• چهارشنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402013016375
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل تامین اجتماعی استان خبر داد

زمین‌های مرکز یاسوج در انتظار دستور انقلابی رئیس جمهور/افزایش ۴۶۰۰ نفری بیمه شدگان

زمین‌های مرکز یاسوج در انتظار دستور انقلابی رئیس جمهور/افزایش ۴۶۰۰ نفری بیمه شدگان

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد از افزایش۴۶۰۰ نفری بیمه شدگان این استان خبر داد.

«رسول چراغ سحر» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: سازمان تامین اجتماعی نهاد عمومی غیردولتی و بزرگترین نهاد بیمه اجتماعی است که به دنبال برقراری عدالت اجتماعی در کشور است.

وی اظهارکرد: در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷ واحد اجرایی در شهرهای یاسوج، سی سخت، پاتاوه، دهدشت، لیکک، گچساران و باشت و سه شعبه اقماری دائم در شهرهای یاسوج، لنده و گچساران و سه کارگزاری در شهرهای دهدشت، گچساران و یاسوج به جامعه هدف و بیمه‌شدگان خدمات ارائه می دهیم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: حدود ۱۰۱ هزار نفر بیمه شده اصلی در قالب مشاغل آزاد، اختیاری، زنان خانه دار، بیمه اجباری و کارگاه‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد داشتیم که در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۶۰۰ نفر به این تعداد اضافه و به ۱۰۵ و ۶۰۰ نفر رسید که ۸۵هزار نفر از این تعداد بیمه شده اجباری هستند.

چراغ سحر تصریح کرد: این تعداد بیمه شده، با خانواده ها ۳۲۶ هزار نفر جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

ضریب پوشش ۴۷ درصدی تامین اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد

وی ادامه داد: ضریب پوشش در کشور ۵۳ درصد است در حالی که این ضریب در این استان ۴۷ درصد است که این مسأله بدلیل کم بودن جمعیت و صنعتی نبودن است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: انتظار داریم که در بخش گردشگری و خدمات توزیعی بیشتر به بیمه کردن توجه شود.

چراغ سحر تاکید کرد: فرار بیمه ای بخصوص سوپرمارکت‌ها، رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها، مشاغل فضای مجازی و تاکسی های اینترنتی و مکانیکی در سطح استان وجود دارد.

تامین اجتماعی

وی اظهارکرد: در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد از اتباع بیگانه در برخی صنوف و مشاغل از جمله دامداری، کشاورزی و فعالیت های توزیعی بخاطر ارزان بودن نیروی کار و فرار بیمه ای بکارگیری و استفاده می کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مستمری بگیران تامین اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۶ هزار نفر شامل بازنشستگان، بازماندگان و از کار افتادگان کلی هستند. این تعداد با افراد تبعی‌شان بیش از ۵۸ هزار نفر می شوند.

۶۴۰۰ کارگر ساختمانی در کهگیلویه و بویراحمد

چراغ سحر افزود: ۶ هزار و ۴۰۰ کارگر ساختمانی در استان کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، با اصلاحیه مجلس شورای اسلامی بیش از ۸۰۰۰ نفر کارگر ساختمانی پشت نوبت در استان قرار دارند که سهمیه جذب آنها را برای پوشش دادن نداریم.

وی در خصوص هدیه ازدواج تامین اجتماعی تاکید کرد: این هدیه با توجه به تاریخ عقد و داشتن ۷۲۲ سابقه بیمه ای از نوع اجباری در تامین اجتماعی پرداخت می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: این هدیه به چه کسانی داده می شود که در ماه عقد بیمه داشته باشند و اولین ازدواج آنها نیز باشد و هدیه ازدواج معادل میانگین ۲۴ ماه آخر حقوق پرداخت خواهد شد. در صورتی که هر دو زوجین بیمه شده اصلی داشته باشند هدیه ازدواج به هر دو آنها پرداخت می‌شود.

وجود بیش از ۱۰ هزار کارگاه فعال در کهگیلویه و بویراحمد

چراغ سحر تصریح کرد: بیش از ۱۷ هزار کارگاه در استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت شده که از این تعداد ۱۰ هزار و ۷۸۰ کارگاه خرد، کوچک و بزرگ فعال در سطح این استان فعال هستند.

وی ادامه داد: تا قبل از سال گذشته ۶۷۰ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری در استان بود که در پایان سال ۱۴۰۱ این تعداد به ۴۸۶ نفر کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ در راستای تحقق شعار سال به نام «مهار تورم و رشد تولید» بیش از پیش تعامل و همکاری لازم را با کارفرمایان بخصوص در بخش تولید خواهیم داشت.

تامین اجتماعی

چراغ سحر خاطرنشان کرد: همچنین سیاست های راهبردی سازمان تامین اجتماعی و دستور تحول گرا یانی در زمینه افزایش پوشش بیمه پردازان استان اقدامات جدی تری نسبت به سال‌های قبل انجام خواهیم داد.

وی افزود: جهت رضایتمندی که جامعه هدف و کمک به مستمری بگیران و سایر اقشار جامعه هدف خدمات مطلوب تری که رضایت مردم را در پی دارد ارائه خواهیم داد و راه حل این مهم نیز وجود دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: برای تحقق رضایتمندی جامعه هدف نیاز است چه دستگاه های اجرایی استان نسبت به پرداخت بدهی های خود به تامین اجتماعی استان همکاری لازم را داشته باشند.

۳۵۰ میلیارد تومان طلب داریم

چراغ سحر گفت: هم اکنون بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان از دستگاه‌های اجرایی و اشخاص حقیقی و حقوقی طلب داریم که از این میزان ۲۱۰ میلیارد تومان مربوط به دستگاه‌های اجرایی است. در صورت پرداخت این مطالبات یکسری خدمات را با کیفیت و کمیت بهتر و بیشتر به بیمه شدگان و جامعه هدف استان ارائه می کنیم.

وی عنوان کرد: همکاری نکردن برخی دستگاه‌های جدایی در پرداخت به موقع حق بیمه یکی از مشکلات تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد است که در این زمینه آمادگی کامل را برای تعامل در عرصه های مختلف و ارائه آموزش های لازم در رابطه بیمه تامین اجتماعی داریم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آگاهی نداشتن اکثر افراد شاغل فاقد پوشش از مزایای بیمه تامین اجتماعی یکی دیگر از مشکلات تامین اجتماعی استان است چه در این خصوص دنبال هستیم تا از طریق تبلیغات و کارهای رسانه ای فرهنگ سازی و آگاهی‌بخشی کنیم.

زمین های مرکز شهر یاسوج در انتظار دستور انقلابی رئیس جمهور

چراغ سحر با اشاره به در پیش بودن سفر دوم رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مطالبات و پیشنهادات ما برای این سفر در بخش‌های درمانی، بیمه ای و سرمایه گذاری است که انتظار داریم در حوزه سرمایه گذاری در این استان اقداماتی جدی انجام شود.

وی تاکید کرد: در رابطه با زمین‌ دو هکتاری مرکز شهر یاسوج سرمایه‌گذاری این زمینه ها که موسسه معین کوثر بوده متاسفانه بدلیل اینکه خود سرمایه گذاران ادامه کار نداد از طریق مراجع قضایی این موضوع را پیگیری کردیم که رای به نفع تامین اجتماعی صادر شد. انتظار داریم در سفر دوم رئیس جمهور با استان کهگیلویه و بویر احمد با دستور انقلابی وضعیت این زمین تعیین تکلیف شود البته مکاتباتی با رده های مختلف کشور انجام داده ایم.

تامین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساختمان تامین اجتماعی شهر لیکک، مرکز شهرستان بهمئی با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان در یک طبقه و ۶۸۸ متر زیربنا و یک ساختمان سرایداری در حال احداث است که هم اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، همچنین ساختمان تامین اجتماعی شهر سی سخت، مرکز شهرستان دنا که در زلزله سی سخت کامل تخریب شده بود، در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ساخته و افتتاح شد.

چراغ سحر افزود: هم اکنون واحد تامین اجتماعی شهر «پاتاوه» استیجاری است که نیاز به یک ساختمان اداری ملکی دارد و در حال پیگیری برای تحقق این هستیم.

وی اظهارکرد: فرار بیمه ای به شکل های مختلف از سوی کارفرمایان استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که این مسئله به دلیل نبود آگاهی اتفاق می افتد البته این مساله در شرکت‌های خدماتی طرف قرارداد دستگاه های اجرایی بیشتر است و به شکل واریز نکردن حق بیمه، دستمزد غیرواقعی و رد کردن لیست های بیمه ای صوری انجام می شود.

پوشش بیمه ۱۵۰ زوج نابارور در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مختلف باید لیست های بیمه خود را چک کنند تا افرادی که حق بیمه ای ندارند به تامین اجتماعی ارسال نشود و برای تامین اجتماعی و دستگاه مربوطه تعهد ایجاد نکنند.

چراغ سحر تصریح کرد: کلیه هزینه‌های دارویی انتقال جنین، فریز و کاشت زوج های نابارور را پوشش بیمه ای می دهیم، بیش از ۱۵۰ زوج نابارور تاکنون تحت پوشش و خدمات تامین اجتماعی قرار گرفتند.

تامین اجتماعی

وی ادامه داد: در راستای جوانی و افزایش جمعیت برای زوج های نابارور استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تامین اجتماعی هزینه کرده است.

پایین ترین ضریب پوشش بیمه ای کشور را داریم

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با توجه به اینکه در کشور پایین ترین ضریب پوشش بیمه را داریم، مردم با آگاهی داشتن از خدمات تامین اجتماعی تحت پوشش این نهاد بیمه اجتماعی قرار بگیرند تا در آینده از خدمات تامین اجتماعی استفاده کنند.

چراغ سحر اظهارکرد: افرادی و مراکز تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند که در کارگاهی مشغول به کار بودند و هم اکنون با مشکل مواجه شدند اما بیمه ای ندارند و مشکلات و چالش های زیادی برای آنها ایجاد می شود قابل جبران نیست.

وی تاکید کرد: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد می توانند با مراجعه به سایت تامین اجتماعی و تحت پوشش قرار گرفتن این نهاد از مزایای طرح های بیمه ای آگاهی پیدا کرده و استفاده کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با حوادث ناشی ازکار بیان کرد: بدون در نظر گرفتن سابقه بیمه ای سازمان تامین اجتماعی مکلف به ارائه خدمات به حادثه دیده است و چنانچه کارفرما صوری کرده باشد طبق قانون باید خسارت احتمالی را به سازمان پرداخت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha