• دوشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۰:۰۳
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1402020400981
  • منبع : وزارت امور اقتصاد و دارایی

متولدین ۱۴۰۱ سهامدار می‌شوند

متولدین ۱۴۰۱ سهامدار می‌شوند

وزیر اقتصاد اعلام کرد: والدین متولدین ۱۴۰۱ از دوشنبه (۴ اردیبهشت) به مرور می‌توانند برای دریافت سهام نوزادان خود بدون مراجعه حضوری و ازطریق درگاه ملی دولت هوشمند اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفت‌وگو با بخش خبری ۲۱ سیما اظهار کرد: ماده ۱۱ قانون جوانی جمعیت، وزارت اقتصاد را مکلف کرده بود برای نوزادان تازه متولد شده سهامی را اختصاص دهد که این عدد برای متولدین  سال ۱۴۰۱ یک و نیم میلیون تومان سهام به ازای هر فرد است. با توجه به اینکه منابع این مصوبه فراهم شده است، هماهنگی‌های بین دستگاه‌ها یعنی سازمان بورس اوراق بهادار و ثبت احوال کشور انجام شده و به دلیل اینکه بستر برای آنکه مردم بدون مراجعه و به راحتی این سهام را دریافت کنند کمی زمان می‌برد؛ حالا این بستر فراهم شده و به مناسبت عید سعید فطر متولدین ۱۴۰۱ می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

وی گفت: هر کدام از والدین متولدین سال ۱۴۰۱ می‌توانند به درگاه ملی دولت هوشمند به نشانی mygov.ir مراجعه کنند و از طریق شماره گوشی همراه خود کد یکتایی را دریافت و بعد وارد حوزه خدمات و مشاوره های فرزند آوری می شوند؛ اسامی تمام متولدین سال ۱۴۰۱ وجود دارد و از آن طریق اقدام می‌کنند.
وزیر اقتصاد همچنین ادامه داد: برای آنکه مراجعه یکباره صورت نگیرد از دوشنبه ابتدا برای نوزادان سه ماه اول سال ۴۰۱ ابتدایی در نظر گرفتیم که به سرعت از طریق سامانه کد یکتا دریافت کنند و ثبت نام سجامی آن از طریق دستگاه حاکمیتی صورت خواهد گرفت و یکی از سهام مربوط به صندوق های قابل معامله را پدر یا مادر انتخاب می‌کنند.

وی درباره متولدین ۱۴۰۰ گفت: اجرای ماده ۱۱ قانون از مهر ۱۴۰۰ لازم الاجرا بود اما چون منابع اجرا از سوی سازمان برنامه تامین نشد، با تامین منابع برای متولدین ۱۴۰۱ اجرا می‌شود.
 وزیر اقتصاد گفت: این سهام تا  ۲۳ سالگی به نام خود نوزادان باقی می‌ماند و با تجمیع سود آن در واقع سرمایه ارزشمندی برای تشکیل زندگی یا اشتغال افراد ایجاد می‌کند که در ۲۴ سالگی می توانند از آن استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۲-۰۴ ۰۶:۵۶

این هم یک ترفند جدید هست برای افزایش قیمت ها .

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۰۴ ۱۳:۵۳

فقط بلدیم ایرادبگیریم .این کار کارخوبیه .هزاران نفر هم ثبت نام میکنند اگه بد بود شما ثبت نام نکن

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۰۴ ۰۶:۵۶

والدین نوزادان با این گرانی می‌روند کپرنشینی بعد وزیر دنبال سهام عدالته

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۰۴ ۰۷:۱۵

اقای وزیر اول فکر انهایی که قول ده ملیون دادی اسفندشون تمامشدهنوزچشم براهند چنسرعایله سردرگمند بعدمصداق مثل تازه اومد به بازار کهنه میشه دل ازار روشروعکن هنوز تو ۴۰٪ مستمری حمایتی هاموندی فکرجوانی جمعیتو میکنید

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۰۴ ۰۸:۳۴

دولت افرادی خبره مثل لطیفی تعداد نون دریافتی هر خانواده رو میدونه در ضمن اقای لطیفی تعداد فرودگاههای المان روهم کاملا درست گفت ۴ تا

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۰۴ ۱۳:۲۷

حقوق سهامداران مهم است پیگیری کنید: چرا سازمان بورس و سپرده گذاری مرکزی اسامی 350 شرکتی که سود رسوب شده سالهای قبل سهامداران را واریز نکرده اند را اعلام عمومی نمی کند؟این شرکتها پارسال اردیبهشت باید سودهای رسوب شده را به حساب سجام سهامداران واریز میکردن.اما هنوز بعد از یکسال واریز نکرده اند!!! چرا سپرده گذاری مرکزی و سازمان بورس اسامی شرکتهایی که سودهای رسوبی را واریز کرده اند با اعلام روز واریز بصورت کامل در اختیار رسانه ها و عموم سهامداران نمی گذارد؟پراکندگی در اطلاع رسانی تا کی؟

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۰۴ ۱۳:۵۰

. این همه کودک متولد میشه بعد اینا ۱۴۰۱ سهام میدن

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۰ ۱۸:۰۲

سلام ممنونیم ازتون لطفا بزرگوار من سواد زیاد ندارم میشه لطفا دخترم متولد ۱۴۰۱ ثبت نام کنید