• شنبه / ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402012613108
  • خبرنگار : 50491

رئیس شبکه بهداشت و درمان کلاله هشدار داد؛

زنگ خطر پیک هشتم کرونا در کلاله/ کرونا هنوز تمام نشده

زنگ خطر پیک هشتم کرونا در کلاله/ کرونا هنوز تمام نشده

ایسنا/گلستان رئیس شبکه بهداشت و درمان کلاله، نسبت به اوج گیری پیک هشتم کرونا در این شهرستان هشدار داد و گفت: مردم رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.

دکتر ابراهیم فدایی امروز شنبه ۲۶ فروردین در گفتگو با خبرنگاران نسبت به شیوع دوباره کرونا هشدار داد و اظهار کرد:  وضعیت کلاله از لحاظ شیوع کرونا در هفته‌های گذشته وضعیت خوب بود و در شیب ملایمی قرار داشت اما متأسفانه در چند هفته گذشته موج هشتم کرونا، این شهرستان را درگیر کرد و در حال حاضر در پیک هشتم کرونا قرار داریم.

وی تزریق واکسن در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بهترین راه برای مقابله با کرونا برشمرد و افزود: متأسفانه مردم نسبت به کرونا دچار عادی انگاری شدند. ۸۹. ۶ درصد مردم کلاله نوبت اول، ۸۶ درصد نوبت دوم و ۴۰. ۴ درصد نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کلاله از استقبال ضعیف مردم نسبت به تزریق دوز چهارم واکسن کرونا گلایه کرد و متذکر شد: متأسفانه استقبال مردم از نوبت چهارم واکسن کرونا کم است حال آنکه برای قطع زنجیره کرونا تزریق واکسن چهارم کرونا ضروری است.

فدایی با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا همچنان ادامه دارد، گفت: در حال حاضر انواع واکسن کرونا در شهرستان وجود دارد و مردم می‌توانند برای تزریق دوز چهارم به مراکز جامع خدمات سلامت اقدام کنند، متأسفانه تاکنون تنها ۲. ۸ درصد از مردم کلاله دوز چهارم واکسن را تزریق کردند که مطلوب نیست.

وی ادامه داد: مقایسه آمار بستری‌های کرونایی طی سال جاری در کلاله نسبت به مدت مشابه نشان می‌دهد گرچه آمار بستری‌ها روند کاهشی داشته اما شیب ابتلا به این بیماری صعودی است که مردم باید بیش از پیش رعایت پروتکل‌ها را جدی بگیرند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کلاله با تأکید بر اینکه کرونا هنوز تمام نشده است، گفت: در شب‌های ماه رمضان مراسم‌های مذهبی در مساجد باید با ظرفیت ۷۰ درصد برگزار شود و مردم برای شرکت در این اجتماعات، استفاده از ماسک و سایر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

فدایی خاطرنشان کرد: در دو هفته گذشته یک بانوی ۷۵ ساله کلاله‌ای که به دلیل بیماری زمینه‌ای و با علائم کرونا در بیمارستان این شهر بستری بود فوت کرد که پس از بررسی، تست کرونا این بانو منفی بوده و به نظر می‌رسد علت فوت وی بیماری زمینه‌ای باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha