• یکشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402012009452
  • خبرنگار : 71560

یک عضو هیات رئیسه مجلس:

هیات عالی مجمع تشخیص براساس چه مصلحتی مانع واردات خودرو شده است؟

هیات عالی مجمع تشخیص براساس چه مصلحتی مانع واردات خودرو شده است؟

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هزارن کشته در سال و مصرف بی‌رویه بنزین که امسال رکورد شکسته است و آلودگی زیست محیطی حاصل خودروهای بی‌کیفیت داخلی است.

به‌گزارش ایسنا، محمد رشیدی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس، خطاب به هیأت عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام، بیان کرد: هزاران کشته در سال و مصرف بی‌رویه بنزین که امسال رکورد شکسته است و آلودگی زیست محیطی حاصل خودروهای بی‌کیفیت داخلی است و شما نمی‌گذارید که این خودروها در رقابت با خودروهای خارجی رشد پیدا کنند. تولید ما هر سال ضعیف‌تر می‌شود. به مردم ایران پاسخ دهید که چه مصلحتی وجود دارد که مانع واردات خودرو شده اید؟

وی در ادامه در تدکری خطاب به رئیس جمهور، بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه در بودجه امسال اجازه افزایش حق فوق‌العاده خاص کارمندان وزارت کشور  و وزارت جهاد را نداده است. آقای رئیس جمهور خود شما این موضوع را جبران کنید و دستور دهید به شورای حقوق و دستمزد، حقوق این افراد و فوق العاده خاص را تا یک و نیم برابر اضافه کند. چرا که افراد وزارت کشور تحت مدیریت شما هستند و کارمندان وزارت جهاد برای امنیت غذایی تلاش می‌کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: حق مناطق جنگی بازنشستگان، مصوب آذر ماه سال ۱۳۹۹ است ولی سازمان برنامه و بودجه از پرداخت آن خودداری می‌کند. از آذر ۱۳۹۹ مدیون بازنشستگان هستید. حق مناطق جنگی را به این افراد پرداخت نکردید. آقای میرکاظمی از شما تقاضا دارم به حق مناطق جنگی و بازنشستگان و مطالبات آنها توجه کنید.

این عضو هیات رییسه مجلس در ادامه در تذکری خطاب به دولت، افزود: چه سازمان برنامه و بودجه و چه سازمان آموزش و پرورش چرا زحمت مجلس را از بین بردید؟ چرا قانون به این خوبی را که مجلس زحمت کشید و همه نکات و ظرایف را لحاظ کرد خراب کردید؟ با اجرای ضعیف آن را به کام معلمان تلخ کردید. در اجرای این قانون تبعیض وجود دارد.

رشیدی خاطرنشان کرد: بعضی از معلمان بی‌رتبه هستند. به چه دلیل این اتفاق افتاده است و برخی از رتبه اصلی خودشان پایین‌تر و برخی بالاتر هستند؟ لازم است در اسرع وقت به اصلاح این روند اقدام کرده و حق رتبه‌بندی این افراد مطابق قانون پرداخت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha