• یکشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402020300744
  • خبرنگار : 71560

با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در نماز عید فطر

جدی: هم‌افزایی مجلس و دولت یک ضرورت است/ نباید سایر عملکردهای وزارت صمت را نادیده گرفت

جدی: هم‌افزایی مجلس و دولت یک ضرورت است/ نباید سایر عملکردهای وزارت صمت را نادیده گرفت

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری دولت از فرصت‌های ایجاد شده توسط مجلس برای خدمت‌رسانی به مردم تاکید کرد که نباید در بحث خودرو صرفا وزارت صمت را متهم کرد و سایر عملکردها و مسئولیت‌های این وزارتخانه را نادیده گرفت.

علی جدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر هم افزایی و همدلی بین سه قوه در مسیر  خدمت‌رسانی به مردم در نماز روز عید فطر، بیان کرد: همکاری و همفکری بین سه قوه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و صرفا یک توصیه از سوی مقام معظم رهبری نیست بلکه باید به عنوان یک راهبرد اساسی و دستور به آن نگاه کرد. دولت هم باید از فرصت هایی که مجلس برای آن ایجاد می کند بیشترین استفاده را در جهت رفع مشکلات مردم کند. مجلس تا به امروز هر خواسته ای که دولت داشته برآورد کرده است. به استثنای لایحه سازمان بازرگانی که با ماموریت نظارتی مجلس منافات داشت.

وی در ادامه اظهار کرد: مجلس تلاش کرده در هر موردی به دولت کمک کرده و برای آن فرصت ایجاد کند. دولت هم باید از این فرصت‌ها استفاده کرده و متقابلا همکاری خوبی با مجلس داشته باشد. اگر این همدلی و هم افزایی تقویت شود برای مجموعه کشور اتفاقات بهتری رقم خواهد خورد. در بحث استیضاح ها به خصوص استیضاح وزیر صمت بنده چندان موافق نیستم. به دلیل اینکه ما نباید وزارت صمت را صرفا در یک خودرو خلاصه کنیم که حتی تصمیمات آن فراوزارتخانه ای گرفته می شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: خود مجلس تاکنون دو مصوبه در حوزه خودرو داشته است که به نتیجه نرسیده است. هم بحث طرح ساماندهی بازار خودرو که رفت و تغییر کرد و از هدف قانون گذار دور شد. یا در بحث واردات خودروهای کارکرده که مصوبه مجلس به نتیجه نرسید. فلذا در بحث خودرو نباید وزارت صمت این چنین متهم شود. نباید سایر عملکرد ها و مسئولیت های وزارت صمت را نادیده گرفت و صرفا به بحث خودرو چسبید. وزارت صمت به تنهایی نمی تواند مسئله خودرو را حل کند.

وی در ادامه تاکید کرد: در بحث تولید داخلی شاهد هستیم که آمار در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۰ درصد رشد داشته است. درواقع وزارت صمت عملکرد چندان بدی هم نداشته است بلکه مشکلاتی که از قبل در حوزه کسری عرضه و انباشت نیاز وجود داشته به یکباره خود را نشان داده است. در مجموع نظر دولت بر این است که وزیر صمت و وزیر اقتصاد تغییر نکند. زمانی که دولت تشخیص می دهد که با یک تیم می تواند مشکلات را بهتر حل کند مجلس هم باید به دولت کمک کند. در مقابل دولت نیز باید به گونه ای عمل کند که برای مجلس هزینه تراشی صورت نگیرد. هرچقدر دولت بد عمل کند مجلس هم در افکار عمومی به خاطر حمایت هایی که از دولت داشته متهم می شود. دولت و مجلس باید در مسیر حل مشکلات باهم گام بردارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha