• یکشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402012009424
  • خبرنگار : 50404

عکاسان سراسر کشور زیارت در حرم رضوی را در رسانه ماندگار عکس به تصویر می‌کشند

عکاسان سراسر کشور زیارت در حرم رضوی را در رسانه ماندگار عکس به تصویر می‌کشند

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ۱۸ عکاس حرفه‌ای از سراسر کشور ثبت تصویر از زیارت و حال و هوای زائران و مضجع شریف امام رضا(ع) را از روز گذشته در ماه مبارک رمضان آغاز کردند.

محمد حسین‌زاده در دیدار با این عکاسان اظهار کرد: این حضور به عنوان یکی از برنامه‌های جنبی یازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی از سری رویدادهای جشنواره بین‌المللی فرهنگی - هنری امام رضا(ع) به مدت دو روز در مشهد انجام می‌گیرد و عکاسان حرفه‌ای منتخب از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، سیستان و بلوچستان، مرکزی، کهکیلویه و بویراحمد، گلستان، کرمانشاه، گیلان و جزیره کیش برای عکاسی در چند نوبت در حرم مطهر امام رضا(ع) حضور می‌یابند.

وی افزود: امسال جشنواره عکس رضوی برای نخستین مرتبه در قالب بین‌المللی به میزبانی خراسان رضوی برگزار می‌شود، چراکه عرض ارادت زائران و مجاوران، معماری و هنر نهفته در حرم رضوی همواره سوژه عکس بسیاری از هنرمندان داخل و خارج از کشور بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر داخلی و خارجی به مشهد مقدس سفر می‌کنند، به‌ ویژه ایام پایانی امسال که تقارن اعیاد شعبانیه و ورود به ماه مبارک رمضان است. شهر مشهد پذیرای انبوه ارادتمندان به ساحت مقدس حضرت رضا(ع) بوده که در این میان عکس، گویای زبان حال متفاوت آنان نسبت به حضرت رضا(ع) است. لذا برگزاری جشنواره عکس رضوی در مشهد می‌تواند این حال و هوا و شور و شوق زائران را ثبت و برای همیشه ماندگار کند.

حسین‌زاده عنوان کرد: جشنواره عکس رضوی فرصت عرض ارادت عکاسان به حضرت رضا(ع) است، لذا فرصت حضور در جشنواره برای همه فراهم شده، به این معنا که هم عکاسان حرفه‌ای و هم عکاسان آماتور می‌توانند از حرم مطهر رضوی، حوزه زیارت و سبک زندگی آثار خود را تهیه و به جشنواره عکس ارسال کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، وی افزود: در حالی که یک فضای کلی برای همه عکاسان حرفه‌ای و عکاسان آماتور در حرم مطهر رضوی برای ثبت آثار خود فراهم شده است، جمع برگزیده‌ای از عکاسان حرفه‌ای کشور به صورت ویژه به مدت دو روز دعوت شدند که در مشهد به صورت حرفه‌ای اقدام به عکاسی کنند تا آثار آن‌ها ماندگار شود و رسانه ماندگاری برای نسل‌های آینده باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مهلت پایان ارسال به جشنواره عکس رضوی را ۵ اردیبهشت ماه اعلام و بیان کرد: ثبت نام در سایت جشنواره بین‌المللی عکس رضوی به آدرس https://www.razaviphoto.ir از ۱۲ بهمن ماه سال گذشته آغاز شده و تاکنون تعداد زیادی در این جشنواره ثبت نام کرده‌اند که از بین ثبت‌نام شدگان عکاسانی از کشورهای ترکیه، بلغارستان، آلمان، عراق و اوکراین نیز حضور دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha