• شنبه / ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402012412038
  • خبرنگار : 30188

با ارقام پر فروش نهال شلیل آشنا شوید

با ارقام پر فروش نهال شلیل آشنا شوید

ما در این متن می‌خواهیم یکی از میوه‌های پرفروش کشور ایران را به شما معرفی کنیم، این میوه معمولاً به صورت تازه کنیم مصرف می‌شود، نه تنها جایگاه بسیار ارزشمندی در بازار داخلی دارد بلکه صادرات آن به بازار  برون مرزی نیز باعث سودآوری و ارزآوری مناسبی به کشور شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از برترنهال، نباید فراموش کنیم از میوه شلیل فرآورده‌های متنوع زیادی تولید می‌شود، ولی در بین مصرف‌کنندگان تازه خوری آن رواج بیشتری دارد.

ویژگی مهم باغ تجاری شلیل

درخت شلیل جزو درختانی است که دارای نژاد گوناگونی بوده همچنین به خاطر تنوع نژادی که دارد در تمامی مناطق کشور ایران به راحتی می‌توان باغ تجاری و حرفه‌ای آن را راه‌اندازی کرد، از ویژگی مهم درخت شلیل و میوه آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازدهی فوق‌العاده بهترین نهال شلیل قابل توجه بوده و کشاورزان بلافاصله به یک سوددهی مناسبی دست پیدا می‌کنند.
  • درخت شلیل در نژادهای دیرگل، زود گل و میان گل تولید می‌شود بنابراین در تمامی مناطق گرمسیری معتدل و سردسیری به راحتی می‌توان آن را کشت کرد.
  • طعم و مزه آن با ذائقه مردم کشور ایران کاملاً سازگار بوده و به خاطر طعم و رایحه دلنشینی که دارد، خرید و فروش میوه شلیل مانند میوه نهال شلیل مغان نهال شلیل شمس در میادین میوه و تره بار با تناژ بالا انجام می‌شود.
  • طول عمر اقتصادی نهال شلیل بین ۱۰ تا ۳۰ سال است و با مدیریت کشاورز این رقم افزایش پیدا می‌کند.
  • میوه انواع نهال شلیل (https://bartarnahal.ir/nectar-seedling) به سه دسته تقسیم بندی می‌شود، زودرس، میان رس، و دیررس تقسیم‌بندی می‌شود.
  • مطمئنا میوه شلیل یکی از میوه‌هایی است که نیاز آن بر بازار محسوس می‌شود، بنابراین شما می‌توانید با خیال راحت به احداث باغ شلیل بپردازید چون به راحتی میوه‌های آن در بازار فروخته می‌شود.

اگر به عنوان یک سرمایه‌گذار می‌خواهید سرمایه خود را صرف احداث باغ شلیل کنید یا باغدار هستید و می‌خواهید باغستان شلیل خود را توسعه دهید بهتر است یک برنامه‌ریزی کامل برای این پروژه داشته باشید از این رو توصیه می‌شود از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید، تا ارقام متفاوت نهال را از جمله نهال شلیل انجیری و نهال شلیل کیوتا  رابه شما معرفی کرده و ارقام سازگار با محیط زیست باغ شما را پیشنهاد دهند.

دمای مناسب برای رشد میوه شلیل

از نظر مهندسین کشاورزی برای اینکه میوه شلیل در فصل تابستان بتواند به رشد کامل برسد و میوه آن کیفیت لازم گوشت نرم و آبداری کافی را داشته باشد، باید بازه دمایی مناسب را تجربه کند، برای این منظور حداقل دمایی که یک درخت شلیل برای تکامل رشد میوه لازم دارد بین ۵ الی ۱۴ درجه سانتیگراد بوده ولی دمای ایده‌آل برای تکامل یافتن میوه شلیل ۱۵ تا ۳۰ درجه سانتیگراد تخمین زده‌اند، چون در این دما کشاورز می‌تواند میوه کاملاً با کیفیتی را برداشت کند، البته این مربوط به فصل تابستان است.

درخت شلیل مانند نهال شلیل ردگلد و نهال شلیل انجیری در فصل زمستان نیز باید بازه دمایی خاصی را داشته باشد تا کیفیت و باردهی آن در فصل بهار ارتقا یابد، این بازه زمانی در اواخر فصل پاییز و فصل زمستان نیاز سرمایه می‌گویند جزو مهمترین مراحل رشد درخت شلیل محسوب می‌گویند، از نظر متخصصین درخت شلیل حداقل بین ۶۰۰ الان ۹۰۰ ساعت در بازه دمایی پایین تر از ۷ درجه سانتیگراد قرار می‌گیرد تا نیاز سرمایی خود را تامین کند.

نکات مهم برای احداث باغ شلیل

برای احداث باغ شلیل تجاری و حرفه‌ای حتماً چند نکته مهم را رعایت کنید تا مطمئن شوید بازدهی باغ شما بالاتر از انتظارتان باشد، مطمئنا با رعایت کردن چند نکته کوچک و صرف کمی هزینه می‌توانید بازدهی و درآمد سالانه باغ خود را تا یک ونیم برابر افزایش دهید:

با ارقام پر فروش نهال شلیل آشنا شوید

  • خاک بستر کاشت نهال شلیل

اگر بستر نهال شلیل را به خوبی آماده سازی کنید و یک بستر مناسب و حاصلخیز باشد، مطمئن باشید درخت جوان شما به خوبی می‌تواند رشد خود را ادامه دهد، برای رسیدن به این هدف شما باید با اصول خاک ورزی آشنایی کافی داشته باشید.

برای خاک ورزی خاک اطراف درخت شلیل می‌توانید از پیت ماس، خاک‌های لومی شنی، خاک برگ و شن استفاده کنید، اگر میزان ph خاک بالاست بهتر است کمی آهک اضافه کنید تا میزان اسید خاک را خنثی کنید، قبل از انتقال نهال به باغ حتماً از رطوبت مناسب خاک اطراف آن مطمئن باشید.

آزمایش میزان زهکشی خاک: اگر می‌خواهید میزان زهکشی خاک باغ خود را مورد آزمایش قرار دهید با یک روش بسیار ساده و راحت آن را کشف کنید، به اندازه یک گلدان خاک را بردارید با روش  غرقابی آن را بشویید، سپس در یک سینی پهن کنید تا خشک شود، برای تسریع در کار می‌توانید آن را در مایکروفر نیز خشک کنید.

 سپس  تپه‌ای با ارتفاع حداقل ۲۰ الی ۳۰ سانتی متر درست کنید، با یک قطره چکان قطره قطره آب را بر روی تپه ریخته میزان نفوذ آب در خاک باغچه خود را بررسی کنید! آیا قطرات آب روی این تپه سر می‌خورد یا به درون آن جذب می‌شود؟ مطمئنا خاکی مناسب است که قدرت جذب بالاتری داشته باشد.

  • اصول و استاندارد آبیاری نهال شلیل

برای آبیاری نهال شلیل باید بگوییم، انواع نهال شلیل نیاز به آبی متفاوتی دارد برخی از آنها نیاز آبی بالا و برخی دیگر نیاز آبی متوسطی دارند، ولی در کل نهال شلیل برای داشتنی کیفیت بهتر باردهی باید آبیاری منظم و طبق روتین را تجربه کند، به هنگام آبیاری شما باید به سن بهترین نهال شلیل دقت کافی داشته باشید:

آبیاری نهال شلیل قبل از باردهی: به طور معمول نهال شلیل به خاطر داشتن ریشه ضعیف و جوان برای اینکه بتوانند به راحتی رطوبت را از خاک جذب کند، باید آبیاری آن کاملاً به اندازه باشد، نهال شلیل در هر نژادی باشد نیاز آبی زیادی داشته و معمولا ۸ روز یکبار باید آبیاری شود، با این حال باغدار باید دقت کافی داشته باشد تا اطراف نهال شلیل غرقابی و خیس نباشد چون باعث بیماری‌های از جمله پوسیدگی ریشه می‌شود.

آبیاری نهال شلیل بعد از باردهی و رسیدن به رشد تکامل: درخت شلیل بعد از اینکه به تکامل رشد خود رسید دیگر مانند گذشته نیاز آبی زیادی ندارد چون ریشه‌های آن رشد کرده به عمق خاک نفوذ می‌کند و می‌تواند از رطوبت خاک تغذیه کند به طور معمول هر ۱۰ تا ۱۵ روز یکبار اگر آبیاری آن به طور کامل انجام شود می‌تواند نیاز آبی خود را تامین کند.

  • شرایط نوردهی محل احداث باغ شلیل: 

برای اینکه درخت شلیل بتواند میوه شلیل با کیفیت صادراتی، آبدار و گوشتی را تولید کند، روزانه به ۶ الی ۸ ساعت تابش مستقیم نور خورشید احتیاج دارد.

انواع نهال شلیل

قبل از معرفی انواع نهال شلیل باید بگوییم نهال شلیل با ۳ نژاد

  • نهال شلیل زود گل
  • نهال شلیل میان گل
  • نهال شلیل دیرگل

 به بازار عرضه می‌شود، همچنین از کارشناسی که به فروش نهال شلیل مشغول است، حتماً نحوه تکثیر و پایه نهال را بپرسید، نهال شلیل به دو صورت بذری و پیوندی تولید می‌شود، نهال‌های پیوندی و اصلاحی بهترین گزینه برای احداث باغ تجاری و مدرن هستند.

نهال شلیل شمس:

نهال شلیل شمس سوغات کشور چین است زودبازده بوده در همان سال کاشت باردهی خود را شروع می‌کند، نیاز آبی کمتری داشته و مقاومت آن در برابر خشکسالی بسیار زیاد است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نهال شلیل شمس بر روی لینک زیر کلیک کنید .

نهال شلیل مغان: 

نهال شلیل مغان بومی کشور ایران است و در اولین سال کاشت بازدهی خود را شروع می‌کند، پربار بوده نیاز آبی کمی دارد، در ماه دوبار آن را آبیاری کنید نیاز آبی آن را تأمین خواهد کرد، احتیاج به نگهداری و مراقبت چندانی ندارد بر پایه آلوچه وحشی و شفتالو پیوند آن را انجام می‌دهند.

نهال شلیل انجیری:

از دیگر نهال شلیل که از طرف کشور چین وارد کشور ما شده است و با استقبال کشاورزان ایرانی روبه‌رو شده می‌توان به نهال شلیل انجیری اشاره کرد، این نهال پیوندی بوده و پایه آن آلوچه وحشی و شفتالو است، زودبازده بوده طول عمر بالاتر از ۲۰ سال دارد.

نهال شلیل کیوتا:

نهال شلیل کیوتا بسیار زودبازده بوده از اول سال کاشت می‌توانید باردهی آن را مشاهده کنید، محصول کشور فرانسه بوده و بر پایه آلوچه وحشی و شلیل پیوند آن را انجام می‌دهند.

نهال شلیل ردگلد:

محصول کشور آمریکا است و معمولاً بر پایه آلوچه وحشی و نهال شلیل آن را پیوند می‌دهند، مقاومت بالایی در برابر کم آبی دارد، به طوری که هر ۱۵ روز یکبار می‌توانید آن را آبیاری کنید، حداقل ۲۰ سال طول عمر مفید نهال شلیل ردگلد است.

با ارقام پر فروش نهال شلیل آشنا شوید

کلام آخر

برای خرید نهال شلیل و سرمایه‌گذاری در صنعت کشاورزی و احداث باغ شلیل از تخصص افرادی که در این زمینه سابقه طولانی دارند استفاده کنید، برای این منظور می‌توانید به مراکز معتبر و مجوزدار مانند برتر نهال مراجعه کنید تا علاوه بر استعلام قیمت نهال شلیل مشاوره رایگان کارشناسان نیز استفاده کنید، برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط مستقیم با متخصصین می‌توانید از درگاه‌های ارتباطی زیر استفاده کنید.

تماس با برتر نهال :  09144501003

تماس با پالیز نهال:   09144501008

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha