• سه‌شنبه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402020501931
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

نگاهی به قوانین صورتحساب الکترونیکی در پرداخت مالیات

نگاهی به قوانین صورتحساب الکترونیکی در پرداخت مالیات

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی با اشاره به قوانین صدور صورتحساب الکترونیکی، از تمدید مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ خبر داد. 

علی کریمدادی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: دستورالعمل صادره سازمان امور مالیاتی کشور جهت بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ تمدید شده است.

وی افزود: برابر این دستورالعمل، جرایم قابل بخشش مالیات و عوارض هر سال یا دوره مالیاتی برای مؤدیانی که نسبت به پرداخت بدهی سال یا دوره مربوط تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری اقدام کنند، درخصوص اشخاص حقیقی تا سقف ۷۵۰ میلیون ریال و در مورد اشخاص حقوقی تا سقف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، بخشوده می‌شود. 

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی ادامه داد: با عنایت به اجرایی شدن قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان برای شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس، شرکت‌های دولتی و سایر دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و تمامی اشخاص حقوقی بجز اشخاص حقوقی ماده ۱۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰، ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی موضوع قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان هستند.

کریمدادی تصریح کرد: تا زمانی که این افراد نسبت به صدور صورتحساب الکترونیکی اقدام نکنند، برابر شرایطی مشمول استفاده از شرایط تقسیط و بخشودگی جرائم خواهند بود؛ این شرایط در مورد مؤدیان با فعالیت پیمانکاری یا سایر فعالیت‌هایی که با توجه به ماهیت فعالیت صدور صورتحساب در دوره‌های مشخص انجام و در حال حاضر صدور صورتحساب موضوعیت ندارد، با تشخیص اداره کل و به شرط اخذ شناسه یکتای حافظه مالیاتی خواهد بود.

وی افزود: مؤدیان منحله و فاقد فعالیت که به علت عدم فعالیت صدور صورتحساب الکترونیکی موضوعیت ندارد، با تشخیص اداره کل امور مالیاتی و مؤدیانی که در حال آماده سازی سامانه‌ها برای صدور صورتحساب الکترونیکی هستند در صورت ارائه تعهد مبنی بر اخذ شناسه یکتای حافظه مالیاتی و صدور صورتحساب الکترونیکی حداکثر ظرف مدت یک ماه نیز از شرایط است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی بیان کرد: در این خصوص تقسیط یا بخشودگی جرائم  مشروط به ایفای تعهد در زمان مقرر صورت گیرد و در صورت عدم انجام تعهد در زمان مقرر موافقت با بخشودگی جرائم و تقسیط حسب مورد لغو می‌شود؛ همچنین این امر به منزله تمدید فراخوان نبوده و مشمول جرائم مقرر در قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان خواهند بود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha