• دوشنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402012110366
  • منبع : نمایندگی قزوین

سیستم‌های UPS پشتیبان شما هستند

سیستم‌های UPS پشتیبان شما هستند

ایسنا/قزوین اگر یک کسب‌وکار ژنراتوری داشته باشد که در صورت قطع برق روشن می‌شود، واقعاً برای چه چیزی به یک UPS نیاز دارد؟

اگر با سیستم‌های UPS آشنا نیستید، این یک سؤال منطقی است. برای هر سازمانی با نیازهای انرژی حیاتی، یک یو پی اس نه تنها یک منبع تغذیه بدون وقفه را فراهم می‌کند، بلکه چندین عملکرد مهم دیگر را نیز فراهم می‌کند که از عملیات کوتاه مدت و بلند مدت شما محافظت می‌کند.

یک سیستم یو پی اس در واقع چه کاری انجام می‌دهد؟

یک سیستم UPS (منبع برق اضطراری) دو عملکرد اصلی دارد: تأمین برق یکپارچه در صورت قطع برق و شرایط برق ورودی برق به طوری که تجهیزات پشتیبانی شده UPS منبع تغذیه تمیز و پایداری داشته باشند.

۱) یک یو پی اس منبع تغذیه بدون وقفه را به صورت کوتاه مدت فراهم می‌کند.

اکثر شرکت‌ها می‌دانند که داشتن یک سیستم UPS همراه با باتری ۴۲ آمپر صبا در صورت قطع برق، برق مداوم را تأمین می‌کند، اما عملکرد آن با آنچه که یک ژنراتور ممکن است ارائه دهد متفاوت است. هنگامی که برق شهری قطع می‌شود، یک ژنراتور آنلاین می‌شود، اما ممکن است ۱۰ تا ۱۵ ثانیه طول بکشد تا راه اندازی شود، تثبیت شود و شروع به ارائه یک منبع قابل استفاده برق کند.

به طور متناوب، یک سیستم UPS همیشه آنلاین است و تا زمانی که ژنراتور بتواند قدرت را به دست بگیرد، برق اضطراری را فراهم می‌کند. در مواردی که هیچ ژنراتوری وجود ندارد، یک یو پی اس با زمان کار طولانی‌تر می‌تواند به اندازه کافی برق تأمین کند تا تجهیزات حیاتی را به طور ایمن خاموش کنید.
برای عملیات حساس مانند امکانات بیمارستانی و مراکز داده، حتی ۱۵ ثانیه از کار افتادن می‌تواند فاجعه بار باشد. برای سایر مشاغل، ویژگی‌های برق سیستم UPS نیروی بی‌وقفه‌ای را فراهم می‌کند که از تأثیرات منفی بر تجارت شما جلوگیری می‌کند.

به عنوان مثال، یک سیستم UPS به عنوان باتری برای عملیات شما عمل می‌کند، مانند باتری در لپ تاپ، وقتی باتری را از لپ تاپ خارج می‌کنید، کامپیوتر بلافاصله خاموش می‌شود. پس از تعویض، منتظر می‌مانید تا راه‌اندازی مجدد شود و امیدوار باشید که هر اثر ذخیره‌نشده بازیابی شود.

اگر باتری را نصب کرده باشید و سپس لپ تاپ خود را از کابل برق جدا کرده باشید، کامپیوتر شما دچار وقفه نمی‌شود. به این صورت است که یک سیستم UPS همراه با باتری ۶۵ آمپر صبا، برق پشتیبان را برای تاسیسات شما فراهم می‌کند.

۲) یک یو پی اس برق ورودی را تنظیم می‌کند تا تجهیزات شما به برق تمیز و پایدار دسترسی داشته باشد.

یک عملکرد کمتر شناخته شده یو پی اس، تنظیم کیفیت برق ورودی است. برق شهری همیشه تمیز و بدون وقفه نیست، علاوه بر این، بسیاری از ناهنجاری‌های برق اغلب به دلیل تجهیزات موجود در تاسیسات خود مشتری ایجاد می‌شود. یک سیستم یو پی اس، برق را با عبور دادن آن از طریق یکسوساز، تنظیم می‌کند که جریان AC را به جریان DC تبدیل می‌کند، که باتری‌های UPS به آن نیاز دارند.

باتری ۱۰۰ آمپر صبا قلب سیستم یو پی اس شماست. اگر تاسیسات شما با قطع برق شهری مواجه شود، تجهیزات حیاتی شما برای پشتیبانی از بار به سیستم باتری UPS شما بستگی دارد.

باتری‌های یو پی اس نیز ولتاژ پایداری را برای عملیات فراهم می‌کنند. اگر برق شهری قطع شود یا ولتاژ کاهش یابد، ولتاژ باتری UPS ثابت می‌ماند و از یک اینورتر برای تبدیل برق DC به برق AC و ایجاد جریان پایدار برای تجهیزات حساس استفاده می‌کند. (این یکی از دلایلی است که چرا تعمیر و نگهداری باتری UPS بسیار مهم است. خرابی باتری مهمترین دلیل خرابی UPS است، به همین دلیل بهتر است از باتری به خوبی نگهداری کنید و در زمان مناسب آن را تعویض کنید. قیمت باتری یو پی اس را می‌توانید از کارشناسان صبا باتری دریافت کنید.)

این دو عملکرد یک سیستم UPS چقدر حیاتی هستند؟

برای درک اینکه چقدر این دو عملکرد مهم هستند، بیایید نگاه کنیم که چگونه یک سیستم UPS از کسب و کار شما در برابر عوامل خارجی رایج محافظت می‌کند.

منبع تغذیه بدون وقفه نه تنها از افت ناگهانی و کامل برق شهری، بلکه از طیف گسترده‌ای از ناهنجاری‌های بالقوه آسیب رسان برق محافظت می‌کند.

۹ ناهنجاری رایج برق وجود دارد که سیستم‌های یو پی اس می‌توانند به رفع آنها کمک کنند.

قطع برق - از دست دادن کامل برق شهری.

کاهش قدرت - ولتاژ پایین کوتاه مدت.

ولتاژ بالا کوتاه مدت بیش از ۱۱۰٪ ولتاژ معمولی.

ولتاژ کم (برون‌آوت) - کاهش ولتاژ خط برای مدت طولانی از چند دقیقه تا چند روز. این اغلب در ماه‌های تابستانی اتفاق می‌افتد که مردم کولر گازی خود را بالاتر از حد معمولی تنظیم می‌کنند.

اضافه ولتاژ - دوره طولانی افزایش ولتاژ خط برای چند دقیقه تا چند روز.

نویز خط الکتریکی - یک موج توان با فرکانس بالا که ناشی از تداخل فرکانس رادیویی (RFI) یا تداخل الکترومغناطیسی (EMI) است.

تغییر فرکانس - از دست دادن پایداری در فرکانس عادی منبع تغذیه ۵۰ یا ۶۰ هرتز.

گذرا سوئیچینگ - افت ولتاژ آنی در چند نانوثانیه.

اعوجاج هارمونیک - اعوجاج یک موج قدرت معمولی که اغلب توسط بارهای نابرابر منتقل می‌شود.

اگر یک شرکت یک UPS در محل کار یا زندگی خود داشته باشد، بسیاری از اوقات از وقوع این ناهنجاری‌ها بی اطلاع است زیرا توانایی UPS برای ارائه برق پایدار به طور خودکار اثرات را کاهش می‌دهد.

(در صورتی که در محل کار خود لیفتراک دارید و نیاز به تهیه باتری لیفتراک دارید و تمایل دارید از قیمت باتری لیفتراک مطلع شوید، می‌توانید با شماره تلفن مربوط به نمایندگی رسمی صبا باتری تماس بگیرید)

سیستم‌های یو پی اس با ارائه مداوم یک منبع برق قابل اعتماد و با کیفیت از خرابی زودرس تجهیزات جلوگیری می‌کنند. برای سازمان‌هایی که UPS ندارند، حتی تغییرات جزئی در کیفیت برق شهری فشار غیرضروری بر تجهیزات وارد می‌کند که باعث می‌شود زودتر از حد انتظار از کار بیفتند و نیاز به تعویض مکرر داشته باشند.
 یک یو پی اس با جلوگیری از فرسودگی کامپیوترها و ماشین آلات توسط ولتاژهای برق غیر معمول باعث صرفه جویی طولانی مدت در هزینه می‌شود و با یک شبکه برق قدیمی که به طور مداوم در سطح ملی نگهداری نمی‌شود، این توجه مهمتر از همیشه است.
کدام کسب و کارها واقعاً به سیستم یو پی اس نیاز دارند؟

برای شرکت‌هایی که هرگونه قطع برق در آنها اضطراری است، مانند یک مرکز جراحی یا مرکز تماس ۱۱۵، نیاز به یک UPS واضح است و می‌توانند برای دریافت قیمت باتری صبا مناسب نیاز خود از کارشناسان صبا باتری کمک بگیرند، اما برای سایر مشاغل، انجام تجزیه و تحلیل هزینه‌های خرابی برای درک تأثیر مالی هر دقیقه قطع برق بسیار مهم است.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha