• جمعه / ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۷:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1402020602507
  • خبرنگار : 71480

یوسفیان ملا: تورم با تعامل قوا مهار می‌شود

یوسفیان ملا: تورم با تعامل قوا مهار می‌شود

یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: اگر نحوه رفتار دولت و نمایندگان در سال پایانی مجلس با سال‌های اول و دوم فرق نکند، می‌توان گفت که میان قوا تعامل وجود دارد.

عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با ایسنا درباره توصیه رهبری به تعامل قوا، اظهار کرد: طبق قانون اساسی میان قوا تفکیک وجود دارد. بعضی به اشتباه از استقلال قوا می‌گویند در حالیکه قوا از هم منفک هستند اما با یکدیگر باید همکاری داشته باشند. یعنی وقتی مجلس قانونی تصویب کرد، دولت آن را اجرا کند یا وقتی رای وحدت رویه صادر می‌شود، باید همه به آن پایبند باشند.

وی ادامه داد: به این نکته باید اشاره کرد که قوا در انجام وظایف خود استقلال عمل دارند. هیچ نماینده‌ای نمی‌واند به قاضی بگوید که چگونه رای دهد یا وزیر نمی‌واند به نماینده دستور دهد که چه قانونی تصویب کند؛ زیرا وظایف هرکدام از قوا مشخص است.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت تعامل قوا، گفت: اکنون سال آخر مجلس بوده و انتخابات در پیش است. برای بررسی میزان تعامل قوا می‌توان بررسی کرد که آیا نطق‌هایی که اکنون در مجلس می‌شود یا تذکرات، سوال‌ها و استیضاح‌ها با سال اول و دوم مجلس فرق دارد یا نه؟ اگر فرقی به وجود آمده باشد می‌توان اینگونه هم تعبیر کرد که شاید نمایندگان دنبال کسب رای هستند. از آن سو هم ممکن است وزرا ارتباط خود با نمایندگان را با این توجیه که آن‌ها در سال آخر نمایندگی خود بوده و در حوزه انتخابیه خود هم رای ندارند، قطع کنند و بگویند تلفن نماینده را وصل نکنند.

یوسفیان افزود: اگر رفتار نمایندگان با دولت در سال آخر با سال اول و دوم فرقی نداشته باشد و وزرا و مدیران دولتی هم با نماینده سال آخر مثل سال اول و دوم او رفتار کنند می‌توان نتیجه گرفت که میان دو قوه مقننه و مجریه تعامل وجود دارد و آن‌ها دنبال حل مشکلات کشور هستند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تعامل وقتی شکل می‌گیرد که قوای سه‌گانه در چارچوب قانون اساسی به وظایف خود عمل کنند و مشکلات را گردن دیگری نیندازند و نگویند قانون خوب اجرا نشده یا قانون خوبی تصویب نشده است.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اهمیت تعامل قوا در پیشبرد سیاست‌های کلان نظام تاکید کرد: این تعامل در اجرای سیاست‌ها تاثیر زیادی دارد. هرچه فضای تعاملی بهتر باشد، قانون برنامه پنج ساله، شعار سال یعنی مهار تورم و سیاست‌های ابلاغی رهبری بهتر اجرا می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha