• پنجشنبه / ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402013116726
  • خبرنگار : 71475

وزیرخارجه ترکیه: امیدواریم امروز در سودان آتش بس برقرار شود

وزیرخارجه ترکیه: امیدواریم امروز در سودان آتش بس برقرار شود

وزیر خارجه ترکیه گفت: با طرف‌های سودانی مذاکره می‌کنیم و امیدواریم امروز آتش‌بس برقرار شود

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو،، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که کشورش در حال مذاکره با «عبدالفتاح البرهان»، رئیس شورای حاکمیت انتقالی و فرمانده ارتش سودان و «محمد حمدان دقلو» معروف به «حمیدتی»، نایب رئیس شورا و فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع برای برقراری آتش بس در این کشور است.
چاووش اوغلو طی سخنانی پس از ضیافت افطاری در استان ساحلی آنتالیا در جنوب غرب ترکیه در این باره اظهار داشت: هر دو طرف برادران ما هستند، چرا در کنار یک طرف بایستیم؟ در حال مذاکره با فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع و رئیس شورای حاکمیتی برای توقف درگیری هستیم. با طرف‌های سودانی مذاکره می‌کنیم و امیدواریم امروز آتش‌بس برقرار شود

چاووش‌اوغلو گفت، ترکیه طرفی در درگیری‌های دایر در سودان نیست.

وی گفت، آنکارا قصد دارد شهروندان خود را بعد از گشایش حریم هوایی سودان از این کشور خارج کند.

وی طی سخنرانی در آنتالیا گفت: ما با طرفین درگیری در سودان به منظور پایان دادن به درگیری‌ها در ارتباط هستیم و شهروندان خود را از این کشور بعد از گشایش حریم هوایی سودان خارج خواهیم کرد.

اگرچه روزهای سه شنبه و چهارشنبه در سراسر سودان توافق آتش بس اعلام شده بود، اما درگیری‌‎های مسلحانه بین نیروهای ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع در پنجمین روز کماکان ادامه یافت

عصر چهارشنبه درگیری‌های شدیدی میان نیروهای ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع در اطراف کاخ جمهوری و مقر فرماندهی کل نیروهای مسلح این کشور در شهر خارطوم صورت گرفت.

این در حالی است که نیروهای واکنش سریع در سودان روز گذشته اعلام کردند که با آتش‌بس ۲۴ ساعته موافق هستند. این نیروها در بیانیه‌ای اعلام کردند که با آتش بس ۲۴ ساعته از ساعت شش عصر چهارشنبه تا شش عصر امروز (پنجشنبه) موافقت شد.

سازمان بهداشت جهانی در پنجمین روز درگیری‌های سودان اعلام کرد که از ابتدای این درگیری‌ها ۳۰۰ نفر کشته شده و ۲۶۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha