• چهارشنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402013016280
  • خبرنگار : 50492

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی:

 میزان حمایت از الکترواستیل منوط به علت آتش‌سوزی است

 میزان حمایت از الکترواستیل منوط به علت آتش‌سوزی است

ایسنا/خراسان رضوی معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی درباره تسهیلات در نظر گرفته شده برای احیاء تولید کارخانه الکترواستیل گفت: تمام مباحث مطرح شده منوط به گزارش آتش‌نشانی از این حادثه است؛ باید ابعاد و دلیل این حادثه بررسی شود و بر اساس دلایل منتشر شده سطح حمایت مشخص خواهد شد.

ناصر بهزاد در گفت‌وگو با ایسنا درباره بررسی علل آتش‌سوزی کارخانه الکترواستیل مشهد و میزان خسارات وارده به آن، اظهار کرد: مبنای تشخیص دلیل آتش‌سوزی واحد الکترواستیل، گزارش آتش‌نشانی است. این گزارش تاکنون منتشر نشده و روز گذشته در جلسه کمیسیون کار و کارگری که تشکیل شد بر مشخص شدن این موضوع تاکید و دستگاه‌های مسئول نیز بر این موضوع صحه گذاشتند و قرار شد که این موضوع پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه گزارش آتش‌نشانی مشخص خواهد کرد که این حادثه چه ابعاد و دلایلی داشته است، افزود: اداره‌کل صمت استان مرجع تشخیص علت آتش‌سوزی نیست اما به عنوان مرجع حمایت از تولید پیگیر این موضوع هستیم.

معاون امور صنایع اداره کل صمت استان بیان کرد: باید ابعاد و دلیل این حادثه بررسی شود و بر اساس دلایل منتشر شده سطح حمایت مشخص خواهد شد. تمام مباحث مطرح شده منوط به گزارش آتش‌نشانی از این حادثه است. اگر دلیلی خارجی برای این اتفاق وجود نداشته باشد، مسیر فعلی ادامه پیدا کرده و به این واحد کمک خواهد شد.

بهزاد تصریح کرد: در این آتش‌سوزی بخش عمده‌ای از خط تولید، انبار مواد اولیه و تقریبا بسیاری از تجهیزات موجود دچار حریق شده بود و تنها بخش تولید یخچال‌های صنعتی سالم مانده است.

وی ادامه داد: به عنوان متولی تولید، پیگیر هستیم که ببینیم چه کمک‌ها و اقداماتی را برای این واحد داشته باشیم و با خود این واحد وارد مذاکره شده‌ایم. اولین مسئله این واحد نیروهای شاغل در آن است و با توجه به اینکه حدود ۱۰۰۰ نفر در این واحد اشتغال داشته‌اند، اداره کار در این زمینه ورود کرده و برای برقراری بیمه بیکاری کارکنان اقداماتی صورت خواهد گرفت.

معاون امور صنایع اداره کل صمت استان اضافه کرد: طبق صحبت‌ها با مجموعه الکترواستیل، تاکید بر این است که این واحد در اولین فرصت بلافاصله تولید خود را احیا کند اما در این راستا با توجه به حجم بالای حریق، امکان فعالیت در مکان گذشته وجود ندارد.

بهزاد درباره واگذاری فضای جدید مورد نیاز کارخانه الکترواستیل برای احیاء تولید عنوان کرد: بنابراین در این خصوص شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی قول مساعدی داده و خود مجموعه نیز در حال نشانه‌گذاری برخی مکان‌ها است که بتوانند ماشین آلات تولید را مستقر کرده و در هر شیفت تعدادی یخچال خانگی تولید کنند تا اینکه تعیین و تکلیف نهایی انجام شود.

وی اضافه کرد: کارشناسان بیمه آسیا که طرف قرارداد شرکت الکترواستیل هستند نیز در محل کارخانه حضور داشته و تیم تهران این بیمه نیز بر اساس گزارش آتش‌نشانی برآورد دقیق خسارت را انجام خواهد داد.

معاون امور صنایع اداره کل صمت استان خاطرنشان کرد: ما به عنوان اداره‌کل صمت استان، گزارش خود را درباره این کارخانه به وزارت صمت منعکس کرده و همچنین کمک‌هایی از جمله تسهیلات و سهمیه مواد اولیه را قطعا در نظر گرفته‌ایم. تاکید تمام دستگاه‌هایی که در حمایت از بخش تولید مسئولیت دارند، این است که همه باید تلاش کنیم که تولید کارخانه الکترواستیل احیا شده و این واحد بلافاصله با شرایط قبل بتواند در شهر مشهد فعالیت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha