• سه‌شنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402012211174
  • منبع : نمایندگی همدان

دعوت از دو دونده و یک مربی همدان به تیم ملی

دعوت از دو دونده و یک مربی همدان به تیم ملی

ایسنا/همدان دبیر هیأت دوومیدانی استان همدان گفت: با اعلام رسمی فدراسیون دوومیدانی کشور دو دونده نوجوان و یک مربی از استان همدان به مسابقات قهرمانی دوومیدانی نوجوانان آسیا ازبکستان اعزام خواهند شد.

سیداصغر ذوقی‌احسن در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در پایان سه مرحله برنامه مسابقات و رکوردگیری که در حضور بهترین دونده‌های کشور در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران برگزار شد، دو دونده نوجوان و مستعد همدانی در لیست نهایی فدراسیون دوومیدانی قرار گرفتند.

وی افزود: این ورزشکاران مستعد همدانی برای شرکت در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا از سوی فدراسیون و با تلاش‌های ریاست این فدراسیون عازم کشور ازبکستان خواهند شد.

ذوقی‌احسن خاطرنشان کرد: بر همین اساس در ۴۰۰ متر مانع یاسین گلمحمدی و در ۳۰۰۰ متر آزاد امیرمحمد رستمی پس از سه مرحله شرکت در برنامه رکوردگیری و شکست رقبا با کسب رکورد ورودی عازم ازبکستان می‌شوند.

دبیر هیأت دوومیدانی استان همدان تصریح کرد: باتوجه به موفقیت های هیأت دوومیدانی استان و حضور موفق دوندگان در رده‌های مختلف تیم ملی سیدکاظم اسدی از مربیان خوب و سازنده همدان که دارای کارنامه قابل قبولی در زمینه استعدادیابی است، به عنوان مربی در کنار تیم ملی نوجوانان عازم کشور ازبکستان می‌شود.

دعوت از دو دونده و یک مربی همدان به تیم ملی

وی با بیان اینکه هیأت دوومیدانی استان همدان در نظر دارد برنامه‌هایی پس از برگزاری مسابقات استانی و نهایی برگزار کند، مطرح کرد: پس از یک سال برنامه‌ریزی، در اوایل نیمه دوم سال جاری همزمان با سالگرد شهید همدانی مسابقات کشوری و لیگ بزرگ دو صحرانوردی قهرمانی کشور در همدان برگزار خواهد شد و نسل جدیدی از دوندگان به ورزش استان و کشور معرفی می‌شود و رایزنی‌های لازم برای برگزاری باشکوه این مسابقات با مسئولان استانی صورت گرفته است و جزئیات دقیق آن در آینده‌ای نزدیک اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ذوقی‌احسن اضافه کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تلاش بی‌وقفه رئیس هیأت دوومیدانی استان مسعود بنوان و با حمایت مسئولان استان به ویژه استاندار، مدیرکل ورزش و جوانان و فرماندهان سپاه و بسیج نخستین لیگ صحرانوردی کشور در همدان به نام لیگ سردار شهید همدانی راه اندازی می‌شود که حدود ۴۰۰ دونده در مرحله اول از سرتاسر استان حضور پیدا می‌کنند.

وی در ادامه گفت: در مرحله نهایی تیم های برتر استان با تیم هایی از سرتاسر کشور در مهرماه سال آینده همزمان با سالگرد سردار شهید همدانی در پیست زیبای صحرانوردی شهید مفتح به رقابت می‌پردازند و بنا داریم در صورت امکان با دعوت از تیم‌هایی از همسایگان کشور مسابقات را به صورت بین‌المللی برگزار کنیم.

ذوقی‌احسن بیان کرد: به لطف خدا و با توجه به ارزیابی‌های ما به احتمال فراوان مقام‌های اول تا چهارم کشور در تصاحب دوندگان همدانی خواهد بود.

دبیر هیأت دوومیدانی استان در پایان تاکید کرد: در کوچه پس کوچه‌های شهر همدان و تا دورترین نقاط استان و در روستاها به دنبال کشف استعداد هستیم تا همواره در کشور به عنوان یکی از قطب‌های اصلی دوومیدانی شناخته شویم و این ظرفیت بالا در همدان وجود دارد.

به گزارش ایسنا، مسابقات دوومیدانی قهرمانی نوجوانان آسیا از هفتم تا دهم اردیبهشت‌ماه در شهر تاشکند کشور ازبکستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha