• چهارشنبه / ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402012311552
  • خبرنگار : 50177

معاون استاندار تاکید کرد:

انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از خطرات و آسیب‌های احتمالی سیلاب در لرستان

انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از خطرات و آسیب‌های احتمالی سیلاب در لرستان

ایسنا/لرستان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بر انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از خطرات و آسیب‌های احتمالی سیلاب در نقاط قرمز استان تاکید کرد.

احمدرضا دالوند در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که در محل فرمانداری خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت سامانه بارشی از امروز ۲۳ فروردین شروع و تا روز پنج‌شنبه ۲۴ فروردین در چندین استان با شدت زیاد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه هواشناسی کشور نوع مخاطره را رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ، صاعقه، ذوب برف و وزش باد شدید اعلام کرده است، تصریح کرد: شرایط آب و هوایی قرمز برای استان‌های آذربایجان غربی، ایلام، خوزستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کردستان پیش‌بینی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های کرگانه، چم‌انجیر، افرینه، کشکان، کشور، ززو ماهرو و سزار در استان و همچنین آبگرفتگی معابر به صورت گسترده، انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی و تورهای گردشگری، احتمال خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق  از جمله مخاطرات این سامانه در مناطق جنوب و غرب لرستان و همچنین مناطق جنوب نورآباد است.

وی با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌ها در این شرایط باید حضور میدانی داشته‌ باشند، یادآور شد: با توجه با اینکه نقاط بحرانی استان توسط هواشناسی مشخص شده برای جلوگیری از خطرات و آسیب‌های احتمالی سریعا اقدامات لازم انجام شود.

دالوند خاطرنشان کرد: تمامی ماشین‌آلات و تجهیزات دستگاه‌ها در اختیار مدیریت بحران قرار دهند تا سریعا در مناطق پرخطر استقرار یابند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha