• یکشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1402012009655
  • خبرنگار : 71533

مافی: تصویب کلیات لایحه ارتقاء امنیت زنان منجر به داشتن قانونی بازدارنده شود

مافی: تصویب کلیات لایحه ارتقاء امنیت زنان منجر به داشتن قانونی بازدارنده شود

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با تأکید بر ضرورت ایجاد تغییر فرهنگی در زمینه خشونت‌ورزی علیه زنان، گفت: علاوه بر تصویب کلیات لایحه ارتقاء امنیت زنان که باید منجر به داشتن قانونی جامع و بازدارنده شود، فضای فرهنگ عمومی جامعه هم باید به سمت تغییر ذهنیت‌های خشونت‌ورز علیه زنان برود.

پروانه مافی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تصویب کلیات لایحه ارتقاء امنیت زنان در برابر سوءرفتار، اظهار کرد: این لایحه یک داستان طولانی پیدا کرده است. زمانی که ما در مجلس بودیم تلاش کردیم تا این لایحه به تصویب برسد و در این مسیر ریاست وقت قوه قضائیه هم زحماتی کشید و با مجلس در این زمینه ارتباط داشت تا این‌که لایحه به صحن رسید اما در زمانی به این مرحله رسیدیم که دوره حضور ما در مجلس در حال پایان‌یافتن بود و در نتیجه کار به نمایندگان دوره بعد واگذار شد.

وی یادآور شد: در دوره فعلی هم نمایندگان زن دیگری که در مجلس حاضر بودند، با تلاش‌های‌شان به تصویب این لایحه کمک کردند و هرچند این امر با ایجاد تغییراتی در لایحه هم همراه شد اما امروز از تصویب کلیات آن خوشحالم، چراکه داشتن یک قانون - هرچند کامل نباشد - بهتر از بی‌قانونی است. این قانون به هرحال می‌تواند به پیشگیری از سوءرفتارها علیه زنان چه در خانواده و چه حتی در جامعه و ساحت عمومی منجر شود و حداقل کمکی در جهت کاهش چنین رفتارهایی باشد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با تأکید بر «ضرورت ایجاد تغییر فرهنگی در این زمینه، در کنار تصویب لایحه فعلی»، گفت: علاوه بر تصویب کلیات این لایحه و برداشتن گام‌های بعدی برای نهایی‌کردن آن که منجر به داشتن قانونی جامع و شامل شود و از قدرت بازدارندگی کافی برخوردار باشد، مهم است که فضای فرهنگ عمومی جامعه به سمت تغییر ذهنیت‌های خشونت‌ورز علیه زنان برود. البته در همین زمینه با تغییراتی که در سال‌های گذشته شاهد بوده‌ایم، می‌توانیم از تغییر چنین رفتارهایی به‌ویژه در مردان جوان و نسل‌ جدید یاد کنیم.

مافی ادامه داد: اما در کنار ایجاد این بازدارندگی فرهنگی که به تدریج در حال شکل‌گیری است و به تغییر روزانه ذهنیت‌های ناپسند قبلی در این زمینه منجر می‌شود، وجود قانونی که محکم و استوار تعیین حدوحدود کند و مجازات‌ بازدارنده‌ای برای متخلفان و مرتکبان سوءرفتار علیه زنان در نظر بگیرد هم ضروری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha