• شنبه / ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402020200503
  • خبرنگار : 71660

نیویورک‌تایمز: غرب در ارسال تسلیحات به اوکراین عاجز مانده است

نیویورک‌تایمز: غرب در ارسال تسلیحات به اوکراین عاجز مانده است

روزنامه نیویورک تایمز با استناد بر مدارک فاش‌شده پنتاگون گزارش داد، آمریکا و متحدانش برای ضد حملات اوکراین علیه روسیه در فصل بهار، تانک‌ها، مهمات توپخانه و دیگر تجهیزاتی که کی‌یف به آن‌ها نیاز دارد، تحویل نداده‌اند.

به گزارش ایسنا، روزنامه نیویورک تایمز در گزارش خود نوشت: افرادی که برنامه‌های ارتش آمریکا را تنظیم می‌کنند، تخمین زده‌اند که کی‌یف به ۲۵۳ تانک برای حملات آتی نیاز خواهد داشت و فقط ۲۰۰ تانک تا پایان فوریه آماده شده است که از این تعداد ۱۴۰ تانک ساخت شوروی بوده و تنها ۶۰ تانک ساخت کشورهای غربی است که تا پایان ماه آوریل تحویل داده می‌شود.

این روزنامه مدعی شد که غرب در تلاش است تا به درخواست‌های اوکراین مبنی بر تانک‌ها، سامانه‌های دفاع هوایی، جنگنده‌ها و سایر تسلیحات پاسخ دهد. همچنین گزارش شده است که واشنگتن تحویل ۳۱ تانک جنگی آبرامز ام-۱ را تسریع کرده اما ظاهرا تا پیش از پایان سال جاری میلادی آماده نخواهند شد. علاوه بر این مورد، چندین تانک چلنجر انگلیسی وارد اوکراین شده اما تانک‌های لئوپارد ساخت آلمان همچنان در حال بازسازی هستند.

طبق این گزارش، دریافت گلوله‌های ۱۵۵ میلی‌متری توسط کی‌یف تا تاریخ اول مارس به رقم ۹۸۰۰ کاهش یافت اما آمریکا ۳۰ هزار گلوله دیگر طی ۱۲ روز بعد آن تحویل داد. نیویورک تایمز تاکید کرد، اشتهای اوکراین برای دریافت گلوله‌های توپخانه "اساسا بی‌حد و اندازه" است و این در حالیست که سال‌ها طول خواهد کشید تا صنعت آمریکا و اتحادیه اروپا به درخواست‌های اوکراین پاسخ دهند.

جدای از این موارد، ایالات متحده پیشنهاد داده که "بمب کم‌ قطر پرتاب‌شونده از زمین" (GLSDB) که حدود ۱۴۰ کیلومتر برد دارد، به اوکراین ارسال کند؛ اما در عین حال تاکید کرده که این تسلیحات ابتدا باید ساخته شوند و این روند ممکن است چندین ماه طول بکشد. این در حالیست که گزارش‌های دیگری وجود دارند که نشان می‌دهند که GLSDB پیشتر مورد استفاده قرار گرفته و حتی توسط پدافند هوایی روسیه هم رهگیری شده‌اند.

پنتاگون رسما اعتبار و صحت این مدارک طبقه‌بندی شده‌ای را که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، تایید نکرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha