• دوشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1402020401418
  • خبرنگار : 71553

معاون وزیر جهادکشاورزی:

قیمتی برای گندم تعیین خواهد شد که به نفع کشاورزان باشد

قیمتی برای گندم تعیین خواهد شد که به نفع کشاورزان باشد

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: امروز با حضور اعضای شورای قیمت‌گذاری و با حمایت دولت، قیمت متعارفی برای گندم تعیین خواهد شد که به نفع کشاورزان باشد.

به گزارش ایسنا، شاهپور علایی مقدم که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد با اشاره به اینکه در شهریور ۱۴۰۱ برای خرید تضمینی گندم قیمتی تعیین شد، افزود: در تعیین قیمت جدید گندم همه مولفه‌ها از جمله هزینه‌ها، دستمزدها، نهاده‌های کشاورزی، نرخ تورم، قیمت جهانی گندم، قیمت کشورهای همسایه، سود متعارف برای بخش کشاورزی و همچنین هزینه‌های تبعی از جمله حمل و نقل، تعرفه‌ها و عوارض در نظر گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز با حضور اعضای شورای قیمت‌گذاری و با حمایت دولت قیمت متعارفی تعیین خواهد شد که به نفع کشاورزان باشد.

معاون وزیر جهادکشاورزی افزود: در کمیسیون های ذیل شورای قیمت گذاری جلسات مختلفی برگزار و نظرات کشاورزان و بنیاد ملی‌گندمکاران نیز پرسیده شد. قیمت‌های برآورده شده از ۱۴ هزار و ۶۰۰ تومان گندم دیم تا ۱۷ هزار تومان است.

وی عنوان کرد: بر اساس قانون بودجه و تامین مالی از طرف دولت و سازمان برنامه و بودجه و همچنین  با خرد جمعی قطعاً تصمیمی گرفته می‌شود که به نفع تولید باشد. زیرا اولویت اول وزارت جهادکشاورری تولید کننده‌ها و پایداری تولید است.

علایی مقدم در پایان گفت: پایداری تولید  مستلزم حمایت تمام قد دولت و بخش کشاورزی از کشاورزان و گندم کاران است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۲-۰۴ ۱۸:۵۰

با این همه هزینه بالای بیست تومان برای کشاورز بدبخت تمام می شود چطوری ۱۶ تومن میخواین بخرین راحت بگین سر کشاورزو میبرین با این قیمت کشاورزم یک کیلو تحویل نمیده راحت میدیمش دامدار و سال دیگه ام یک کیلو نمی کاریم

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۰۴ ۱۹:۵۰

من که میدم دامدارای فامیل کشاورز و دامدار اگه متحد بشن میتونن محصولاتشونو با نرخ جهانی بفروشن به راحتی صادر کنن

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۰۴ ۲۲:۳۱

من که هیچ منافعی به نفع کشاورز نمی‌بینم قیمت پایین تر از تورم یعنی نابودی کشاورز و گندمکاران و در کل آسیب به تمام ملت ....گندم حداقل نسبت به تورم باید 30 هزار تومان باشه...