• یکشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402020300790
  • خبرنگار : 71661

جوزپ بورل خواستار گشت‌زنی نیروی دریایی اروپا در تنگه تایوان شد

جوزپ بورل خواستار گشت‌زنی نیروی دریایی اروپا در تنگه تایوان شد

مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت که نیروهای دریایی کشورهای عضو این اتحادیه باید در تنگه مورد مناقشه تایوان به گشت‌زنی بپردازند.

به گزارش ایسنا به نقل از وب‌سایت روزنامه گاردین، جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت: تایوان از منظر اقتصادی، تجاری و فناوری دغدغه ماست.

او ادامه داد: به همین دلیل از نیروهای دریایی اروپایی می‌خواهم که در تنگه تایوان گشت‌زنی کنند تا تعهد اروپا به آزادی آمد و شد در این منطقه حساس نشان داده شود.

تایوان جزیره‌ای خودگردان است که چین آن را بخشی از خاک خود دانسته و حمله نظامی را یکی از راه‌های پس گرفتنش می‌داند. پکن ارتباط دیپلماتیک مستقل کشورها با تایوان را مردود می‌داند.

از سوی دیگر، آمریکا بزرگترین تامین‌کننده تسلیحاتی تایوان بوده و بارها به روش‌های مختلف اعلام کرده که در صورت حمله چین، به نحوی از این جزیره خودگردان حمایت خواهد کرد. 

چندی پیش چین رزمایشی سه روزه در اطراف تایوان برگزار کرد که در آن محاصره و حمله به این جزیره را شبیه‌سازی کرده بود. این رزمایش در واکنش به دیدار تسای اینگ ون، رئیس‌جمهوری تایوان و کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برگزار شد.

بورل در اظهاراتی در پارلمان اروپا گفت: واضح است که تایوان بخشی از محیط ژئواستراتژیک ما برای تضمین صلح است. ما نه تنها به دلیل اخلاقی، بلکه از منظر اقتصادی هم باید هر نوع حمله‌ای به تایوان را مردود بشماریم، زیرا تایوان در تولید پیشرفته‌ترین نیمه‌هادی‌ها نقشی استراتژیک دارد.

این اظهارات بورل پس از آن مطرح شد که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه گفته بود اروپا نباید در دفاع از تایوان با آمریکا همگام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۲-۰۳ ۱۹:۴۷

جوزف بورل به گور پدرش خندیده تروریست های پدرسوخته..کاش میشد چین میزد پدر پدرسوخته این اروپایی ها رو در می‌آورد.