• سه‌شنبه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402020501855
  • خبرنگار : 50250

چرا طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در شهرکرد اجرا نشد؟

چرا طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در شهرکرد اجرا نشد؟

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیر ترافیک و حمل و نقل شهرداری شهرکرد گفت: بنا بر پیشنهاد دادستان مرکز استان مقرر شد قبل از اجرای طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو مصوبه شورای تامین نیز اخذ شود، در حال حاضر شورای تامین مخالف اجرای این طرح است و پیگیر رفع ایرادات اجرای این طرح بنا بر نظر شورای تامین هستیم.

پیمان محقق در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به دلایل عدم اجرای طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در شهر شهرکرد، اظهار کرد: مقدمات و زیرساخت‌های مورد نیاز برای اجرای این طرح آماده شد، سپس مصوبه شورای ترافیک استان و شهرستان را نیز اخذ کردیم.

مدیر ترافیک و حمل‌ونقل شهرداری شهرکرد افزود: بنا بر پیشنهاد دادستان مرکز استان مقرر شد قبل از اجرای طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو مصوبه شورای تامین نیز اخذ شود، در حال حاضر شورای تامین مخالف اجرای این طرح است و پیگیر رفع ایرادات اجرای این طرح بنا بر نظر شورای تامین هستیم.

وی بیان کرد: مسیرهای جایگزین برای تردد خودروها، تعریف وسیله جایگزین برای حمل و نقل، تردد خودروهای امدادی، پیش‌بینی مسیر جایگزین برای تردد خودروها از کوچه‌های منتهی به خیابان ملت از چهارراه بازار تا فلکه آبی، دسترسی پارکینگ عمومی بازار میلاد و شرایط خالی کردن بار کسبه در این طرح دیده شده است.

محقق با تاکید بر اینکه رویکرد در دنیا به سمت استفاده از حمل و نقل پاک و استفاده از دوچرخه است، تصریح کرد: درصدد تصویب اجرای پیاده‌راه در شهر شهرکرد و همچنین سه‌شنبه‌های بدون خودرو هستیم، باید مسیرهایی برای تردد افراد با دوچرخه و یا به صورت پیاده ایجاد شود.

مدیر ترافیک و حمل و نقل شهرداری شهرکرد با بیان اینکه هر ساله یارانه‌ای به رانندگان خودروهای بخش حمل و نقل عمومی تعلق می‌گیرد، گفت: اگر این یارانه پرداخت نشود، قیمت حمل و نقل بسیار بالاتر خواهد بود، برای تشویق افراد به استفاده از خودروهای حمل و نقل عمومی با کاهش هزینه‌های پرداختی از سوی مردم باید شهرداری‌ها حمایت شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha