• سه‌شنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1402012915639
  • خبرنگار : 90109

قهرمانی پس از ۱۰۳ سال با درخشش شطرنج‌باز ایرانی

قهرمانی پس از ۱۰۳ سال با درخشش شطرنج‌باز ایرانی

تیم شطرنج لینتس با حضور درخشان پرهام مقصودلو برای نخستین بار در تاریخ این باشگاه به عنوان قهرمانی بوندسلیگای اتریش دست یافت.

به گزارش ایسنا، وبسایت اتریشی فولکس‌بلات با ستایش از عملکرد این شطرنجباز ایرانی نوشت: «لینتس با ستارگان بین‌المللی برای نخستین بار به عنوان قهرمانی رسید. پرهام مقصودلو در این رقابت‌ها بدون شکست ماند و سهم بزرگی در قهرمانی تیمش داشت. لینتس ۱۰۳ سال تمام انتظار لحظه‌ای را کشید که در نهایت شنبه گذشته از راه رسید. این باشگاه که سال ۱۹۲۰ پایه‌گذاری شده است، پس از یازده دور رقابت و ۶۶ مسابقه بدون هیچ شکستی قهرمانی در شطرنج بوندسلیگای اتریش را جشن گرفت و قهرمان شد.

این قهرمانی در حالی برای این باشگاه باسابقه رقم خورد که تنها یک سال از حضورش در بوندسلیگای یک شطرنج می‌گذرد. ستارگان جهانی سهم بسزایی در این قهرمانی داشتند.

این تیم ماکسیم واشیه لاگراو، استادبزرگ فرانسوی و پرهام مقصودلو، قهرمان جوانان جهان، را در ترکیب داشت که قهرمانانی بزرگ به شمار می‌آیند.

میشائیل اشتوتینگر، کاپیتان و رئیس فدراسیون شطرنج ، درباره استراتژی‌ نقل‌وانتقالاتی‌اش گفت: «برای به خدمت گرفتن چنین بازیکنانی ابزار مالی کافی نیست. آنها به مسایل جنبی هم اهمیت زیادی داده و می‌خواهند احساس راحتی هم داشته باشند.

نقش برجسته مقصودلو در قهرمانی تاریخی باشگاه لینتس

در مورد مقصودلو بودن یک غذایی محلی برگ برنده بود: «در جریان رقابتی در تیرول اتریش او به غذایی اتریشی و بویژه جنگل‌های آنجا علاقمند شد.» اشتوتینگر همچنین از در جریان بودن گفتگوها برای برگزاری رویدادهای بزرگ در آینده نزدیک در اتریش خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۱-۳۰ ۱۷:۲۹

هوش ایرانی همیشه در دنیا ضرب المثل بوده و الگوی خیلیا در سرتا سر جهان، پرهام عزیز هم ازین قاعده مستثنی نیست، البته هوش به تنهایی کافی نیست و باید با عرق و غیرت ملی آمیخته شه، و صدالبته وعده مسوولین که وقتی میگن اینکار رو برای یک قهرمان میکنم، پوچ و توخالی نباشه، وگرنه وعده پوچ و توخالی خودش میشه یکی از دلایل مهاجرت ورزشکار به خارج،وعده هایی که به یک ورزشکار داده میشه باید نقطه به نقطه و خط به خط اجرا شه، وگرنه این بنده های خدا هم خرج و مخارج دارن،و نمیشه با سلام صلوات اموراتشون رو بگذرونن