• دوشنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402012110150
  • خبرنگار : 50491

مدیرکل اوقاف گلستان خبر داد؛

بقاع متبرکه گلستان میزبان مراسم شب‌های قدر/ برپایی سفره‌های افطاری ساده

بقاع متبرکه گلستان میزبان مراسم شب‌های قدر/ برپایی سفره‌های افطاری ساده

ایسنا/گلستان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان ویژه‌برنامه‌های شب‌های قدر در بقاع متبرکه گلستان را تشریح کرد و گفت: مراسم احیای شب‌های قدر در ۵۰ بقعه متبرکه گلستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد در گفتگو با خبرنگار ایسنا ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت‌ امیرالمؤمنین علی(ع) اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ربیع القرآن و فرصت مغتنمی است تا همه در این ضیافت پروردگار داخل شوند و از فیوضات و برکات پررمز و راز ماه رمضان بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه حضور مؤمنان در مساجد، بقاع متبرکه و هیئت‌ها برای راز و نیاز با خداوند و قرائت قرآن فرصت مغتنمی برای رهایی از زندگی مادی و گرفتاری‌های دنیوی است، افزود: شیاطین در ماه مبارک رمضان در غل و زنجیر هستند و الطاف خداوند در این ماه مبارک گسترده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به اینکه لحظه لحظه ماه رمضان فرصتی برای قرار گرفتن در معرض بارش رحمت الهی است، تصریح کرد: به منظور بهره‌مندی حداکثری از برکات ماه رمضان و توفیق جمع‌گرایی در مناسک مذهبی، بقاع متبرکه نیز میزبان برپایی ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان به ویژه مراسم‌های شب قدر است.

سلیمانی‌فرد اضافه کرد: در ایام ماه مبارک رمضان مراسم‌های مختلف اعم از جزءخوانی و تفسیر قرآن کریم در مساجد و تکایا و ۵۰ بقعه متبرکه و امامزاده در استان گلستان برگزار می‌شود.

وی متذکر شد: در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم گسترش نهضت افطاری‌های ساده، سفره‌های افطاری ساده با کمک عواید موقوفات واقفان و عواید نذورات بقاع متبرکه و کمک‌های خیرین و مردمی در ماه رمضان برپا می‌شود که این اقدام نیکو از ولادت امام حسن مجتبی(ع) رونق بیشتری گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از کسانی که تمایل به مشارکت در برپایی سفره‌های افطاری ساده هستند، خواست؛ با مراجعه به اداره اوقات شهرستان‌ها و مراکز افق امامزادگان نذورات خود را برای افطاری ساده به نام خود ثبت کنند.

سلیمانی فرد، توزیع بسته معیشتی را از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان برشمرد و توضیح داد: تاکنون بیش از یک هزار بسته معیشتی در استان گلستان توزیع شده و این نهضت همچنان ادامه دارد.

وی از برگزاری مراسم احیاء و عزاداری‌ امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) در امامزادگان و بقاع متبرکه گلستان خبر داد و گفت: گلستانی‌ها در دهه پایانی ماه رمضان به ویژه سه شب قدر که بر احیاء و شب زنده داری مؤمنان تأکید شده در حرم‌های مطهر امامزادگان، جوار گلزارهای شهدا و مساجد حضور یابند تا از برکات روزهای انتهایی ضیافت رمضان بهره‌مند شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان، قرائت دعای جوشن کبیر، دعای ابوحمزه ثمالی، مناجات خوانی ذاکران و وعاظ و سخنرانان، تبیین معارف قرآن و اهل بیت(ع) و مراسم قرآن به سر را از جمله برنامه‌های مراسم شب‌های قدر در بقاع متبرکه گلستان اعلام کرد و یادآور شد: همچنین در این شب‌ها واحد سیار خون گیری در بقاع شاخص استان گلستان اعم از امامزاده عبدالله(ع) گرگان مستقر می‌شود و مردم نیکوکار می‌توانند برای ادای نذر خون و کمک به بیماران نیازمند در این کار خداپسندانه سهیم شوند.

سلیمانی فرد؛ توزیع نان صلواتی، کمک به ایتام با مشارکت کمیته امداد و آزادی زندانیان نیازمند و حمایت از خانواده‌های آن‌ها با همکاری ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان گلستان را از دیگر برنامه‌های بقاع متبرکه در شب‌های قدر برشمرد و افزود: خوشبختانه تاکنون برخی از خیرین اوقاف در حوزه آزادی زندانیان و حمایت از خانواده‌های آن‌ها مشارکت داشتند و در یک نمونه یکی از خیرین یک میلیارد تومان به این امر اختصاص دادند.

به گفته وی؛ مبلغانی که در طرح ضیافت بهاری در بقاع متبرکه گلستان حضور یافتند در حال حاضر نیز در قالب طرح ضیافت بهاری در خیمه‌های معرفت پاسخگوی سؤالات و شبهات مردم در حوزه‌های مختلف هستند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha