• سه‌شنبه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402020501841
  • منبع : نمایندگی سمنان

طی یک ماهه گذشته:

نیمی از ایتام و محسنین سمنانی صاحب حامی شدند

نیمی از ایتام و محسنین سمنانی صاحب حامی شدند

ایسنا/سمنان به گفته مدیر کل کمیته امداد استان سمنان طی یک ماهه رمضان نیمی از ایتام و محسنین در این استان صاحب حامی شدند.

محمدحسین ذوالفقاری پنجم اردیبهشت ماه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تا پیش از ماه مبارک رمضان یک هزار کودک یتیم و محسنین در این استان فاقد حامی مالی بودند.

وی از جذب ۵۰۰ حامی برای کودکان نیازمند استان سمنان در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین در ماه مبارک رمضان امسال خبر داد و افزود: خوشبختانه با حضور و استقبال نیکوکاران ، در ماه رمضان برای ۵۰۰ نفر از آنها حامی یابی شد.

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان از تلاش برای جذب حامیان مالی در قالب طرح های مختلف خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر ۵۰۰ کودک یتیم و محسنین دیگر در استان بدون حامی هستند.
وی ادامه داد: این نهاد همواره تلاش می کند تا تمام کودکان نیازمند فاقد حامی، دارای حامی شوند تا با واریز ماهیانه حامیان برای کودکان معنوی خود شاهد زندگی و درآمد مطلوب آنان باشیم.

وی با بیان اینکه کمک های حامیان مستقیم به حساب فرزندان معنویشان واریز می شود ادامه داد: کمیته امداد امام استان می کوشد در طرح اکرام ایتام و دیگر طرح ها با جذب حامیان جدید، به بهبود شرایط فرزندان یتیم و محسنین کمک کند.

این مدیر مسوول با اشاره به اینکه طرح ملی "اکرام ایتام" از نیمه سال ۷۸ با هدف حمایت از کودکان یتیم و تامین نیازمندی‌های آنان در زمینه‌های معیشتی، تحصیلی، و درمانی و.. اجرایی شده، اظهار کرد: در این طرح، افراد نیکوکار با تقبل حمایت مالی از یک یا چند یتیم به رفع مشکلات مادی و معنوی ایتام هم استانی در طول سال می پردازند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان همچنین افزود: طرح «محسنین» نیز مربوط به کودکانی است که یا پدر و مادر از یکدیگر جدا شده و تحت سرپرستی مادرشان هستند و یا آن که پدرشان در قید حیات است، اما به دلیل بیماری، کهولت سن و یا از کارافتادگی و مواردی از این دست، قادر به تامین معاش خانواده نیست . در واقع این کودکان نیازمند حامیان بیشتری برای امرار معاش و بهبود زندگی خود هستند.

ذوالفقاری با اشاره به راه های مشارکت در این امور خیر و حمایت از ایتام و دیگر نیازمندان گفت: خیرین و علاقه مندان می توانند برای حمایت از کودکان نیازمند عدد یک را به شماره:۳۰۰۰۳۳۳۳۲۳ ارسال کنند تا همکاران ما زمینه مشارکت آنها در این کار خیرخواهانه را فراهم کنند ضمن اینکه امکان ثبت نام در طرح های مختلف و از جمله طرح هایی نظیر اکرام، محسنین و...نیز برای هموطنان و هم استانی ها فراهم است.

انتهای پیام

.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha