• سه‌شنبه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402020502140
  • منبع : نمایندگی سمنان

"نهضت ملی مسکن" رتبه استان سمنان را به هشتم کشور ارتقا داد

"نهضت ملی مسکن" رتبه استان سمنان را به هشتم کشور ارتقا داد

ایسنا/سمنان استاندار سمنان با اشاره به اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در استان گفت: اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن در استان رتبه استان سمنان را به رتبه هشتم کشور ارتقا داده است.

سیدمحمدرضا هاشمی ۵ اردیبهشت ماه در جلسه شورای مسکن استان در سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری سمنان اظهار کرد: در حوزه نهضت ملی مسکن در سطح استان با یک جهش مطلوب مواجه هستیم که رتبه استان را در سطح کشور به رتبه هشتم ارتقاء داده است.

وی از تامین زمین برای اجرایی شدن این طرح ملی در استان پهناور سمنان خبر داد و افزود: در قالب این طرح بیش از ۶۶ هزار واحد در استان ساخته می شود که بیش از نیمی از آنها در شهر جدید ایوانکی خواهد بود.

استاندار سمنان از مسوولان مسکن و شهرسازی در استان خواست:  تلاش ها در این حوزه برای تسریع در اجرای هرچه مطلوبتر طرح همچنان با جدیت بیشتر ادامه داشته باشد.

هاشمی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی متولی امر در حوزه مسکن‌، اجرای طرح‌نهضت ملی مسکن‌ را اولویت اصلی و جدی خود در نظر بگیرند.

استاندار سمنان بر لزوم بهره گیری از ظرفیت بافت های فرسوده در این طرح تاکید و خاطرنشان کرد: تسریع در آماده سازی زیرساخت ها برای اجرای هرچه‌ بهتر نهضت ملی مسکن و استفاده از ظرفیت بافت فرسوده و همچنین تلاش جدی و بیشتر بانکها برای پرداخت تهسیلات مسکن، در دستور کار باشد.
همچنین استاندار سمنان گفت: ستاد اربعین حسینی استان سمنان در سال گذشته بر اساس عملکرد و اقدامات صورت‌ گرفته در راستای ارائه خدمات به زائران اباعبدالله الحسین(ع) در ایام اربعین، توانست رتبه دوم کشور را به خود اختصاص دهد.
هاشمی گفت:۴۲ موکب استان در ۳ نقطه اعم از داخل استان،‌مرز مهران و داخل کشور عراق به زائران اربعین حسینی ارائه خدمات و پذیرایی داشتند.
وی افزود: اقدامات لازم به منظور آماده سازی زیرساخت ها در مرز مهران برای پذیرایی و اسکان‌ مطلوب تر برای زائران در دستور کار قرار گیرد.
هاشمی ادامه داد: بخش خصوصی و واحدهای صنعتی استان در بحث مدیریت امور در حوزه آماده سازی زیرساخت اسکان و پذیرایی در مرز مهران می توانند نقش تاثیر گذاری داشته باشند.
وی تصریح کرد: ضمن تقویت امکانات در راستای ارائه خدمات بهتر توسط موکب های فعلی موجود، صدور مجوز موکب ها در سطح استان بر اساس واجدین شرایط انجام خواهد گرفت.
استاندار سمنان گفت:برپایی موکب رسانه ای فجر و موکب سفید پوشان توسط دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان از اقدامات شاخص و ارزنده ستاد اربعین حسینی استان در سال گذشته بود.

به گزارش ایسنا-در این جلسه  به ٧ نفر از مشمولین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان سمنان ، زمین جهت ساخت مسکن اعطاء خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha