• دوشنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1402012110360
  • خبرنگار : 80001

نهضت ملی مسکن در مسیر بهبود

نهضت ملی مسکن در مسیر بهبود
پروژه نهضت ملی مسکن استان اصفهان

با پایان تعطیلات نوروزی، دولت برنامه‌ریزی لازم برای تسریع در اجرای پروژه نهضت ملی مسکن را آغاز کرده و به دنبال رفع نقاط ضعف این طرح است.

به گزارش ایسنا، دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی دور جدیدی از نشست‌ها را به منظور ارزیابی، بررسی میزان پیشرفت پروژه‌ها در نقاط مختلف کشور، تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف انجام می‌شود.

در این راستا دور چهارم پایش عملکرد ادارات راه و شهرسازی استان‌های کشور در بخش نهضت ملی مسکن در سازمان ملی زمین و مسکن آغاز شده است.

تاکنون حدود ۹۰۰ هزار متقاضی برای واحدهای نهضت ملی مسکن افتتاح حساب کرده و بیش از نیم میلیون واحد به مرحله‌ی ساخت  رسیده است. دولت با واگذاری زمین ۹۹ ساله، تخفیفات حداقل ۳۰ درصدی در صدور پروانه و تخفیف خدمات مهندسی در نظر دارد تا هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن را به کمترین میزان ممکن برساند.

بیشتر بخوانید

قیمت مسکن ملی در قراردادها ثابت است/ ثبت‌نام جدید در تهران

تعدادی از واحدهای نهضت ملی مسکن در مناطق مختلف کشور که از یک سال و نیم گذشته کلنگ اجرای آنها زده شده در سال جاری به افتتاح می‌رسد. هم‌چنین با الحاق و تامین زمین و انعقاد قراردادهای جدید، برنامه‌های آغاز عملیات اجرایی واحدهای جدید هم در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به ایسنا اعلام کرد که در شش ماهه ابتدای سال جاری تعداد قابل توجهی واحد مسکونی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر، کمتر از ۱۰۰ هزار نفر و شهرهای جدید استان تهران افتتاح می‌شود.

به گفته محبت‌خواه، در حال حاضر حدود ۱۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن به مراحل پایانی رسیده اما در هفته‌های آینده آمار گردآوری می‌شود و این عدد افزایش می‌یابد.

یکی از موانع اجرای طرح نهضت ملی مسکن، کمبود منابع بانکی است که از اواخر سال گذشته علاوه بر بانک مسکن، پنج بانک دیگر طی انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی متعهد به انجام مسئولیت خود در قبال این طرح شدند. بخش دیگر مربوط به آورده متقاضیان است که افتتاح حساب حدود ۹۰۰ هزار نفر از پای کار آمدن برخی متقاضیان در این طرح حکایت  دارد؛ به طوری که از ۳.۶ میلیون متقاضی تایید صلاحیت شده تا کنون ۸۹۴ هزار نفر اقدام به افتتاح حساب کرده و ۵۱۰ هزار نفر مبالغی بین ۳۰ تا بیش از ۴۰ میلیون تومان آورده واریز کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۱ ۲۰:۰۶

باسلام.چرا خبری از مسکن ملی کرمانشاه نیست.فاز ۱ سال ۹۸ ثبت نام کردیم سه مرحله واریزی هم داشتیم.اما هیچ خبری نیست که ساختن نساختن.اصلا یه جواب درست و حسابی نمیدن تا بینیم چ خاکی به سرمون شده

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۱ ۲۰:۱۲

من سال۹۸ثبت نام کردم تاالان هم چهار مرحله ۲۰۰میلیون پول واریز کردم هنوزاز مسکن خبری نیست

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۱ ۲۱:۵۵

چهل میلیون تومان برج هفت قاین از ما گرفت با مهلت دو هفته ای و الانم رفتیم برا کارای نظام مهندسی و نقشه و بیمه،با این که هنوز از زمین خبری نیست،برا بیمه ساختمانی رفتم اقدام کنم هفته پیش سیصدهزار تومن بود الان میگه نرخ جدید اومده باید28میلیون تمون بدین.این کجاش انصافه ظرف مدت دو روز نود برابر شده من با سه تا بچه و مستاجر از کجا باید بیارم؟

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۱ ۲۳:۴۷

کسی خونه تحویل گرفته

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۲ ۰۰:۰۴

همش وعده وعید .اخه ما ۴۰۰ میلیون از کجا بیاریم نخواستیم بابا .مثلا این مسکن قشر ضعیف بوده .نمیدونیم از نظر شما ضعیف یعنی چی

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۲ ۰۰:۱۹

مسکن ملی شهر کاشمر اصلا خب ی نشده هنوز

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۲ ۰۲:۵۸

در اراک وساوه. یک متر هم زمین ندادند

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۲ ۰۴:۰۱

مسکن ملی پاکدشت چه زمانی ساخته می شود؟؟

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۲ ۰۸:۱۸

چرا ماکه 2ساله ثبت‌نام کردیم و مبلغ اولیه را پرداخت کردیم خبری نیست لطفآ پیگیری کنید متشکرم هشتگرد کرج

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۲ ۱۱:۲۸

ماهم واریز کردیم حتی پی هم نکندن همش حرف الکیه قیمت خونه هم میلیارد میلیارد می‌ره بالا کسایی که ندارن بمیرند بهتره😭

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۲ ۱۲:۰۱

سلام.من ساکن شاهین شهراصفهانم هنوز پیامی برای اینکه بگند شما قبول شدید یا نشدید نیومده. چیکار باید کرد تکلیف چیه همچنان منتظر بمونیم

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۲ ۱۲:۵۴

باید برین تو قسمت مشاهده پیگیری میزنه قبول شدین یا ن پیام نمیاد برا منم نیومد

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۲ ۱۴:۵۸

مسکن ملی شاهین شهر چی شد،اصلا هیچ خبری نیست،.

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۲ ۱۵:۴۶

سلام . سال ۹۹ برج ۴ مبلغ ۴۰ میلیون واریز کردم و مبلغ ۷ میلیون تومان اون موقع پول یه ماشین صفر بود الان یه دوچرخه هم نمیشه و تا الان هم خبری نشده الان چیکار کنیم تکلیفمون چیه یه پیگیری کنید . شیراز صدرا

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۲ ۲۳:۵۷

سلام سال ۹۹ پول واریز کردی چهار مرحله چهل میلیون واریز کردیم هنوز اسکلت بندی نکردن میشه بگید ما تا کی منتظر بمانیم

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۲ ۱۷:۴۷

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت هم میهنان گلم اگه دولت زمین بده خیلی بهتره مردم زمین رو بهتر میسازن باتشکر

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۳ ۰۶:۱۳

مسکن ملی گلبهار مشهد خودشون مرحله به مرحله گزارش میدن همراه با تصاویر عملیات های انجام شده و تا الان ۸۰م دادیم توی سایت هم که رفتم حتی شماره بلوک و واحد هرکس با کد نوسازی مشخص شده که این خیلی عالیه....

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۳ ۰۹:۵۶

آقا الان چند ماهه سامانه مسکن ملی بسته است. بابا چرا سامانه رو باز نمیکنید؟؟ هیچکسم جوابگو نیست.

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۳ ۱۰:۲۰

مسکن کاشمر که هنوز هیچکار نکردن.نه زمین نه افتتاح حساب.میگن هم معلوم نیست به جایی برسه این طرح

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۳ ۱۱:۰۴

ما برج هفت ۱۴۰۱واریزی داشتیم ۴۰میلیون الان هنوزم خبری نشده زنگ میزنیم شرکت میگن فراخوان دادن پیمانکارا بیان مرحله شروعش ۶ماه دیگست

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۸ ۱۲:۵۹

هیچ خبری از ساخت نیست