• یکشنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402012714102
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اردستان:

هیچ سازمانی و نهادی حق جمع‌آوری زکات فطره را ندارد

هیچ سازمانی و نهادی حق جمع‌آوری زکات فطره را ندارد

ایسنا/اصفهان رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اردستان گفت: پایگاه‌های مجاز جمع‌آوری فطره و کفاره سال گذشته بیش از ۱۳۸ میلیون تومان در سطح شهرستان اردستان جمع‌آوری کردند.

ابوالقاسم صادقی، ظهر امروز(یکشنبه، ۲۷ فروردین) در کارگروه شورای زکات شهرستان در فرمانداری اردستان، اظهار کرد: یکی از وظایف شورای زکات برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری زکات فطره است و هدف اصلی جلسه انسجام بخشی بیشتر برای جمع‌آوری و هزینه‌های زکات فطره خواهد بود.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی اردستان در کنار پایگاه‌های خیریه و دیگر نهادهای حمایتی و پایگاه بسیج سال گذشته حدود ۲۲ پایگاه جمع‌آوری را در سطح شهرستان تشکیل داده بود و نهایتاً توانستند جمعاً بیش از ۸۰ میلیون تومان فطره عام و ۹ میلیون تومان فطره سادات جمع‌آوری کنند.

به گزارش ایسنا، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اردستان با بیان اینکه پایگاه‌های جمع‌آوری سال گذشته جمعاً ۵۰ میلیون کفاره‌های غیر عمد جمع‌آوری کردند، گفت: به طور کلی پایگاه‌های مجاز جمع‌آوری فطره و کفاره سال گذشته بیش از ۱۳۸ میلیون تومان در سطح شهرستان جمع‌آوری کردند.

صادقی با اشاره به اینکه هیچ‌گونه محدودیتی برای جمع‌آوری فطریه و کفاره برای مراکز نیکوکاری و خیریه وجود ندارد، ولی باید قبل از آن مجوزهای لازم را از شورای زکات شهرستان اخذ کنند، گفت: هیچ سازمانی و نهادی حق جمع‌آوری زکات فطره را ندارد و برای جمع‌آوری زکات فطره باید با کمیته امداد هماهنگ شود.

وی با اشاره به هماهنگی با مساجد، خیریه‌ها، پایگاه‌ها و مراکز نیکوکاری برای واریز وجوهات به حساب نیازمندان، اضافه کرد: نوع نیاز نیازمندان شناسایی شده و شماره حساب آنان در دسترس است که حداکثر تا ظهر روز عید فطر این وجوهات به حساب آن‌ها واریز شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha