در آن آمده بود که مجلس انگلیس در حال بازنگری است که آیا مرد می‌تواند به همسر قانونی خود تجاوز کند یا نه؟ تجاوز در تعریف ما در اسلام به معنی رابطه‌ یک زن با مرد بدون رابطه زوجیت است اما در تعریف غربی‌ها چنین چیزی نیامده است و رابطه زن و مرد برای آنها به دو قسم است یا زن و مرد راضی هستند و یا ناراضی؛ اگر راضی باشند تجاوز صدق نمی‌کند و این موضوع ۱۰۰ درصد با اسلام در تضاد است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این موضوع در بند ۳۱ این لایحه آمده که هرگاه کسی زنی را به ارتکاب جرمی که مستوجب حد است اگر اکراه کند مستوجب حد می‌شود. حالا اگر اکراه نکند و راضی باشد این موضوع صدق نمی‌کند شاید گفته شود که مراد این است که فقط آسیب‌ها را می‌گوییم که این کار را بدتر می‌کند اگر دختر و پسری راضی باشند در لایحه به عنوان آسیب دیده نشده است.

نبویان با اشاره به ماده ۳۰ این لایحه اظهار کرد: طبق این ماده هر کسی بدون رضایت و برخلاف تمایل زنی، به وسیله سامانه‌های یارانه‌ای یا مخابراتی و یا هر وسیله دیگری، پیام، تصویر و یا نماد مستهجن ارسال کند مجازات می‌شود اما اگر طرف رضایت داشته باشد اشکالی ندارد که این خلاف شرع است؛ این لایحه در دایره اسلام نوشته نشده است. واژه اسلام آمده است اما به آن توجه نشده است.

وی همچنین اظهار کرد: در این لایحه واژه آزار جنسی آمده اما تعریفی برای آن وجود ندارد که این شامل عبارت توانمند سازی زنان هم می‌شود. در این لایحه همه کشور درگیر شدند تا آن را اجرا کنند این موضوع را القا می‌کنند که در کشور معضل جدی است و زنان جامعه ما در حال آسیب هستند حال این‌که مقام معظم رهبری در سخنان اخیرشان گفتند که زنان جامعه ما قابل مقایسه با زنان سایر جوامع نیستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در قرآن آمده که حجاب حفظ شود تا آسیبی نبییند و اذیت نشوند اما خبری از این آسیب‌ها در این لایحه نیست. در حقوق بشر آمده که فارغ از هرگونه دین و مذهب حقوقی را قائل هستیم که عین این را در ماده یک مشاهده می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha