• چهارشنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402013016125
  • خبرنگار : 71461

/برداشتی از دعای روز بیستم و هشتم ماه رمضان/

پاداش کسانی که مستحبات انجام می‌دهند چیست؟

پاداش کسانی که مستحبات انجام می‌دهند چیست؟

یک استاد حوزه در مورد کسانی که اهل مستحبات هستند، گفت: برحسب حدیث قدسی، خدای متعال برای کسی که اهل نافله و مستحبات باشد گوشی می‌شود که آن‌ مومن با آن می‌شنود و ‌چشمی می‌شود که انسان‌ مومن با آن می‌بیند.

به گزارش ایسنا، در دعای روز بیستم و هشتم ماه مبارک رمضان آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ وفّر حظّی فیهِ من النّوافِلِ واکْرِمْنی فیهِ بإحْضارِ المَسائِلِ وقَرّبِ فیهِ وسیلتی الیکَ من بینِ الوسائل یا من لا یَشْغَلُهُ الحاحُ المُلِحّین.»

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد پیکری -استاد حوزه و دانشگاه- در تفسیر دعای این روز اظهار کرد: در این روز نکات مهمی برای خودمان از خداوند متعال می‌خواهیم، یکی‌ از این‌ نکات مهم بهره بردن از مستحبات است، در انجام مستحبات برحسب حدیث قدسی که معروف به قرب نوافله است کار آدمی‌ به جایی می‌رسد خدای متعال به دلیل انجام مستحبات خودش را برای انسان مومن اهل نافله مجاب می‌کند که به او کمک کند.

وی ادامه داد: این وجوب خدا برخودش نکته عجیبی است، خدای متعال برای کسی که اهل نافله و مستحبات باشد گوشی می‌شود که آن‌ مومن با آن می‌شنود و ‌چشمی می‌شود که انسان‌ مومن با آن می‌بیند. در این ‌روز ‌از خدا می‌خواهیم بهترین وسیله برای نزدیک‌ شدن به خوش را برای ما فراهم‌ کند. ممکن است برای برخی برای فرار از جهنم و رسیدن به بهشت وسایلی در نظر بگیرند اما وسیله‌ای که خداوند فراهم می‌کند مهم و مورد سوال فرد روزه‌دار است.

حجت‌الاسلام پیکری اظهار کرد: نگاه مومن حقیقی به اسباب نیست بلکه به وسیله‌ساز آن است نه وسیله‌ها. پس از خدا می‌خواهیم وسیله‌ای که خودش صلاح می‌داند برای ما فراهم کند. خدا به اصرار اصرارکنندگان و سماجت کسی، کاری انجام نمی‌دهد بلکه آنچه را صلاح‌ است و حکیمانه است انجام می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha