• یکشنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1402012713730
  • منبع : ایران خودرو

توضیح ایران خودرو درباره دریافت مبالغ مازاد از مشتریان کارخانه‌ای خودرو

توضیح ایران خودرو درباره دریافت مبالغ مازاد از مشتریان کارخانه‌ای خودرو

در پی طرح سوال از سوی مشتریان در خصوص مبالغ پرداختی مازاد بر وجه کارخانه‌ای خودرو، ایران خودرو در اطلاعیه‌ای، جزئیات پرداخت‌های قانونی از جمله بیمه، مالیات و عوارض را تشریح کرد و مشتریانی که تعهدات آنان معوق شده را از پرداخت مبلغ مالیات و عوارض ماده ۲۸ معاف دانست.

به گزارش ایسنا، در متن اطلاعیه ایران خودرو آمده است: با به روزآوری نرخ‌های مربوط به پرداخت‌های قانونی خودروسازان توسط مراجع ذیربط طبق روال هر سال، خودروسازان مکلف به اعمال نرخ‌های جدید و دریافت آن از مشتریان و پرداخت به مراجعی هستند که در قانون ذکر شده است.

در سال جاری نیز با اعلام مبالغ مختلف بیمه، مالیات و عوارض، مجموع این اعداد که برای محصولات مختلف متفاوت است، برای پرداخت به مشتریان در میز کار مشتریان اعلام شده و پس از ارسال پیامک از سوی ایران خودرو، مشتریان  می‌توانند از طریق میز کار نسبت به پرداخت آن اقدام کنند. 

بر همین اساس، نرخ های جدید بیمه شخص ثالث که توسط بیمه مرکزی اعلام شده، نرخ مالیات و عوارض ماده ۲۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، عوارض موضوع ماده ۱۰ قانون ساماندهی به عنوان پرداخت‌های قانونی به مشتریان اعلام شده است که با پرداخت آن، ایران خودرو مبالغ را در اختیار متولیان هر بخش قرار خواهد داد. 

این اطلاعیه تاکید می کند، نرخ مالیات ماده ۲۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده یا همان مالیات سبز مشتریانی که تعهدات آن ها معوق شده توسط ایران خودرو به خزانه دولت واریز می شود و این دسته از مشتریان نرخ بیمه شخص ثالث و عوارض موضوع ماده ۱۰ قانون ساماندهی را پرداخت خواهند کرد. 

ایران خودرو در این اطلاعیه در خصوص مابه التفاوت تجهیزات مرتبط با مرحله یک استانداردهای اجباری سال ۱۴۰۲ نیز عنوان کرده، بر اساس الزامات ابلاغی سازمان ملی استاندارد باید قطعات جدید بر روی خودروها نصب شود تا امکان شماره گذاری خودرو در سال ۱۴۰۲ به تایید سازمان استاندارد برسد، بر همین اساس قیمت این تجهیزات مطابق در قرارداد مشتریان نیز قید شده است، به بهای پایه قبلی کارخانه‌ای افزوده و از مشتریان دریافت خواهد شد. در مورد تعهدات با سررسید سال ۱۴۰۲ ارقام فوق به قیمت‌های پایه جدید افزوده خواهد شد.

اطلاعیه ایران خودرو همچنین تصریح کرده، اصلاح قیمت پایه کارخانه‌ای اعلام شده از سوی شورای رقابت، مشمول تعهدات با سررسید قبلی و مشتریانی که قبلا نسبت به تکمیل وجه خودرو اقدام کرده‌اند نمی شود و این افراد صرفا ملزم به پرداخت مبالغ اصلاح شده مالیات، بیمه، عوارض و تجهیزات استانداردی اجباری هستند. 

انتهتای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۷ ۱۳:۳۵

با سلام بعنی طرح های پیش فروش قبلی در سال 1401 که مبلغی از آن توسط مشتری پرداخت شده نیز مشمول افزایش قیمت جدید خواهد بود یا نه؟ ممنون میشم پیگیری بفرمائید...

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۷ ۱۳:۴۹

س نه آقا مبلغ پیش پرداخت شامل تورم نمیشه و وزارت صمت نامشو به شرکت های خودرو ساز زده ولی متاسفانه کو گوش شنوا

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۷ ۱۴:۳۶

... ایران خودرو هر کاری که دلش بخواهد انجام می‌دهد هیچکسی هم برخورد نمی‌کند....!!!

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۷ ۱۴:۳۷

. میگن ماشینو ۴۲ درصد افزایش دادن از اونطرف هم مالیات و بیمه وعوارض و .هم ۲۰ درصد روی هم حدودا ۶۰ درصد میرسه از طرفی هم خودرویی که تولید نمیشه درصدشو صفر میزنن .

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۷ ۱۹:۰۳

من موقع ثبت نام شماره موبایل رو اشتباه زدم الان تو سایت زده عدم تطابق شماره تماس با کد ملی چیکار کنم؟؟؟ یعنی ثبت نام نشده؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۷ ۲۰:۱۱

وزیر صمت ماشین ۲۹ درصد گرون شد چرا اخه ۴۲ درصد گرون کردید فکر مردم نمکنید خدای هست

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۷ ۲۲:۴۵

مردم فقط کارشون شده خواندن اخبار مربوط به ثبت نام یعنی همه مردم سرکارند ماشینی هم وجود ندارد هنوز وضعیت ثبت نام های قبلی مشخص نشده دوباره ثبت نام میکنند کسی نیست که بگوید ثبت نام خالی چه دردی از مردم حل میکند

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۰۴ ۰۹:۳۹

درود بر شما دقیقا درست می فرمایید تحویل خودرو اینجانب بهمن ماه سال گذشته بوده و تاکنون هنوز فاکتور هم نشده

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۷ ۲۳:۲۱

سلام از انجاییکه وزیر صمت و خودرو ساز می گویند بدلیل بالا رفتن نرخ بیمه ،.حقوق، کارگر،و اپشن جدید قیمت خودرو رفته بالا حالا بجز نرخ کارگر دیگه شما دارید وجه از مردم میگیرید مگر نه بخاطر همینا بوده که قیمت خودرو بالا رفته .سر گردونه گیر اوردید مردم را .خدا رحم کنه.

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۸ ۰۱:۲۹

ایران خودرو ۴۲درصد قیمت بعضی خودرو ها را افزایش داده ،از این طرف هم راحت ۱۸درصد هم مالیات و عوارضض که نزدیک ۶۰درصد میشه درحالی که میگه ۲۹درص افزایش قیمت داشتیم

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۸ ۱۰:۴۹

سلام من سال 1400 تارا دستی ثبت نام کرده ام که قرار بود اسفند 401 تحویل بدهند. بهمن 401 تکمیل وجه شد.اما تحویل داده نشد. روز 26 فروردین 402در سامانه ایرانخودرو گفته شده بود که مبلغ 9 میلیون تومان باید واریز شود، روز 27 که برای پرداخت اقدام کردم گفتند باید مبلغ 10 ملیون پرداخت شود و امروز که برای پرداخت اقدام کردم باز هم مبلغی اضافه شده بود و نمایندگی گفت که لحظه ای محاسبه می شود

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۸ ۱۳:۴۷

آخرش تحویل گرفتید ماشین را؟ یا هنمز منتظرید

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۹ ۰۲:۱۳

چرا برا طرح مادران زدن عدم احراز نداشتن گواهینامه این خیلی ظلمه بخدا برامادران که گواهینامه الزامی نبود

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۹ ۰۳:۳۷

سلام اقا تورو به هرکی میپرستین یک ماه قبل از تکمیل وجه به مردم اطلاع بدید مثل شرکت سایپا نباشه که سه روز برای تکمیل وجه وقت گذاشته چجوری مردم بد بخت تو سه روز پول جور کنن

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۳۰ ۰۷:۵۹

سلام ایرانخودرو میگه تا پایان سال خودرو طرح یکپارچه را تحویل میده ولی برای من بهار ۱۴۰۳ زده چرا اینقدر دروغ

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۳۰ ۱۱:۲۷

قربان تو رو خدا یه خبر در مورد این پولهای اضافی که از ما بورسی ها دارن میگیرن بزارید . دستمون هم هیچ جا بند نیس سه ماه بود کارتابلمون آماده برای صدور فاکتور بود، سه هفته قبل تحویل تیک پرداخت کل وجه برداشته شد زد ۱۸ و نیم باید بدیم‌ فرداش شد ۲۰ و ۷۰۰، رفتیم نمایندگی گفتن باید بدید، پرداخت کردیم . الان امروز دوباره میگه ۶ و ۲۰۰ دیگه بریزید.

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۳۱ ۱۰:۰۳

سلام بنده بعد از ثبت نام بیش از 25 بار در فروش فوق العاده و پیش فروش ایران خودرو و سایپا متاسفانه موفق به ثبت نام نشدم و از روی اجبار و نیاز به خودرو در بورس تارا شرکت کردم و مبلغ 535 میلیون نقد پرداخت کردیم و معامله نقدی انجام شد و الان که نزدیکه تحویل خودرو هست مبلغ 15 میلیون هم اضافه می خواهند و معلوم هم نیست به این مقدار قانع باشند و متاسفانه علی رغم اینکه خودرو را تقریبا دو برابر قیمت کارخانه به صورت نقد خرید کردم همچنان پول اضافی میخواهند و متاسفانه هیچ کس هم جوابگو نیست و اطلاعی ندارند و باید تبریک گفت .

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۵ ۱۷:۱۳

هیچکس پاسخگو خریداران بورسی نیست

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۳۱ ۱۵:۳۳

مالیات، بیمه، عوارض و تجهیزات استانداردی اجباری را روز اول دریافت شده چرا باید تفاوت قیمت اعمال بشه مگه ایران خودرو سود پول 3 ماهی که گرفته را میده یا به قیمت کارخونه فروخته

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۰۴ ۱۲:۴۳

سلام خودرو بنده زمستان 1402باید چیکار کنم ممنون میشوم راهنمای بفرمایید

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۷ ۲۲:۴۵

فردا عکس بخشنامه ۴۵۴۳ که قیمت پاس ۱۸۵ میلیون و موعد تحویل ۲۵ فروردین و اضافه پرداختی ۲۴ میلیونی اردیبهشت ماه و طرح حمایت از جوانی جمعیت و اینکه بعد شش ماه هنوز خودرو فاکتور نشده رو همه بنر میزنم به وانت و تو تهران میگردونم و تا درب ایرانخودرو میرم.

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۱ ۱۳:۲۵

سلام کسی میدونه پول ماشین کامل ریختم تیک دریافت وجه کامل شده الان یه پله اومده عقب کسی دلیلشو میدونه