• پنجشنبه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ / ۲۲:۲۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402012412209
  • خبرنگار : 50204

آغاز عملیات ساخت بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی شازند

آغاز عملیات ساخت بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی شازند
*عکس آرشیوی است

ایسنا/مرکزی نماینده مردم شهرستان شازند در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی در شازند از سوی سهامدار عمده شرکت پتروشیمی شازند( گروه توسعه بانک ملی) خبر داد.

محمود احمدی بیغش ۲۴ فروردین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هزینه ساخت بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی در شهرستان شازند حدود یک هزار میلیارد تومان است که با توجه به مصوبه هیات دولت سیزدهم از سوی شرکت پتروشیمی شازند پرداخت و تجهیز و تامین نیروی انسانی این بیمارستان هم توسط  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود.

وی افزود: سال ۱۳۹۷ موضوع ساخت بیمارستان دولتی در این شهرستان هدفگذاری شد که در این راستا مقرر شد با تعامل و هم افزایی شهرداری، شورای شهر و دیگر مسئولان مربوطه شهرستان، پتروشیمی شازند  و دانشگاه علوم پزشکی اراک صورت جلسه ای تهیه شود.

احمدی بیغش بیان کرد: در این راستا مقرر شد یک قطعه زمین به وسعت چهل هزار متر مربع از سوی شهرداری تامین و توسط شرکت پتروشیمی شازند ساخته شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع ساخت این مرکز درمانی از سال ۹۷ در قالب یک صورتجلسه باقی ماند و هیچ اقدامی از سوی مسئولان امر انجام نگرفت. که در این راستا طی ۳ سال گذشته و در دولت قبل آخرین نشست در وزارت بهداشت که با حضور معاون عمرانی استاندار سابق برگزار شد.

وی تاکید کرد: نظر استاندار به ساخت در شهر مهاجران بود، ولی بنده متوجه نیت آنها بر عدم انجام کار شدم و جلسه را ترک کردم و موضوع منتفی و کار مسکوت ماند تا در دولت سیزدهم مجددا و با شدت کار پیگیری و چندین  نشست با حضور اینجانب و نایب رئیس مجلس، وزیر بهداشت، وزیر اقتصاد، مدیر عامل بانک ملی و دیگر مرتبطین با موضوع 
برگزار شد و موضوع ساخت بیمارستان مورد بحث جدی قرار گرفت.

احمدی بیغش ادامه داد: در دولت سیزدهم تلاش شد، تحقق این مهم را به تصویب دولت برسانیم چرا که این موضوع تنها در حد صورتجلسه مانده بود ولی گنجاندن ساخت بیمارستان در مصوبات دولت سیزدهم گره اصلی را باز کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه ساخت بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی در شازند، علاوه بر تامین نیاز مردم شهرستان و اتفاقات ناگوار که گاهی در صنایع بزرگ شهرستان شازند پیش می‌آید، بخشی از نیاز درمانی استانهای لرستان و همدان را نیز پوشش می دهد و می تواند به عنوان یک بیمارستان جامع مطرح باشد از این رو در سفر هیات دولت به استان مرکزی، این مهم مورد موافقت واقع شد و در دستور کار دولت قرار گرفت .

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بر اساس یک فرایند قانونی در تاریخ ۲۷ بهمن ماه سال۱۴۰۱ یک قطعه زمین به مساحت چهل هزار متر مربع با کاربری درمانی به صورت رایگان و بدون اخذ عوارض از سوی شهرداری و شورای شهر شازند تامین و مقرر شد، این زمین به نیابت از وزارت بهداشت و درمان به دانشگاه علوم پزشکی اراک تحویل شود و این مهم مدنظر  باشد که دانشگاه تنها به عنوان پل ارتباطی وزارت متبوع و سازنده( گروه توسعه بانک ملی) است و هیچ گونه نقشی در ساخت این مرکز درمانی ندارد. در چند روز گذشته اقدام تحویل زمین از سوی شهرداری شازند به دانشگاه علوم پزشکی انجام شد و دانشگاه هم آنرا برای ساخت تحویل شرکت ساختمانی گروه توسعه داده است.

وی با اشاره به اینکه پیمانکار و سازنده این پروژه مشخص شده است، گفت: اواخر فروردین ماه امسال کار اجرایی ساخت پروژه در حوالی میدان بسیج شازند آغاز می شود و در ۱۳ اردیبهشت ماه سال جاری هم با حضور مردم شهرستان، مسئولان کشوری، استانی و محلی مراسم  رسمی آغاز بکار گرفته خواهد شد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت بیش از ۳ دهه سه واحد بزرگ صنعتی تولیدی در این شهرستان و خسارات غیر قابل جبران به روح، روان، جسم و زندگی مردم شهرستان خاطرنشان کرد: با ساخت این بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی می توان گفت که برای نخستین بار است که یکی از صنایع شهرستان یک اقدام عام المنفعه در این وسعت انجام می‌دهد تا بخش کوچکی از آلام مردم این شهرستان را جبران کند.

احمدی بیغش گفت: قرار است این مرکز جامع درمانی شهرستان شازند طی دو سال آتی ساخته و  تکمیل شود و با توجه به اینکه اجرای این پروژه مصوبه دولت است و پیمانکار آن  شرکت ساختمانی زیر مجموعه بانک  ملی ایران به عنوان بزرگترین سهامدار شرکت پتروشیمی شازند است بطور حتم به این وعده در موعد مقرر جامع عمل پوشانده می شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha