• سه‌شنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402012211080
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در ۲۲ فروردین؛ سوال از وزیر بهداشت/تذکرات خودرویی

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در ۲۲ فروردین؛ سوال از وزیر بهداشت/تذکرات خودرویی

بررسی سوال از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مهمترین دستور کار جلسه علنی امروز (سه شنبه) بیست و دوم فروردین ماه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی  امروز مجلس سوال نماینده بافق از وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در ۲۲ فروردین؛ سوال از وزیر بهداشت/تذکرات خودرویی

در این جلسه جمعی از دانشجویان نهضت مقاومت از کشورهای فلسطین، لبنان، سوریه، افغانستان و تاجیکستان در جایگاه مهمانان صحن علنی مجلس حاضر شدند.

ناطقین مجلس

دلخوش: دخالت های هیات عالی مجمع تشخیص جایگاه مجلس را متزلزل می‌کند

قادری: دولت در استفاده از ظرفیت ایجاد شده تعامل با کشورهای منطقه تسریع کند

پژمانفر: شعار سال با گفتاردرمانی محقق نمی شود

بشیری: مردم جهان در روز قدس به رژیم صهیونیستی پاسخ قاطع خواهند داد

جلالی: اصلاح ساختار بودجه مورد توجه قرار گیرد

***

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در ۲۲ فروردین؛ سوال از وزیر بهداشت/تذکرات خودرویی

در ادامه جلسه علنی امروز، محمدرضا صباغیان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن طرح سوال خود از وزیر بهداشت در خصوص این‌که چرا توزیع نیروی انسانی به صورت عادلانه و براساس نیاز مناطق مختلف کشور صورت نمی‌گیرد، گفت: وزارت بهداشت مسئول توزیع ناعادلانه پزشک است.

در پاسخ به این سوال وزیر بهداشت و درمان که در صحن مجلس حاضر شده بود،‌ گفت که بعد از استقرار دولت سیزدهم اقدامات ارزنده‌ای برای ایجاد عدالت در ارائه خدمات بهداشتی صورت گرفته است.

بهرام عین اللهی درباره نیروی پزشکی فارغ‌التحصیل که می‌تواند به مناطق اعزام شوند، گفت: میزان توزیع نیروی پزشک در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۰ هزار نفر بوده که ۷۵ درصد از نیروهای متخصص و فوق تخصص به مناطق کمتر برخوردار اعزام شده است.

صباغیان  پس از استماع توضیحات وزیر اعلام کرد که وزیر بهداشت و درمان به سوال بنده که به توزیع پزشک باز می‌گشت آنطور که باید نپرداخت و بیشتر پیرامون تجهیزات پزشکی و تخت‌های بیمارستانی آمار ارائه کرد. اما بنده فرصتی سه ماهه به وزیر بهداشت برای پیگیری این موضوع می‌دهم.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در ۲۲ فروردین؛ سوال از وزیر بهداشت/تذکرات خودرویی

وضعیت افزایش قیمت خودرو از موضوعاتی بود که تعدادی از نمانیدگان در تذکرات خود به آن پرداختند. از جمله  محمدحسن آصفری نماینده اراک که گفت: افزایش بی رویه قیمت خودرو بر روی قیمت کالاهای دیگر تاثیر می گذارد؛ هر سه ماه یکبار قیمت خودرو را گران می‌کنند و کسی هم پاسخگو نیست. این موضوع مهمی است و مجلس باید به طور جدی به آن ورود کند.

در تذکری دیگر، محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر با انتقاد از حذف مصوبه مجلس توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره واردات خودروهای سواری کارکرده اظهار کرد که چرا نمی‌خواهید جلوی یکه‌تازی خودروسازان و وضعیت قیمت خودرو را بگیرید؟

لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن هم از از موافقت وزیر صمت با افزایش قیمت خودروهای داخلی انتقاد و تاکید کرد: امروز پراید برای مردم آرزو شده است و قیمت خودروهای داخلی به بالای یک میلیارد تومان رسیده است.

یکی دیگر از نمایندگانی که تذکر امروز خود را به موضوع قیمت خودرو اختصاص داد، مهدی سعادتی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بود که ضمن تاکید بر لزوم برخورد شدید با اقدام اخیر شورای رقابت در افزایش قیمت خودرو اظهار کرد: شاهد اقدام عجیب شورای رقابت در افزایش قیمت خودرو بودیم؛ گویی که انگار وضعیت خودروها صاحبی ندارند که بالای سر آنها باشند؛ باید به شدت با این وضعیت برخورد شود.

همچنین حجت الاسلام سید کاظم موسوی عضو کمیسیون اقتصادی گفت که رشد تصاعدی و فزاینده قیمت خودرو در حال نابودی آرزوی خانواده ها حتی برای خرید یک پراید هست.

مهدی روشنفکر  نماینده مردم بویراحمد و دنا هم در تذکر خودرویی خود، افزایش قیمت خودرو را مغایر با شعار سال دانست و  تاکید کرد: با اعمال مالیات و عوارض خودروسازان ۵۷ درصد قیمت‌ها را افزایش داده‌اند فلذا تا هفته‌های آینده شاهد قیمت کهکشانی خودرو خواهیم بود.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

محمدیاری: فساد در حوزه فوتبال بیداد می‌کند

آصفری: ۸۲ ابرشرکت دولتی صورت حساب‌های مالی خود را ارائه نمی‌کنند

مقتدایی: وضعیت زاینده‌رود به تدبیر ویژه نیاز دارد

زاهدی: مسئولان اقدام موثری برای مبارزه با فساد انجام دهند

ذوالنوری: وزرای دولت لبیک بدی به شعار مهار تورم و رشد تولید دادند

عزیزی: برای تولید محصول استراتژیک گندم نیازمند هم افزایی هستیم

فرزانه: کشاورزان به دنبال واردات بی رویه برنج بی انگیزه شده اند

هشدار دهمرده درباره وضعیت آب در استان سیستان و بلوچستان

یوسفی: تجدیدنظری در نرخ خرید تضمینی گندم صورت گیرد

شریعتی: بازنشستگان برای تامین مایحتاج اساسی زندگی با مشکلات جدی روبرو هستند

***

در این جلسه همچنین سوال منطقه ای سیدغنی نظری خانقاه نماینده مردم خلخال و کوثر  از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص علت رکود پروژه های گردشگری پل های معلق خلخال و کوثر، اعلام وصول شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۲ ۲۰:۵۰

مجلس هرچه زودتر طرح اصلاح وبازنگری قانون خدمت سربازی را در دستور کار قرار دهد