• یکشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402012009410
  • خبرنگار : 30057

رئیس انجمن صنفی صندوق‌های سرمایه‌گذاری خبر داد

اعطای خدمات مالی ۷۰ هزار میلیارد ریالی صندوق‌ها به فناوران

اعطای خدمات مالی ۷۰ هزار میلیارد ریالی صندوق‌ها به فناوران

رئیس انجمن صنفی صندوق‌های پژوهش و فناوری و نهادهای سرمایه‌گذاری خطرپذیر با اشاره به عضویت ۱۲۰ صندوق در این انجمن، گفت: حجم خدمت مالی صندوق‌ها و نهادهای سرمایه‌گذاری خطرپذیر در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۷۰ هزار میلیارد ریال بوده که در سه بخش تسهیلات، ضمانت‌نامه و سرمایه گذاری بوده است. 

به گزارش ایسنا، محمدمهدی فریدوند در نشست خبری اولین رویداد بین‌المللی تامین مالی نوآوری و فناوری (فینوتکس) که امروز در محل معاونت علمی ریاست‌جمهوری برگزار شد، گفت: در حال حاضر نیاز اصلی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان سرمایه است ک با همت مجموعه‌های مختلف فعال در حوزه زیست بوم نوآوری و فناوری و البته حمایت‌های رهبر معظم انقلاب و سایر دولتمردان کشور اتفاقات خوبی در حوزه زیست بوم نوآوری و فناوری کشور رقم خورده است.

وی ادامه داد: حاصل این حمایت‌ها افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و نهادهای تامین مالی و همچنین افزایش سهم شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد کشور بوده است.

فریدوند، توسعه مطلوب زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور را نیازمند تامین مالی بیشتر و مطلوب‌تر و هم‌افزایی هرچه بیشتر بازیگران این مجموعه دانست و خاطر نشان کرد: سال ۱۳۹۰ تعدادی از نهادهای مالی کشور در حوزه تامین مالی حوزه نوآوری و فناوری کشور انجمنی تحت عنوان انجمن صنفی صندوق‌های پژوهش و فناوری و نهادهای سرمایه گذاری خطرپذیر را پایه‌گذاری کردند.

رئیس انجمن صنفی صندوق‌های پژوهش و فناوری و نهادهای سرمایه‌گذاری خطرپذیر اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۱۲۰ صندوق و نهاد سرمایه‌گذاری خطرپذیر و شرکت سرمایه‌گذار و شتاب‌دهنده در این انجمن عضو هستند و با پرداخت تسهیلات و سرمایه‌گذاری و ارائه ضمانت‌نامه به فناوران و دانش‌بنیان‌ها خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی، حجم خدمت مالی صندوق‌ها و نهادهای سرمایه‌گذاری خطرپذیردر سال ۱۴۰۱ را بالغ بر ۷۰ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و ادامه داد: این خدمات در سه بخش تسهیلات، ضمانت‌نامه و سرمایه‌گذاری بوده است. 

وی افزود: نهادهای سرمایه‌گذاری و فعالان حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر به طور حتم می‌توانند به عنوان یک صنف تخصصی حوزه تامین مالی در رویداد فینوتکس و هم‌افزایی با سایر بازیگران تامین مالی نقش اثربخشی داشته باشند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha